recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til Canal Digital på Philips 55POS901F
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til Canal Digital på Philips 55POS901F

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
basholm Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 20-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 301
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér basholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til Canal Digital på Philips 55POS901F
    Sendt: 15-April-2018 kl. 22:53
Hej

Jeg har investeret i et Philips 55POS901F OLED tv med dual tuner og dual CI kort. Jeg har i flere år haft Canal Digital HD Entertainment Center, samt 3 mini CD bokse i husstanden. Der er trukket 2 kabler til min CD HD entertainment boks. Disse kommer fra en Triax splitter på loftet. Traix splitteren fødes via et (1) kabel til LNB enheden, som er en Triax SatCR LNB med 2 udgange. Den ene udgang (SatCR) går til Triax splitteren som føder Entertainment boksen (x2) og 2 mini HD CD bokse (2 x1). Serviceudgangen på LNB hovedet føder så den 3. mini CD boks direkte. Det har fungeret upåklagelig i en del år.
Nu har jeg så investeret i Philips Tv´et og vil droppe CD HD Entertainment boksen og bruge de 2 indbyggede Sat tunere i tv´et. Derfor har jeg også købt 2 CI kort hos CD og isat disse i tv´et (inkl 2 program kort (den ene CD mini boks er nedlagt)). Jeg har derfor indstillet Tv´et til at anvende 2 tunere og SatCR, men bliver så spurgt om hvilke Userband (UB) som hvert tuner skal anvende. Da jeg ikke aner noget om dette prøver jeg mig lidt frem og får fundet Thor satellitten og CD´s kanaler. Altså kan jeg nu se alle CD´s kanaler. Men, jeg kan ikke få den til at vise 2 kanaler samtidig (PIP) eller optage, så jeg tror at jeg ikke har fået konfigureret Userband ordentlig. Er der nogen der har nogle råd til hvad jeg skal gøre ?

Jeg har kun tilsluttet et af kablerne fra Triax splitteren, da jeg jo har konfigureret tv´et til SatCR.

Med Venlig Hilsen

Basholm
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2018 kl. 07:34
Hej.

Når jeg googler finder jeg denne information om Userband-Frequenzen (SCR-Kanäle):


Ideen er at hver modtager skal have en unik SCR kanal. Så ingen modtager må dele SCR kanal med en anden modtager. TWIN modtagere bruger 2 SCR kanaler. Jeg ved ikke hvor mange SatCR udgange dit Triax LNB har?
Jeg har læst at visse SatCR enheder med kun 4 udgange kun bruger hver anden SatCR kanal. Jeg har også læst at der findes et chpiset der ikke helt følger standarden. så vidt jeg husker er det SatCR kanal 2 der er forskudt frekvensmæssigt.

Men jeg vil mene at det må være til at fejlfinde på systemet. F.eks. at bytte om på de SatCR kanaler der går til de 2 mini HD CD bokse og til Philips TV'et. Man kunne måske også prøve at se hvad, der sker hvis man skifter Philips TV'et ud med CD HD Entertainment boksen.

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 16-April-2018 kl. 07:36
Til top
basholm Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 20-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 301
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér basholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2018 kl. 17:41
Hej Carsten,

Takker for svar. Jeg kan se at det er et Triax LNB hoved jeg har, så jeg checker hvilke UB mini CD boksene bruger og forsøger mig frem. 

Med Venlig Hilsen

Tommy
Til top
basholm Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 20-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 301
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér basholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2018 kl. 15:13
Hej

Desværre hjalp det ikke, så jeg fik en prof. antenne mand ud for at checke mine indstillinger, men han kunne kun bekræfte mine indstillinger.  Det er sgu mystisk at man kan gennemfører installation for unicable med 2 tunere og 2 programkort og så kan tv´et ikke vise 2 kanaler samtidigt eller optage en kanal og vise en anden. Vi ringede til philips support, men de lader heller ikke til at have meget forstand på TV med 2 tunere og 2 programkort. Vi fik ingen brugbar hjælp fra Philips, så jeg overvejer pt. at returnere tv´et og så bare acceptere at med CD skal vi have en boks (som vi har haft de sidste 6 år).
Til top
basholm Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 20-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 301
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér basholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2018 kl. 20:02
Fandt ud af løsningen. Jeg skulle bare bruge UB2 og UB3 istedet, samt justerer frekvenserne. Sikkert fordi min tidligere CD HD Entertainment Center har anvendt disse UB´er. Ikke just brugervenligt.

Redigeret af basholm - 20-April-2018 kl. 20:03
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2018 kl. 20:55
Oprindeligt skrevet af basholm basholm skrev:

Fandt ud af løsningen. Jeg skulle bare bruge UB2 og UB3 istedet, samt justerer frekvenserne. Sikkert fordi min tidligere CD HD Entertainment Center har anvendt disse UB´er. Ikke just brugervenligt.


Og det kunne en professionel antennemand ikke finde ud afConfused

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu