recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Køb, salg, bytte
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - K:svs as-eq1 subwoofer equalizer eller DSPeaker An
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

K:svs as-eq1 subwoofer equalizer eller DSPeaker An

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
moler Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: K:svs as-eq1 subwoofer equalizer eller DSPeaker An
    Sendt: 20-April-2018 kl. 09:27
Hej 

Er der nogle som har en svs as-eq1 subwoofer equalizer de vil sælge?


Redigeret af moler - 04-Maj-2018 kl. 18:19
Til top
l'Blundt Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Januar-2018
Sted: Hillewood
Status: Offline
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér l'Blundt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2018 kl. 15:39
Jeg mener faktisk at jeg så en til salg på finn.no, for 500nkr forleden.
Det må være det billigste det kan gøres.


Mvh.
Mvh. l'Blundt
Til top
moler Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2018 kl. 16:06
Ja det må du nok sige. Kan desværre ikke finde den på deres side
Til top
l'Blundt Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Januar-2018
Sted: Hillewood
Status: Offline
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér l'Blundt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2018 kl. 16:42
Den bør også,være solgt, til den pris.

Men hvis jeg må, vil jeg anbefale en løsning hvor du også kan eq'e manuelt. Ihvert fald hvis der er chance for at du vil have et hæv under din sub's f3.


Mvh.
Mvh. l'Blundt
Til top
moler Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2018 kl. 16:53
Jeg er ikke god til at gøre det manuelt derfor svs eq. Som jeg forstår det så gør den mere eller mindre automatisk
Til top
l'Blundt Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Januar-2018
Sted: Hillewood
Status: Offline
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér l'Blundt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2018 kl. 20:03
Audyssey er også helt fint.
Men min erfaring er at det ikke rigtig fungere optimalt, hvis man vil have sine lukkede subwofoere til at spille dybere, da den indsætter et højpasfilter ved f3.
Så jeg har selv andvendt en minidsp, til at indsætte et lowshelf filter, og så lade Audyssey eq'e bagefter. Og det er langt langt bedre end Audyssey alene.
Har ikke prøvet med portede subwoofere.

Mvh.
Mvh. l'Blundt
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2018 kl. 08:29
Oprindeligt skrevet af l'Blundt l'Blundt skrev:

Audyssey er også helt fint.
Men min erfaring er at det ikke rigtig fungere optimalt, hvis man vil have sine lukkede subwofoere til at spille dybere, da den indsætter et højpasfilter ved f3.
Så jeg har selv andvendt en minidsp, til at indsætte et lowshelf filter, og så lade Audyssey eq'e bagefter. Og det er langt langt bedre end Audyssey alene.
Har ikke prøvet med portede subwoofere.

Mvh.


Er ikke uenig i fremgangsmåden, men man bør sikre sig at have dimensioneret sin forstærker ordentligt hvis man gør det. Et boost på 3db kræver dobbelt effekt. Det går pludselig stærkt i bastunge film :)
Til top
l'Blundt Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Januar-2018
Sted: Hillewood
Status: Offline
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér l'Blundt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2018 kl. 19:58
Hej Jonas.

Hvis man søger en Svs Eq1, er man i min verden pr definition under mistanke for at have ok subwoofere :-)
Og selvom du har ret, så vil jeg tillade mig at tvivle på at det særlig tit er effekt folk mangler til deres subwoofer. Hvis den har en følsomhed på lad os sice 70 db ved 20hz, vil den med 150 watt kunne levere omkring 90 db. Skal du så bruge 10db mere, så begynder problemerne at melde sig. Men så er det godt at sådan en Eq1 kan eq'e 2 sub's ad gangen ;-)
Men det er vel som med så meget andet, du skal have det rigtige værktøj til opgaven.
Mvh. l'Blundt
Til top
moler Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2018 kl. 20:36
Det er til min MK X10 og jeg tvivler på jeg har evner til at gøre det manuelt med en Mini dsp
Til top
moler Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2018 kl. 18:20
Er også interesseret i DSPeaker Anti-Mode 8033
Til top
l'Blundt Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Januar-2018
Sted: Hillewood
Status: Offline
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér l'Blundt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2018 kl. 20:00
For et par dage siden var der stadig en til salg på DBA.

Redigeret af l'Blundt - 04-Maj-2018 kl. 20:01
Mvh. l'Blundt
Til top
moler Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2018 kl. 21:46
Ja men det er første generation til 1000kr hvilket jeg syntes virker dyrt når nu Cinema modellen koster 2200kr fra ny
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu