recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Marantz 7011/7012 i Frislev møbel
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Marantz 7011/7012 i Frislev møbel

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2018 kl. 15:50
Bare synd der er ikke er USB bag på receiveren, så man skal alligevel igang med en ekstra strømforsyning m.v.




Redigeret af Flippo - 09-Juni-2018 kl. 15:56
Til top
Dorf Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 663
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dorf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2018 kl. 17:59
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Bare synd der er ikke er USB bag på receiveren, så man skal alligevel igang med en ekstra strømforsyning m.v.





Der er en i fronten så nej der er ikke bruge for ekstra strømforsyning.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2018 kl. 18:21
Den bagplade Frislev kan levere med blæser til deres møbel, hvorledes er den forsynet med spænding?




Redigeret af Potter - 09-Juni-2018 kl. 18:22
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Dorf Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 663
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dorf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2018 kl. 18:38
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Den bagplade Frislev kan levere med blæser til deres møbel, hvorledes er den forsynet med spænding?






Jeg spurgte Frislev om det samme. Blæserne blvier loddet på sådan en strømforsyning.

Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2018 kl. 19:24
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Bare synd der er ikke er USB bag på receiveren, så man skal alligevel igang med en ekstra strømforsyning m.v.


Men så er det heldigt, at der er usb porte på tv. 
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2018 kl. 20:36
Oprindeligt skrevet af Dorf Dorf skrev:

Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Bare synd der er ikke er USB bag på receiveren, så man skal alligevel igang med en ekstra strømforsyning m.v.





Der er en i fronten så nej der er ikke bruge for ekstra strømforsyning.

Personligt gider jeg ikke have et stort USB-stik og ledning til at stikke ud af fronten på min receiver. Er der overhovedet plads til det i møblet?
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2018 kl. 20:36
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Bare synd der er ikke er USB bag på receiveren, så man skal alligevel igang med en ekstra strømforsyning m.v.


Men så er det heldigt, at der er usb porte på tv. 

Jamen det hjælper jo rigtig meget, når jeg lytter til musik, eller noget.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2018 kl. 20:47
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Bare synd der er ikke er USB bag på receiveren


Hvad skulle man også bruge det til?

Altså ud over den 0,0001% der vil drive en blæser via USB.



Klaus


Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2018 kl. 21:02
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Bare synd der er ikke er USB bag på receiveren, så man skal alligevel igang med en ekstra strømforsyning m.v.


Men så er det heldigt, at der er usb porte på tv. 

Jamen det hjælper jo rigtig meget, når jeg lytter til musik, eller noget.
Man hører da ikke musik fra surround receiver, gør man?Smile
Og problemet er jo ikke større end, at købe en strømskinne med usb porte, så kan man udskifte den der allerede bruges til tv, receiver, bluray osv.
Under alle omstændigheder bedre end, at klippe og klistre 12 volt blæsers stik, for derefter, at fejltilslutte et stik beregnet til tænd/sluk af andet udstyr.
Til top
Dorf Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 663
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dorf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2018 kl. 21:20
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Personligt gider jeg ikke have et stort USB-stik og ledning til at stikke ud af fronten på min receiver. Er der overhovedet plads til det i møblet?


Det har jeg selvfølgelig undersøgt, og det er ligegyldigt med den ledning, receiveren er i et skab - ingen ser det. Havde den stået i det fri, havde jeg ikke valgt den løsning.

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Og problemet er jo ikke større end, at købe en strømskinne med usb porte, så kan man udskifte den der allerede bruges til tv, receiver, bluray osv.
Under alle omstændigheder bedre end, at klippe og klistre 12 volt blæsers stik, for derefter, at fejltilslutte et stik beregnet til tænd/sluk af andet udstyr.

Nemlig.
Det er en fin idé at bruge trigger udgangen til det formål men så tror jeg det er sikrest med et relæ foran der tænder og slukker for blæseren. Sammenlignet med ovenstående så fandt jeg løsningen med en usb blæser noget nemmere at sætte op.
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2018 kl. 00:10
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Bare synd der er ikke er USB bag på receiveren


Hvad skulle man også bruge det til?

Altså ud over den 0,0001% der vil drive en blæser via USB.



Klaus



Tænk. F.eks. hvis man har sin musik på en USB stik. Så ser det noller ud, at der sidder en USB stick, eller HDD, ud af fronten, i stedet for bag på.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2018 kl. 01:27
1. Usb sticks fås i dag i så små udgaver at de ikke ser noller ud på forsiden af en forstærker.

2. når man vi have mere/andet musik på sin usb stick er det ultra-noller at skulle finde den omme på bagsiden af forstærkeren, når den står inde i et Frislev møbel.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu