recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kopiering fra USB-Hdd til Panasonic Blu-Ray Hdd-re
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kopiering fra USB-Hdd til Panasonic Blu-Ray Hdd-re

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Bigfool Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 29-Oktober-2003
Sted: 2860, Denmark
Status: Offline
Point: 120
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bigfool Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Kopiering fra USB-Hdd til Panasonic Blu-Ray Hdd-re
    Sendt: 15-April-2018 kl. 18:20
Har flere Mpeg4 optagelser på en USB-Hdd, som jeg efterfølgende har tilsluttet min Panasonic Blu-Ray Hdd-optager. Indholdet fra USB-disken kan jeg sagtens afspille på optageren, men når jeg vil kopiere til den indbyggede harddisk får jeg ikke lov, selvom selve USB-Hdd'en er blevet registreret på Panasonic'en.
Er det pga. den digitale beskyttelse, man ikke får lov, eller er der et "smart" smuthul?
 
PS: Har pt. ikke Blu-Ray brænder i PC'en, (ellers kunne jeg måske bare tilslutte USB-Hdd'en til denne og brænde direkte over til en BD-skive, men det er jo ikke sikkert, at recorderen vil læse denne ...?).
 
Gode råd modtages gerne ;-)
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2018 kl. 21:05
1. hvorfor vil du overhovedet have dem over på den optager? hvis disken i recorderen går i stykker, har du så stadig backup? 
2. de fleste gemmer i dag deres optagelser og andet media på NAS, altså harddiske der er koblet på netværk så de kan tilgås fra hele hjemmet.
3. det er ikke på grund af beskyttelse. hvis filerne på din HDD var beskyttet ville du slet ikke kunne afspille dem.

Jeg kender ikke noget til den slags optagere, men hvis du nu var så venlig at angive den korrekte model, så ville der måske være nogle mennesker her på forummet der ville finde manualen, og eventuelt vide hvordan det skulle gøres.
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2018 kl. 21:14
Som jeg læser det, så er filerne ligenu på en ekstern harddisk. Og de skal over på den interne i afspilleren, på en eller anden måde. Når de skal kopieres over, så er de jo fortsat på den eksterne, som backup?
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2018 kl. 22:10
Oprindeligt skrevet af Bigfool Bigfool skrev:

Har flere Mpeg4 optagelser på en USB-Hdd, som jeg efterfølgende har tilsluttet min Panasonic Blu-Ray Hdd-optager. Indholdet fra USB-disken kan jeg sagtens afspille på optageren, men når jeg vil kopiere til den indbyggede harddisk får jeg ikke lov, selvom selve USB-Hdd'en er blevet registreret på Panasonic'en.
Er det pga. den digitale beskyttelse, man ikke får lov, eller er der et "smart" smuthul?
 
PS: Har pt. ikke Blu-Ray brænder i PC'en, (ellers kunne jeg måske bare tilslutte USB-Hdd'en til denne og brænde direkte over til en BD-skive, men det er jo ikke sikkert, at recorderen vil læse denne ...?).
 
Gode råd modtages gerne ;-)


Er du sikker på din optager overhovedet er konstrueret til den slags og den indbyggede harddisk ikke kun er til egne optagelser?

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4795
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2018 kl. 10:47
Filsystemet på din Panasonic recorder er ikke egnet til MPEG-4 filer i MP4 format. Den forventer DVB-filer (DVB-C eller DVB-S afhængig af recorder type) i TS (Transport Stream) format, og formentlig kun filer, den selv har optaget (så der er passende meta-informationer, f.eks. kanal den er optaget på, optagetidspunkt, kapitler, optagekvalitet osv.). Disse informationer eksisterer jo ikke i en MP4-fil, og derfor kan den sandsynligvis ikke kopieres ind, da der så ville mangle disse oplysninger at vise i Disc Navigator.

Det er derfor langt fra sikkert, at en MP4 overhovedet kan ligge på det filsystem, som en Panasonic benytter på sin interne HDD.

Redigeret af HeartWare - 16-April-2018 kl. 10:47
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Bigfool Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 29-Oktober-2003
Sted: 2860, Denmark
Status: Offline
Point: 120
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bigfool Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2018 kl. 18:12
Foreløbig mange tak for alle jeres bidrag.
BD-Panasonic-recorderen hedder DMR-BWT735EB og jeg har en engelsk manual, der bare ikke går i dybden med mit spørgsmål/problem. Jeg er lidt gammeldags, så egne (private) videooptagelser fra handy-cam, optagede film m.m. på recorderen, som jeg gerne vil gemme "for evigt", har jeg altid lagt over på DVD og i de seneste år på BD, da jeg godt kan lide at have disse optagelser på en skive, (som man jo også kan medbringe til familie og venner, hvis den skal afspilles der).
 
De optagelser jeg taler om her er fra min sat-boks, som når den optager til USB-HDD'en bliver lagret i .TS-format (jeg har selv konverteret dem til Mpeg4, da jeg troede at det kan BD-recorderen håndtere - og det kan den egentlig også, da den jo kan læse og afspille indholdet fra USB-HDD'en).
I praksis kan jeg jo bare anskaffe en ekstern BD-brænder og sætte til min PC og så brænde indholdet fra USB'HDD'en over på en BD-skive, men tidligere erfaringer fortæller mig, at nogle gange vil recorderen ikke afspille disse, (har kun prøvet med DVD), måske fordi skiverne er formateret på en Windows PC og ikke på recorderen ...?).
 
Jeg er fortsat meget taknemlig for yderligere input Smile
 
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2018 kl. 19:18
Hvis du optager en del fra en sat-boks - altså satellit tv - kan jeg varmt anbefale en Panasonic HDD/BD recorder med satellit-tuner.
https://www.panasonic.com/de/consumer/home-entertainment/blu-ray-set-top-box/recorder.html
Til top
Bigfool Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 29-Oktober-2003
Sted: 2860, Denmark
Status: Offline
Point: 120
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bigfool Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2018 kl. 17:49
Takker for tippet C. Johansen - Den ser lækker ud, men er også relativ dyr.
Jeg købte min i UK for nogle år siden, da den ikke kunne handles i Tyskland eller DK, og bortset fra
mine "kopieringsudfordringer" er jeg stadig særdeles tilfreds med den.
Til top
j8544 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Januar-2016
Status: Offline
Point: 172
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér j8544 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2018 kl. 20:39
Som jeg læser brugervejledningen, kan du IKKE kopiere egne optagelser til apparatets harddisk.
Til top
Bigfool Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 29-Oktober-2003
Sted: 2860, Denmark
Status: Offline
Point: 120
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bigfool Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2018 kl. 17:44
Takker for jeres seneste indlæg - Måske jeg bare skal lære at leve med denne "mangel" ...? Cry
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2018 kl. 17:21
Det er ikke en mangel. Det er en feature. Lagring af optaget video, bør generelt ikke foregå på selve afspillerne. Det lægger man på nas, så de kan trække data derfra.


Til top
Bigfool Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 29-Oktober-2003
Sted: 2860, Denmark
Status: Offline
Point: 120
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bigfool Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2018 kl. 18:58
@claus_jac: Jeg læser hvad du skriver, men jeg er lidt gammeldags med den slags.
Har i godt et par årtier haft gemt egne videooptagelser og andre (for mig) vigtige ting på DVD og senest BD - Ikke på HDD/NAS, da jeg godt kan lide at have et praktisk medie i hånden, som man kan tage med til venner og familie og bare sætte i en afspiller.
Tror jeg i mellemtiden har fundet en brugbar løsning, for at nå mit mål: Efter optagelse på USB/HDD fra sat-boksen, ind med den i en PC - Evt. konvertere filformatet til f. eks. BD og derefter brænde filen over på en BD-skive, som min Panasonic BD-recorder vil "tale" med. Måske lidt langsomt og omsonst - Det gør ikke noget, bare det funker :-)
Er dog stadig taknemlig for jeres input :-)
 
God Store Bededagsferie :-)
 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu