recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Logitech Harmony
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Logitech Harmony

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
DonSilicone Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 331
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DonSilicone Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2018 kl. 17:07
Oprindeligt skrevet af Asbjørn Asbjørn skrev:

Tak for de mange erfaringer. Det ser ud til, at man kan få den til 2K hos Elgiganten. Er der nogle bedre alternativer? Synes Neeo er flot, men det lyder som om den er skod.

Jeg har også Harmony Elite og er godt tilfreds. Softwaren er ikke supergod, men det lykkes altid at få aktiviterne ok. Jeg gav 1099 kr i Elgiganten.
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2018 kl. 21:00
Jeg bruger Smart Control - altså udgaven uden display. Fungerer perfekt, og jeg har meget, meget sjældent problemer.

Eneste anke er at der mangler aktivitetsknapper! Der er kun 3 styk, og selvom det i teorien betyder 6 aktiviteter, så er det der med kort/langt tryk på fjernbetjeningen bare noget juks.

Edit:
Sonos integrationen er heller ikke 100% og at man f.eks. Ikke kan indstille knapperne 1-9 til at vælge radiostationer eller playlists, er ikke godt nok.

Redigeret af moremusic - 19-April-2018 kl. 21:05
Til top
noerden Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 522
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noerden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2018 kl. 11:13
Oprindeligt skrevet af moremusic moremusic skrev:

Jeg bruger Smart Control - altså udgaven uden display. Fungerer perfekt, og jeg har meget, meget sjældent problemer.

Eneste anke er at der mangler aktivitetsknapper! Der er kun 3 styk, og selvom det i teorien betyder 6 aktiviteter, så er det der med kort/langt tryk på fjernbetjeningen bare noget juks.

Edit:
Sonos integrationen er heller ikke 100% og at man f.eks. Ikke kan indstille knapperne 1-9 til at vælge radiostationer eller playlists, er ikke godt nok.


Jeg har også Smart Control - efter jeg købte den for ~3 år siden har der næsten ikke været noget bøvl. Vi havde en Harmony one før - det er bare for bøvlet med display. Fysiske knapper det virker. Og jeg har en lidt teknikhandikappet frue samt to børn på nu 7 og 10 år. Børnene har ikke problemer, ej heller gæster.
Problemet er også her de kun 3 aktivitetsknapper, jeg ville gerne have 6 knapper.
men fjernbetjeningen ligger godt i hånden, er robust, har et godt "klik" og batteriet holder i flere år.
Og så er jeg bare fan af at man ikke skal kigge på en fjernbetjening når man ikke bruger den. Med tiden lærer hånden hvor knapperne er, og fejlbetjening er på et helt andet niveau en apparater med skærme.
Men jeg er dog enig i at Logitechs software ikke er specielt lækker. Jeg har ikke brugt opsætning på mobilen, som der ellers også er mulighed for ->måske det er bedre.
Kan kun anbefale den.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2018 kl. 11:32
er selv med en smart control

Har brugt den siden den kom på markedet.

virker super fint.
har skiftet batteri 2 gange på 3-4 år 
knappernes påtegning er efter hånden slidt af på de mest benyttede .

savner lys i knapper, display og flere aktivitet knapper.

softwaren er lidt bøvlet   
Til top
noerden Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 522
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noerden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2018 kl. 11:36
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

er selv med en smart control

Har brugt den siden den kom på markedet.

virker super fint.
har skiftet batteri 2 gange på 3-4 år 
knappernes påtegning er efter hånden slidt af på de mest benyttede .

savner lys i knapper, display og flere aktivitet knapper.

softwaren er lidt bøvlet   

Det jeg godt kan lide er at et display bruger strøm, og så skal du lade op, der skal være batteri=>større fjernbetjening.
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2018 kl. 09:28
Opdatering:
Nu har jeg fået indstillet min remote så det fungerer til mit setup. Har ikke fået den løsning jeg drømte om fra starten, da connectivity mellem "Hub -> Remote" og "Hub -> Bluetooth" enheder (NVidia Shield) er for dårlig til mine behov. Så det har været det bedste kompromis.

Resultatet er blevet okay, så min holdning fra første post er den samme: Det fungerer acceptabelt når først det er sat op men så heller ikke mere end det. Eneste grund til at jeg har valgt at beholde den, er at jeg ikke kender til alternativer. 
Opsætningsmæssigt er det stadig noget af det dårligste software jeg har prøvet.

Skulle jeg ændre noget, havde jeg købt en remote uden display. Displayet får den til at virke billige og er i min optik ubrugeligt. Derudover suger det batteritid som er langt under hvad man kan forvente af en remote.


Redigeret af Jonas_h - 23-April-2018 kl. 09:29
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2018 kl. 09:49
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

kulle jeg ændre noget, havde jeg købt en remote uden display. Displayet får den til at virke billige og er i min optik ubrugeligt. Derudover suger det batteritid som er langt under hvad man kan forvente af en remote.
Det er sjovt, så forskelligt man oplever samme produkt Big smile
Jeg er glad for displayet, bruger det dagligt og vil ikke undvære det.
Og mht. strøm, så ender remote i opladeren hver aften ifm. oprydning på sofabordet, hvor der ikke skal ligge noget.
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2018 kl. 10:36
Jonas_H - Kan du ikke lige uddybe det med Nvidia Shield? Nu har jeg ikke min Shield mere, men da jeg havde, havde jeg absolut ingen problemer med at styre den med min remote gennem Harmony Hub. Men jeg havde så også sat den til at styre Shielden med IR og ikke BT. Prøv lige selv det samme. Der er ingen fordele ved at bruge BT til at styre den med en fjernbetjening.
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2018 kl. 11:30
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Jonas_H - Kan du ikke lige uddybe det med Nvidia Shield? Nu har jeg ikke min Shield mere, men da jeg havde, havde jeg absolut ingen problemer med at styre den med min remote gennem Harmony Hub. Men jeg havde så også sat den til at styre Shielden med IR og ikke BT. Prøv lige selv det samme. Der er ingen fordele ved at bruge BT til at styre den med en fjernbetjening.

Optimal løsning:
 - Hub i mit udstyrsrum (hvor Shield er placeret) så jeg kan udnytte IR i rummet også.
 - Virker ikke da remote+hub ikke kan nå hinanden fra udstyrsrum til bio

Sub-optimal løsning 1:
 - Hub i biografen
 - Virker ikke da hub + NVidia Shield ikke kan nå hinanden på trods af, at mine to andre NVidia controllere sagtens kan

Sub-optimal løsning 2: 
 - Have Hub et sted mellem biograf og udstyrsrum
 - Virker fint nåde ift. remote og Nvidia
 - Kan ikke bruge IR til min surround processor - dette er fixet vha. HDMI-CEC i stedet men er ikke optimalt.
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2018 kl. 19:43
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:



Optimal løsning:
 - Hub i mit udstyrsrum (hvor Shield er placeret) så jeg kan udnytte IR i rummet også.
 - Virker ikke da remote+hub ikke kan nå hinanden fra udstyrsrum til bio

Sub-optimal løsning 1:
 - Hub i biografen
 - Virker ikke da hub + NVidia Shield ikke kan nå hinanden på trods af, at mine to andre NVidia controllere sagtens kan

Sub-optimal løsning 2: 
 - Have Hub et sted mellem biograf og udstyrsrum
 - Virker fint nåde ift. remote og Nvidia
 - Kan ikke bruge IR til min surround processor - dette er fixet vha. HDMI-CEC i stedet men er ikke optimalt.


Nu er det måske lidt unfair at kritisere produktet, når en stor del af kritikken går på at dit setup giver det meget svære vilkår for at fungere.
Når det så er sagt, så har jeg lagt mærke til at selvom hub’en ikke er så følsom når det kommer til placering, så kan den være meget følsomt i forhold til hvilke materialer, signalet skal trænge igennem.
Min hub står sammen med Sonos, forstærker, ATV mv inde i et skab, og trods at der ikke er frit udsyn fra Remote til hub eller fra hub til forstærker eller tv, så fungerer det perfekt.
Lægger jeg til gengæld et dvd mellem hub og tv, så kan signalet ikke trænge igennem. Sagt på en anden måde: kan du arbejde med placeringen af hubben i teknikrummet, og eksperimentere med forskellige placeringer?
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2018 kl. 22:42
Kom til at tænke på et andet forslag. Kan en eller flere IR extendere hjælpe på vej?
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2018 kl. 22:57
Jeg tror også jeg bedømmer produktet under "hårde" forhold. Ændrer dog ikke på at det føles billigt og har dårlig software. Og connectivity er dårligere end to andre Bluetooth-produkter jeg har liggende.

Der er muligvis nogle muligheder for, at afhjælpe problemerne, men gider simpelthen ikke bruge min fritid på at stå og vifte med Hub'en for at se om den får forbindelse i højre hjørne af rummet kontra venstre hjørne :)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu