recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Medier
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvorfor lægger de ikke 4K skiver i graven?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvorfor lægger de ikke 4K skiver i graven?

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Martin Sjøstrand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Marts-2010
Sted: Karlslunde
Status: Offline
Point: 528
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin Sjøstrand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvorfor lægger de ikke 4K skiver i graven?
    Sendt: 17-April-2018 kl. 14:03
Jeg forstår det ikke rigtigt... hvorfor dropper man ikke 4K skiverne? Det er, desværre, et nicheprodukt, det er pisse dyrt, og det er vildt utilgængeligt.

Jeg bestilte Fantastic Beasts på Elgigantens webshop, og efter 3 uger hvor de hele tiden lovede den var på vej, blev jeg ringet op, at de ikke havde den længere alligevel, og ikke ville få den mere. Så de ville kreditere den. Jeg spurgte om de ikke ville sende The Last Jedi i stedet, i 4K... det kunne hun ikke, for de havde ikke flere, og hun var slet ikke sikker på de ville få den igen, da den er fjernet helt fra deres hjemmeside i 4K

Deres butikker har ca 10 gamle titler på hylderne.

De resterende netbutikker tager mellem 250 og 300 kr for en enkelt film. Det må da om noget være tegn på at de ikke gider have salget i gang?

Det virker bare slet ikke som om, at der er nogen vilje, nogen steder, for at få gang i salget... og hvis tiden er løbet fra fysiske medier, fordi der ikke er nok der sætter pris på kvaliteten, så er det da lige før jeg heller så det forsvandt HELT, i stedet for at det bliver sådan en frustrerende jagt på film, for de få af os der sætter pris på det

Redigeret af Martin Sjøstrand - 17-April-2018 kl. 14:26
Til top
spanky Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 24-August-2010
Sted: Store Heddinge
Status: Offline
Point: 377
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spanky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2018 kl. 14:12
Elgiganten har så vidt jeg ved ikke tænkt sig at gøre noget særligt ud af film salg, derfor det ret fesne udvalg.

Blu-ray var også skide dyrt dengang det kom frem, så mon ikke det bare er et spørgsmål om tid.

Og hvad sku det droppes til fordel for, streaming ? Som efter min mening er noget skrald i 4K for ikke at snakke om manglende lydformater

Men det er jo desværre den vej det går, flere og flere streamer og der er ikke penge i fysiske medier længere
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6622
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2018 kl. 14:30
Fantastiske skabninger kan købes i iTunes for 99 kr. i 4K - jeg købte den da den udkom, og den blev så opdateret til 4K Dolby Vision helt gratis.
Oppo er stoppet med at lave afspillere, og når nye film koster 149 kr. i iTunes og er i 4K, eller opdateres til det, så er der ikke meget marked tilbage.
Venlig hilsen
KB
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6622
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2018 kl. 14:31
The Last Jedi er måske fjernet fordi den ikke har danske undertekster på 4K skiven.
Venlig hilsen
KB
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2018 kl. 14:44
Oprindeligt skrevet af Martin Sjøstrand Martin Sjøstrand skrev:

Jeg forstår det ikke rigtigt... hvorfor dropper man ikke 4K skiverne? Det er, desværre, et nicheprodukt, det er pisse dyrt, og det er vildt utilgængeligt.


Sidstnævnte passer jo ikke. Det er vildt nemt at bestille dem på nettet. Hvis ikke udgiverne mente det var pengene værd, SÅ ville formatet blive lagt i graven.

Nye formater er altid dyrere i starten. Blu-ray kostede også op til 300,- de allerførste par år. Folk har det bare med at glemme den slags, når man kan få smidt to for 100, tre for 200, osv. i nakken over alt.
Til top
Martin Sjøstrand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Marts-2010
Sted: Karlslunde
Status: Offline
Point: 528
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin Sjøstrand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2018 kl. 15:03
Naiera du har da til dels ret, jeg har glemt hvor dyre Blu-ray var i sin tid... eller måske husker jeg det svagt når du siger det

Når jeg siger utilgængeligt, så mener jeg lidt det med at jeg ikke kan få en indskydelse der hedder “hey, jeg vil se SW i aften, jeg fiser lige i Elgiganten”

Jeg skal planlægge hvad jeg vil se hvornår, og jeg skal gerne samle til bunke, da jeg simpelthen ikke gider give 30-50 ekstra, i fragt for hver eneste film

Og når der så ydermere er store udgivelser hvor jeg ikke engang kan få danske tekster “Thor, gotg og SW” så synes jeg det ligner et marked der virkeligt bliver underprioriteret... desværre

Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2018 kl. 15:06
De er nu nemme nok at få fat i, men ja jeg tror også det blir et niche produkt, hvis ikke det allerede er..

Jeg er da en af dem der har rykket fra fysisk medie til streaming, men jo streaming ala iTunes har bestemt sine mangler ved lyden, men det er samme slags kunder som nu har soundbar osv, så det betyder nok mindre at iTunes kun levere dolby digital.
Billedmæssigt syntes jeg iTunes levere et ret fornuftigt resultat og det gør mange kunder nok generelt.

Så ja som tiderne er idag, så kunne jeg godt se 4k dø ud, men jeg tror først på det den dag streaming tjenesterne levere hd lyd. Inden da skal den nok have sit marked
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2018 kl. 15:29
UHD BD er indbegrebet af et niche-produkt.
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6067
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2018 kl. 15:40
Film på LaserDisc startede ved 280 kroner for de billige
Gav 450 kroner for The Abyss
Det var tider
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6622
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2018 kl. 16:47
Den første DVD jeg købte var LEON Integral Version, og den kostede 450 kr.

Venlig hilsen
KB
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2018 kl. 18:30
Behovet for 4k skiver er måske ikke så stort i DK, men der er mange steder i verden hvor internetforbindelserne stadig ikke er særligt gode, så markedet for den slags er nok større end man lige forestiller sig. Der er heller ikke regionslås på UHD BD så man ikke udelukker potentielle kunder.
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2018 kl. 19:32
Jeg kan huske, da jeg gav 399 ;- for et 18 min. sammenkog af Star Wars på Super 8 mm.  :)
Senere kom der en anden udgave, som jeg splejsede sammen med den først, så jeg fik en udgave, der varede ca. en halv times tid.
Min bror og jeg kunne alle replikker udenad, inkl. introen: "A long time ago, in a galaxy far far away..."


Redigeret af Supergris - 17-April-2018 kl. 19:33
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu