recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Marantz 7011/7012 i Frislev møbel
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Marantz 7011/7012 i Frislev møbel

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Parabolen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 270
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Parabolen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2018 kl. 15:45
Jeg brugte kraftige franske skruer og nogle ragplugs der passer. Sørg for at skabet er hægtet ordentlig på skinnen. Husk at Du kan justere skabet i alle retninger.
/Erik
Til top
Dorf Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 663
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dorf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2018 kl. 19:55
Jeg fik ikke bestilt blæsere til bagpladerne men tænker at det er noget jeg selv kan gøre. Er det så bedst at installere dem således at de blæser luft ind eller suger luften ud?


Jeg har så tænkt mig at koble blæserne til sådan en strømforsyning og ind i en elspareskinne.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2018 kl. 22:20
Om luften går den ene eller den anden vej, er ligegyldigt bare du får fjernet den opvarmede luft og du sørger for at der kan komme ny luft ind i stedet for den luft der skal fjernes.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2018 kl. 02:43
Oprindeligt skrevet af Dorf Dorf skrev:



Jeg har så tænkt mig at koble blæserne til sådan en strømforsyning og ind i en elspareskinne.

Det var dog besværligt. Hvorfor ikke koble dem direkte på receiverens 12 volt styring (DC out)? Så tænder og slukker de med receiverens, og man slipper for alt mulig elstra.
Til top
Dorf Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 663
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dorf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2018 kl. 09:29
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Oprindeligt skrevet af Dorf Dorf skrev:



Jeg har så tænkt mig at koble blæserne til sådan en strømforsyning og ind i en elspareskinne.

Det var dog besværligt. Hvorfor ikke koble dem direkte på receiverens 12 volt styring (DC out)? Så tænder og slukker de med receiverens, og man slipper for alt mulig elstra.

Hej Flippo
Det var egentlig også plan A men er usikker på om den kan trække 2 eller 3 blæsere. Er lidt bange for at futte receiveren af.
Har du erfaringer med at bruge 12v DC out porten til det formål?
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2018 kl. 13:02
Det er et simpelt regnestykke. Hvad står der bag på receiverens, at den kan trække, mA. Hvad bruger hver enkelt blæser?
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2018 kl. 13:04
2 blæsere er rigeligt, hvis vi taler 12 volt blæsere. Vil endda tro at 1 er rigeligt, hvis det kun er til receiveren. Om de skal suge eller puste afhænger af, hvad blæseren i receiveren gør. Blæser den bagud, så skal den bag i møblet gøre det samme, så de ikke puster mod hinanden.
Til top
Dorf Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 663
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dorf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2018 kl. 19:07
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

2 blæsere er rigeligt, hvis vi taler 12 volt blæsere. Vil endda tro at 1 er rigeligt, hvis det kun er til receiveren. Om de skal suge eller puste afhænger af, hvad blæseren i receiveren gør. Blæser den bagud, så skal den bag i møblet gøre det samme, så de ikke puster mod hinanden.


Men hvordan kobler jeg det 3,5mm jack-stik fra 12V DC out fra receiveren til blæserne? Der skal vel en adapter eller relæ imellem?
Har du nogle links?
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2018 kl. 19:29
Og kan købes hos amazon. co. uk
Blæserne kan tilsluttes usb port på tv, receiver eller strømskinne med usb udtag. 
Jeg bruger selv to af disse usb blæsere, de er nærmest lydløse og endda meget effektive. 


Redigeret af JeTex - 06-Juni-2018 kl. 19:31
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2018 kl. 22:08
Oprindeligt skrevet af Dorf Dorf skrev:

Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

2 blæsere er rigeligt, hvis vi taler 12 volt blæsere. Vil endda tro at 1 er rigeligt, hvis det kun er til receiveren. Om de skal suge eller puste afhænger af, hvad blæseren i receiveren gør. Blæser den bagud, så skal den bag i møblet gøre det samme, så de ikke puster mod hinanden.


Men hvordan kobler jeg det 3,5mm jack-stik fra 12V DC out fra receiveren til blæserne? Der skal vel en adapter eller relæ imellem?
Har du nogle links?

Nej, ingen grund til at gøre det hele så kompliceret. Køb én af nedenstående blæser (14 cm, 1200 omdr., Og kun 19 DB). Og så køber du et løst 3.5 mm mono han minijack. Klip stikket af blæseren. Lov rød på stikkets midterpin, sort på den yderste, og lad den blå ledning være. Fiks og færdig, og bklseren tænder og slukker med receiveren. Der er 6 års garanti på blæseren, og den belaster kun output med det halve af, hvad det kan klare.



Redigeret af Flippo - 06-Juni-2018 kl. 22:08
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2018 kl. 22:47
Blæseren trækker 80 mA under normal drift. Hvad så, hvis der sker fejl i den, hvad trækker den så?

Jeg ville ALDRIG strømforsyne noget fra et styresignal, men bruge styresignalet til en form for tænd/sluk af en anden strømforsyning.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Dorf Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 663
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dorf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2018 kl. 14:51
Jeg har bestilt 2 stks. AC Infinity usb blæsere fra amazon.de - de skulle lande her på mandag.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu