recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Marantz 7011/7012 i Frislev møbel
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Marantz 7011/7012 i Frislev møbel

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Dorf Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 663
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dorf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Marantz 7011/7012 i Frislev møbel
    Sendt: 21-April-2018 kl. 19:18
Hej

Jeg er i gang med at kigge på en ny reol til mit grej, og er faldet over Frislev. Frislev har 3 dybde mål 35, 45 og 55cm. [URL=http://www.frislev.com/frislev-17036.html?skl=skjult] [/URL]

Jeg havde umiddelbart tænkt at 45cm ville være nok men er blevet lidt i tvivl da den indvendige dybde ville så svare til 42,8cm, og da jeg samtidig havde overvejet at opgradere til en marantz 7011/7012 (begge modeller har samme dybde på 40,1cm uden antenne) så ville den ledig plads der skal bruges til HDMI stik osv. svare til 2,7cm.
Er det ikke lige stramt nok?

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2018 kl. 19:23
Alt for stramt.....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Random_Hero Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 297
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Random_Hero Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2018 kl. 22:40
Jeg har 55cm med bagplade med blæser og en 7010. Det går lige!

Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2018 kl. 01:03
Man kunne håbe på en faglig snak om mål og standarder - mellenm HiFi producenter, og møbel producenter
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Parabolen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 270
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Parabolen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2018 kl. 08:47
Anbefaler også 55 cm dybde har selv købt Frislev sidste år og det giver altså god plads. Vil anbefale at Du tager den lodrette kabelplade af der hvor surroundrecieveren skal stå, da alle kablerne fylder en del!!! Umiddelbart vil man synes at 55 ser ud af meget men når den først kommer op virker det ikke så voldsomt.
/Erik
Til top
Dorf Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 663
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dorf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2018 kl. 15:39
Jeg har også kigget lidt på hifimoebler.dk hvor samme type reol med samme dybde på 45cm giver lidt mere plads da lågerne sidder udenfor eller yderst på selve rammen. Men Frislev har så generelt lidt pænere finish/detaljer. Frislev er lidt dyrere men det er egentlig ikke så galt.
Jeg må lige tænke over om det bliver det ene eller det andet.

Oprindeligt skrevet af Random_Hero Random_Hero skrev:

Jeg har 55cm med bagplade med blæser og en 7010. Det går lige!


Så du har kun installeret bagbeklædningen for blæserens skyld? Ellers er der vel ingen grund til at bruge den formoder jeg.


Til top
Jespus Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2015
Sted: Gelsted
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jespus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2018 kl. 16:22
Der bør så ubetinget være bagbeklædning i skabet, da det stabiliserer hele konstruktionen.
Til top
Dorf Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 663
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dorf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2018 kl. 18:37
Det tror jeg ikke betyder noget. Har et Bestå møbel fra Ikea der har hængt på væggen uden bagbeklædning i flere år.
Til top
Bravo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1317
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bravo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2018 kl. 19:06
Oprindeligt skrevet af Jespus Jespus skrev:

Der bør så ubetinget være bagbeklædning i skabet, da det stabiliserer hele konstruktionen.

Vil tro det afhænger af møblets konstruktion.
Ved mit unnu er det bare en plade med magneter - den hjælper ingenting
Til top
Jespus Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2015
Sted: Gelsted
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jespus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2018 kl. 22:26
Unnu er vist afstivet med vinkelbeslag. IKEA's konstruktioner er et kapitel for sig. På den anden side forventer jeg, at overskabene i køkkenet, kan holde til vægten af tallerkener m.m. Confused  Men vi lever i en fri verden, gudskelov, så når skabet knækker til den ene side pga. overbelastning, er det bare surt fordi der mangler afstivning. Diskussionen er lige så gammel som bindingsværk. Vægt, stabilitet, konstruktion. Og nu må jeg sige godnat Sleepy Det er blevet sent.
Til top
Bravo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1317
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bravo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2018 kl. 08:29
Oprindeligt skrevet af Jespus Jespus skrev:

Unnu er vist afstivet med vinkelbeslag. 
Det er vel også det jeg siger - afhængigt af møblet man køber.
Til top
Dorf Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 663
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dorf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2018 kl. 12:49
Så fik jeg bestilt en Frislev reol i 55cm dybde.
Hvilken typer skruer tænker i den skal fæstnes med? 
Jeg har murstensvægge, skal det være karmskruer eller "almindelige" skruer med rawplugs men hvilken længde + diameter? 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu