recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Logitech Harmony
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Logitech Harmony

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Asbjørn Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 17-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 38
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Asbjørn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Logitech Harmony
    Sendt: 18-April-2018 kl. 12:32
Er der nogen, der har erfaring med Harmony Elite?

Mvh
Asbjørn
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2018 kl. 13:45
Jeg har - vil ikke anbefale det. Deres software giver mig enorme irritationsmomenter og displayet på remoten får den til at virke billig. Når først det er sat op, tror jeg dog det virker ok.

Har dog hørt om andre som har gode erfaringer så måske har jeg bare set mig sur på produktet og havde forventet mere :)
Til top
Dorf Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 663
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dorf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2018 kl. 16:36
Jeg kan så ikke genkende det Jonas skriver men det kan være han kommer fra noget andet der fungerer bedre.
Det er nemt at sætte op, og har man problemer er der masse af hjælp der kan hentes fra deres forum og support.
Jeg har haft harmony one, 900 og nu elite og synes den fungerer glimrende.
Til top
sokken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2005
Status: Offline
Point: 643
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sokken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2018 kl. 17:54
Jeg har heller ikke haft problemer med min Harmony
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2018 kl. 22:32
Bruger min til at styre alt mit udstyr.

Brugervenlig og nem at sætte op. Styrer den også via Google Home
Til top
Blank Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Blank Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2018 kl. 23:00
Har haft Harmony one, ultimate one og nu elite.
Harmony one blev skiftet ud til Ultimate, da jeg gerne ville have en hub, så jeg ikke længere skulle pege.
Ultimate døde og blev så erstattet af elite (som i bund og grund er samme produkt)

Fælles for dem alle er at de føles billige!
Det er en gang plastik, og det føles som billig plastik.
Knapperne føles ikke synderlig lækre at trykke på,
Skærmen er ikke særlig responsive, og har en dårlig opløsning.
Den ligger dog fornuftigt i hånden, og knapperne er lette at ramme.

Deres opsætning er langsom, og træg at komme igennem, ikke særlig innovativ, men er dog rimelig nem at forstå.

Men, når først den er sat op, så vil jeg sige at den virker.
Jeg oplever ikke at den skal genstartes eller andet og jeg ville ikke undvære den på nogen måde!!!
Men find den på tilbud, den er ikke sin fulde pris værd.
BaaaaaH
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2018 kl. 10:38
Lige en note til Dorf´s kommentar "Det er nemt at sætte op, og har man problemer er der masse af hjælp der kan hentes fra deres forum og support."

Hvis det er nemt at sætte op, så burde support og forum ikke være så fyldt med hjælp Wink (skal tages med en vis portion humor, men der er lidt om det alligevel). 

Min erfaring med Harmony. 
Jeg synes det er blevet et værre produkt med tiden. Har haft 4 forskellige modeller, og er pt endt med en Harmony touch. Har haft en One, og en 900 samt en fjerde jeg ikke kan huske hvilken er. Og min umiddelbare mening er, at det er ned af bakke med kvaliteten. 
Softwaren er også et produkt som virkelig kan vise sig udfordrende. For nogle måneder siden skulle jeg ændre i min touch. Og jeg kunne simpelthen ikke få softwaren til at virke på min Win10.. Den startede slet ikke op.. Det havde været nok 1 år siden jeg sidst brugte den. I mellemtiden har den bare været installeret. 

Google lidt rundt, og det viser sig der er kommet en opdatering.. Okay, det er nok meget normalt, da det egentlig ikke er noget jeg bruger så tit. Så jeg hentede en ny version, installerede den. Og til min store overraskelse, så har jeg nu 2 forskellige versioner af Harmony softwaren installeret på min maskine. Den gamle og den nye.. Hmm Confused

Nå det er til at leve med. Starter den nye op.. Den starter i det mindste, men oplever jævnlige crash med den, hvilket i følge lidt Googlen rundt, tilsyneladende er ganske normalt..  

Jeg har ikke umiddelbart nogle forslag til alternativer til Harmony. Men jeg overvejer at droppe det helt, hvis det her er stilen de har tænkt sig at forsætte. Jeg gider simpelthen ikke slås med elendig software for ting, som bare burde virke uden problemer. Jeg gad ellers godt få fat i en Elite (Hub) så jeg kan integrere det med mit smart home system, men jeg orker simpelthen ikke det her bøvl.  
Så nu sidder jeg med min touch og frygter næste gang jeg skal ind og rode i den, (hvilket jeg i øvrigt snart skal igen, for da den chrashede sidst smed den en aktivitet ud, som jeg skal bruge). 
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2018 kl. 12:45
kan kun sige at jeg har haft 5-6 forskellige Harmony remotes gennem årene (har nu Elite) og har aldrig haft nogen som helst problemer med produkterne, opsætning eller stabilitet af software.

Men, jeg har måske bare været svineheldig..
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2018 kl. 13:20
Tror det handler om temperament og hvad man er vant til/forventer af et produkt.

"Ingen problemer" kan for nogle betyde, at slutresultatet er, at den er indstillet som man gerne vil have den.
"Ingen problemer" kan for andre være at selve indstillingen ikke har lange load-tider, en million klik for at komme dertil, at man ikke lige var nødt til at lukke app'en og åbne igen et par gange.

Jeg har brugt både iPhone, Android og Desktop app'en og alle var lige dårlige i min optik.

Kender dog ikke til alternativer, hvilket sikkert også betyder, at jeg beholde min Harmony Elite. Men der er intet kvalitet over den på nogen måde og prismæssigt er den helt hen i vejret.


Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2018 kl. 13:34
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Tror det handler om temperament og hvad man er vant til/forventer af et produkt.


For mig handler det om at et produkt som f.eks. ELITE, der har kostet mange penge, skal virke perfekt, opfylde alle lovede funktioner, være holdbart og være nemt at sætte op.

Det har det opfyldt for mig.

Min eneste anke er at batteritiden godt kunne være lidt bedre.
Til top
Thomas.T Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Juni-2016
Status: Offline
Point: 190
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas.T Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2018 kl. 16:05
Jeg har haft diverse fjernbetjeninger fra Logitech de sidste 10 år. På nuværende tidspunkt er det en Elite.
Fælles for de fjernbetjeninger jeg har haft, er at selve opsætningen er rimelig simpel - men softwaren til dette er direkte elendig. Der skal tælles til ti mange gange. Brugerfladen er langsom og grim, og afspejler ikke et produkt til over 3K.
Men selve fjernbetjeningen, når den er konfigureret, er en sand fornøjelse at bruge.
Til top
Asbjørn Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 17-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 38
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Asbjørn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2018 kl. 16:50
Tak for de mange erfaringer. Det ser ud til, at man kan få den til 2K hos Elgiganten. Er der nogle bedre alternativer? Synes Neeo er flot, men det lyder som om den er skod.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu