recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDMI kabler til nyt tv+receiver
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HDMI kabler til nyt tv+receiver

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
nkaad Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Februar-2017
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 110
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nkaad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: HDMI kabler til nyt tv+receiver
    Sendt: 15-April-2018 kl. 16:21
Hej

Jeg har endelig fået købt et nyt tv, som afløser for det gamle 40 tommers tv.

Valget faldt på et Sony XE90 i 55 tommer og jeg er meget tilfreds med billedet - fik det for 7444,- :)

Der er også indkøbt en ny 4K Bluray afspiller og derfor skal der i den kommende uge hentes en receiver, som kan levere 4K samt på sit en ny Apple TV 4K. 

Den nuværende Denon AVR 1611 bliver derfor snart udskiftet - sandsynligvis med en Marantz SR6011, som ser ud til at vinde slaget overfor Denon AVR X2400 og Yamaha RX-V683????

Lyden kommer ud af et sæt B&W højtalere + en SA SUB.

Men når jeg nu er ved at skifte enhder, så vil jeg også se mine HDMI kabler igennem - det er lidt en skøn blanding af hvad der er samlet sammen de sidste par år og jeg vil være sikker på at kablerne kan levere lyd og billedekvalitet, som matcher de nye enheder i mit 5.1 surround-setup.

Hvad køber I - og hvor?

Jeg har set på disse lidt forskelligt

Blandt andet disse her fra AV-Connection:

Disse fra Harald Nyborg:

Disse fra HiFi Klubben:

Men behøver jeg at købe kabler til + 100kr. pr. stk? Eller kan disse levere det samme?:


Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2018 kl. 18:12
De billige fra Harald Nyborg klarer opgaven
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2018 kl. 19:47
To af mine kabler er 11 år efterhånden og leverer både 4k og hdr uden problemer.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
nkaad Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Februar-2017
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 110
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nkaad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2018 kl. 20:09
Jeg har set ældre artikler fra 2009, hvor man skriver, at kablerne ingen forskel har uanset pris.
Men andre steder (også forhandlersider,) slår man på, at de nye formater og højere opløsninger kræver særlige High speed kabler og at de skal være afskærmede og med gode guldbelagte stik - lidt svært at blive klog på?

Men hvis de billigste er gode nok, så er det jo vildt at man kan sælge kabler til flere hundrede kroner pr meter?

Redigeret af nkaad - 15-April-2018 kl. 20:11
Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2018 kl. 14:13
http://www.av-cables.dk/hdmi-kabler/lindy-2-0-hdr-cromo-line-high-speed-hdmi-kabel-1-m.html

Lindy 2.0 HDR - Cromo Line - High Speed HDMI kabel - 1 m

High Speed 2.0 HDMI kabel fra Lindy's Cromo Line Serie. HDMI kablet kombinerer premium byggematerialer med et flot design.

HDMI kablet er opbygget med tredobbelt afskærmning, 30AWG tin belagt kobberledere for maksimal ydeevne og korrosionsbestandighed.

24K forgyldte HDMI stik sikrer optimal signalintegritet og maksimal pålidelighed.

High Speed with Ethernet (2.0) HDR HDMI kabel som understøtter.

    * Ultra HD - 4K - 4096 × 2160p opløsning i 50/60 Hz video.
    * HDCP 2.2.
    * HDR (High Dynamic Range).
    * 21:9 – CinemaScope.
    * YCBCR 4:4:4, YCBCR 4:2:2, YCBCR 4:2:0.
    * Data transmission: 18 Gbit/s.
    * Deep Color (36 Bit), x.v.Color (xvYCC).
    * Auto Lip Sync.
    * Dolby TrueHD, 5.1/7.1, SA-CD, DVD-Audio og DTS-HD Master.
    * 3D.
    * Audio Return Channel.
    * HDMI Ethernet Channel (Netværkskabel kanal).
    * HEC, ARC og CEC understøttelse.
    * 32 audio kanaler.
    * 1536 kHz lyd.
    * 4 lydsignaler samtidigt.
    * Dual Screen understøttelse (2 billeder samtidigt).
    * 21:9 format understøttelse.
    * Dynamisk lydsynkronisering.

HD Opløsning.
Afhængig af udstyr og støjniveau understøtter Lindy kablerne følgende opløsninger:

0.3m til 10m understøtter op til 2160p.

Hvem er Lindy.

Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2018 kl. 14:21
Metalstik og kan trækkes lang, tysk. Dette er en lidt billigere udgave, af kablet, men hvis det er i samme kvalitet, som mit, er det gode holdbare stik og leverer et godt billede.

Jeg har selv Lindy 10 meter i gold udgaven, HDMI 1.4, det er et lækker kabel med stor tykkelse på leder, der er med til at kablet kan trækkes langt.


Redigeret af JackD84 - 16-April-2018 kl. 14:24
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2018 kl. 16:21
Oprindeligt skrevet af nkaad nkaad skrev:

Jeg har set ældre artikler fra 2009, hvor man skriver, at kablerne ingen forskel har uanset pris.
Men andre steder (også forhandlersider,) slår man på, at de nye formater og højere opløsninger kræver særlige High speed kabler og at de skal være afskærmede og med gode guldbelagte stik - lidt svært at blive klog på?

Men hvis de billigste er gode nok, så er det jo vildt at man kan sælge kabler til flere hundrede kroner pr meter?

Prøv dem du har, inden du køber noget andet. Hvis de virker, så lad det være ved det. Eller må du have nogle nye som kan klare den højere bitrate.
Til top
nkaad Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Februar-2017
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 110
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nkaad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2018 kl. 17:56
Tak for link,

Jeg ser lige hvordan det ser ud når det bliver samlet, men jeg tænkte at det ikke var et sted hvor det kunne betale sig at spare HF udgifterne til resten af udstyret😀

Jeg troede blot at det var alfa omega for billed og lydkvaliteten, men det er måske ikke så vigtigt om det er det ene eller andet kabel?

Og det virker jo til at man let finder forgyldte High speed 2.0 kabler til omkring eller under 100,- pr. Meter

Mvh

Nikolai
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu