recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mangler et HDMI input
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mangler et HDMI input

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3781
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Mangler et HDMI input
    Sendt: 16-April-2018 kl. 16:38
Jeg var egentlig hoppet på et OLED c6, men kom til at mangle en hdmi port. Der er kun 3 på c6 og jeg skal bruge 4.

Jeg har til mit b6 tilsluttet en ps4 pro, apple tv 4k, canal digitalbox 4k og så skal min neo remote have en HDMI port for at kunne bruge canal digital boksen.

Kan jeg få en 2-1 hdmi splitter eller sådan noget, således a jeg måske kunne tilslutte ps4 pro (da den bruges mindst) og neeo i en splitter, som så sættes i tv´et.

Begrænsingen er hvad neeo understøtter, så hvis jeg kunne få en splitter der ikke krævede ir signal, men blot sender det aktive kabels signal videre og lader det andet være. Jeg kommer aldrig til at have min neo i brug til ps4 pro heller.

Der skal understøttes har og dolby vision. 
Findes det?
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2018 kl. 17:36
Du skal ikke have en splitter, du skal have en switch. En splitter tager ét HDMI-signal og laver to identiske. Disse koster også mere end switches.

Jeg kan desværre ikke finde den König switch jeg bruger tre-fire af i mit setup Jeg nøjes selv med switches med kun to indgange så der er mindre potentiale for bøvl og aldrig brug for at skifte imellem dem manuelt (det gør jeg rigeligt på min scaler i forvejen).

Men under alle omstændigheder har AV-Cables.dk et rigtig godt udvalg.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2018 kl. 17:38
Sådan her ser UHD-udgaven af den jeg bruger ud.

Redigeret af Naiera - 16-April-2018 kl. 17:39
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3781
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2018 kl. 18:02
Det ser ikke helt dumt ud.. Hvordan skifter du input på den? 
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2018 kl. 18:48
Den skifter automatisk til det senest aktive input. På mine gamle modeller er der også en knap til manuelt skift.

Redigeret af Naiera - 16-April-2018 kl. 22:01
Til top
Silentbob Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2018 kl. 19:51
Den du linker til Naiera er kun HDCP 1.3. Skal det ikke være 2.2 for at være kompatibel med nuværende 4K indhold fra streamingstjenester?
In a world gone mad, we will not spank the monkey, the monkey will spank us!
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2018 kl. 22:01
Det skal den jo nok, så man må vel putte de kilder der har den slags direkte i skærmen.

Hvis alle kilder har det der UHD med HDR og den slags, så tror jeg at AV Cables har noget i sortimentet der kan det. Hvis det findes.

Redigeret af Naiera - 16-April-2018 kl. 22:03
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu