recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - SW: The Last Jedi
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

SW: The Last Jedi

 Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2018 kl. 19:20
Der er Dolby Vision på US udgaven  
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2018 kl. 19:53
Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

Det skal jeg jo af gode grunde ikke kunne sige om han gør, men nu så han den også med Atmos, og vi så den i DTS-HD 7.1. Vi skruer skam ind imellem også ned for lyden ift. de omtalte -15, men i de fleste tilfælde fungerer det som vores referenceniveau. Jeg kan dog ikke mindes at vi nogensinde har været over -10, så noget er anderledes med denne film/udgave.

Her er der skruet op på - 12 db, normalt er - 22 højt nok. Lyden fejler skam ikke noget ellers.
Til top
Boddicker Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-September-2014
Status: Offline
Point: 82
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Boddicker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2018 kl. 20:06
Blu-Ray.com skriver også at den er lavt indspillet, men giver ellers gode karakterer for lydkvaliteten

http://www.blu-ray.com/movies/Star-Wars-Episode-VIII-The-Last-Jedi-Blu-ray/130303/

I den modsatte ende synes jeg at en film som XXX-Return of Xander Cage, er indspillet utroligt højt. Afspiller normalt ved omkring -17db, men denne film er allerede tordnende høj ved -25db
Dynaudio SP40-2xREL T7/i-Lyngdorf 1120-LG 77"C3

Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2018 kl. 21:20
Jeg kørte den på -10 for en kort periode, syns den har generelt en lækker dynamik.  
Jeg skulle bestemt ikke op at lægge min teglsten på plads så voldsomt i dybden er den ikke. 
Da er film som interstellar - Edge of Tomorrow - m.fl. Noget mere voldsom. 
De 2 nævnte på 0db. er så voldsome at man får tøn mave.
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2018 kl. 22:46
Tak for meldingerne om lyden. Måske kan det tænkes, at netop fordi vi var nødt til at skrue betydeligt højere op end normalt, så kan det egentlig godt være at vi fik skruet for lidt op ... altså, vi kompenserede ikke nok. Nu kommer det nok til at vare et stykke tid inden vi gider se den igen, og så kan det da være at vi har en anden forstærker til den tid, men ellers vil jeg huske at skrue endnu mere op næste gang.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2018 kl. 23:03
Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

Tak for meldingerne om lyden. Måske kan det tænkes, at netop fordi vi var nødt til at skrue betydeligt højere op end normalt, så kan det egentlig godt være at vi fik skruet for lidt op ... altså, vi kompenserede ikke nok. Nu kommer det nok til at vare et stykke tid inden vi gider se den igen, og så kan det da være at vi har en anden forstærker til den tid, men ellers vil jeg huske at skrue endnu mere op næste gang.

Det er også utroligt at den er sluppet igennem med SÅ lav lyd. Ikke meget med reference lydstyrke at gøre. Vi skruede op ind til dialogen i centerhøjttaleren var passende højt, og det var så lige 10 DB mere end den plejer at stå på i main vol. Bortset fra det, var filmen underholdende og humoristisk.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2018 kl. 07:18
måske er lydstyrken korrekt. Jeg syntes at lydstyrken fra blu-ray film generelt er til den høje side. Jeg ser film nogenlunde højt ( -10 -12db på mastervolume )
Jeg så TLJ på - 2db. Mener faktisk at Den sidste Thor film var det samme ( begge DTS-HD ) Det man evt kan tjekke er dial norm i sin reciever. Og på TLJ er dial norm - 2 db. Dvs at lyden er skruet 2db ned. På samtlige Atmos film ( og rigtig mange true HD film ) er lyden skruet op med 4 db. Så allerede her er der en 6 db lydforskel.
Til top
Svalder Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-Juni-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Svalder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2018 kl. 08:22
Hej.. Til dem, der har spurgt om 4K filmen kommer i Dolby Vision, så kan jeg bekræfte, at det gør den. Jeg købte mit eksemplar i Elgiganten..
Til top
Bravo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1317
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bravo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2018 kl. 08:40
Oprindeligt skrevet af azrael azrael skrev:

Har lige snakket med Eldværgens kundeservice. De beklager meget, at filmen ikke blev/bliver leveret i dag, men det kan de ikke gøre noget ved. Godtgørelse er der heller ikke noget af. Så meget til "garanteret levering på release dagen".
Ja - specielt når de nogle timer forinden havde skrevet til mig, at det vil der komme - hvis ikke den blev modtaget i dag.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2018 kl. 10:16
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

måske er lydstyrken korrekt. Jeg syntes at lydstyrken fra blu-ray film generelt er til den høje side. Jeg ser film nogenlunde højt ( -10 -12db på mastervolume )
Jeg så TLJ på - 2db. Mener faktisk at Den sidste Thor film var det samme ( begge DTS-HD ) Det man evt kan tjekke er dial norm i sin reciever. Og på TLJ er dial norm - 2 db. Dvs at lyden er skruet 2db ned. På samtlige Atmos film ( og rigtig mange true HD film ) er lyden skruet op med 4 db. Så allerede her er der en 6 db lydforskel.

Fordi én ud af 600 film er 10 DB lavere lydstyrke, skulle det så være reference, næppe!

Nogle få med PCM lyd er lavere indspillet, men ellers er variationerne inden for et par DB.
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Status: Offline
Point: 1691
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2018 kl. 10:38
Oprindeligt skrevet af Bravo Bravo skrev:

Oprindeligt skrevet af azrael azrael skrev:

Har lige snakket med Eldværgens kundeservice. De beklager meget, at filmen ikke blev/bliver leveret i dag, men det kan de ikke gøre noget ved. Godtgørelse er der heller ikke noget af. Så meget til "garanteret levering på release dagen".
Ja - specielt når de nogle timer forinden havde skrevet til mig, at det vil der komme - hvis ikke den blev modtaget i dag.

Har fået link til både oplevelse af kundeservice, samt oplevelse af handelen (TrustPilot), så jeg overvejer stærkt at give min utilfredshed til kende. Kan du evt. sende mig en PB med det du fik at vide af kundeservice?
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2018 kl. 10:43
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

måske er lydstyrken korrekt. Jeg syntes at lydstyrken fra blu-ray film generelt er til den høje side. Jeg ser film nogenlunde højt ( -10 -12db på mastervolume )
Jeg så TLJ på - 2db. Mener faktisk at Den sidste Thor film var det samme ( begge DTS-HD ) Det man evt kan tjekke er dial norm i sin reciever. Og på TLJ er dial norm - 2 db. Dvs at lyden er skruet 2db ned. På samtlige Atmos film ( og rigtig mange true HD film ) er lyden skruet op med 4 db. Så allerede her er der en 6 db lydforskel.

Fordi én ud af 600 film er 10 DB lavere lydstyrke, skulle det så være reference, næppe!

Nogle få med PCM lyd er lavere indspillet, men ellers er variationerne inden for et par DB.


læser du hvad jeg skriver ang Dial norm ?

Da man gik fra dvd til Bluray, var der mange film ( eks husker jeg tydeligt seven ) hvor BD mixet var 8 db højere end DVD mixet.

variationer med et par db? jeg er meget uenig.


Redigeret af p.las - 17-April-2018 kl. 10:51
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu