recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ATV 4 4K mister HDMI signal
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

ATV 4 4K mister HDMI signal

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1743
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RuneH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: ATV 4 4K mister HDMI signal
    Sendt: 23-April-2018 kl. 09:28
Hej,
jeg har næsten lige købt en ATV4k for at bruge Infuse. Det fungere også ganske godt, trods jeg er ved at smadre den lille boks! 

Den mister tit og hele tiden HDMI signal til tv, og kan læse rundt omkring på nettet at flere er ramt af dette. Det har åbenbart stået på noget tid..

Andre der oplever dette? - synes det ser ud til det er til LG tv i mange af tilfældene. Hvis ikke alle? HDR Dolby Vision er slået til, og bum, dropper signalet. 

Kan ikke finde en løsning på det, og er ved at gå amok - gad vide om man kan returnere den tilbage til Elgiganten, og skifte til en non 4K, hvilket bare er rimelig crap, når man har et 4K tv..

Anyhow. Andre der oplever dette? Og måske endda fundet en løsning?

At skifte hdmi kabel løser det ikke..

Hvis man synes det er spændende, kan der læses meget mere her ...


Redigeret af RuneH - 23-April-2018 kl. 10:37
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2018 kl. 10:23
Har du tjekket dit link, det virker nemlig ikke (for meget https) Wink
Mvh. JørgenT
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1743
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RuneH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2018 kl. 10:38
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Har du tjekket dit link, det virker nemlig ikke (for meget https) Wink
Så funker det Clap
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6628
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2018 kl. 11:06
Jeg har haft problemet, og det hjalp at lade være med at have noget siddende i HDMI/ARC stikket i mit LG B6 tv.
Underligt at det skulle betyde noget, men det gør det åbenbart.

Indtil jeg flyttede stikket klarede jeg det ved at reboote Apple TV. Jeg bruger Harmony fjernbetjening, og der er en knap til det. Der er også en tastekombination på Apples Remote, men den kan jeg ikke huske lige nu.

Edit: hold menu og hjem nede til Apple tv blinker, så genstarter den.

Redigeret af Brixen - 23-April-2018 kl. 11:10
Venlig hilsen
KB
Til top
skandshus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-November-2010
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skandshus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2018 kl. 11:21
Oprindeligt skrevet af RuneH RuneH skrev:

Hej,
jeg har næsten lige købt en ATV4k for at bruge Infuse. Det fungere også ganske godt, trods jeg er ved at smadre den lille boks! 

Den mister tit og hele tiden HDMI signal til tv, og kan læse rundt omkring på nettet at flere er ramt af dette. Det har åbenbart stået på noget tid..

Andre der oplever dette? - synes det ser ud til det er til LG tv i mange af tilfældene. Hvis ikke alle? HDR Dolby Vision er slået til, og bum, dropper signalet. 

Kan ikke finde en løsning på det, og er ved at gå amok - gad vide om man kan returnere den tilbage til Elgiganten, og skifte til en non 4K, hvilket bare er rimelig crap, når man har et 4K tv..

Anyhow. Andre der oplever dette? Og måske endda fundet en løsning?

At skifte hdmi kabel løser det ikke..

Hvis man synes det er spændende, kan der læses meget mere her ...


Hvorfor er du lige ved at smadre boksen og ikke dit fjernsyn?
Peger det ikke lidt mere mod at det er LG delen der er synderen? fremfor Apple tv.
Jeg har aldrig haft problemet, og jeg tænker godt du kan regne med at der er flere der ikke har oplevet problemet fremfor folk som reelt har.. og hvis som du selv siger, det er primært folk med LG tv som har det så ku det jo tænke det er problemet der hvis du også har en LG tv :)
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2018 kl. 11:31
Det er et kendt problem med visse LG TV.

Fejlen ligger i LG TV'et. Mener jeg læste at LG havde udsendt et fix, men er ikke sikker?
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1743
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RuneH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2018 kl. 13:31
Mit tv er for dyrt til at smadre, så bedre det er ATV boksen! ;) 

Jeg må prøve et andet HDMI stik i tv'et, det har jeg selvfølgelig ikke forsøgt mig med. Men ville da være strålende hvis det var løsningen. 

Mit tv er opdateret, så hvis de har sendt en fix, har det i hvert fald ikke duttet. 

Tak for det! :) 
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
Rolf Lemmike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Maj-2007
Status: Offline
Point: 1054
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rolf Lemmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2018 kl. 16:26
Jeg havde samme problem i starten med mit tv. Løsningen var at gå ind og få ATV til at prøve alle de forskellige formater der kunne videresendes til TV. Efter det, har der ikke været problemer.
Til top
JanV. Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 12-August-2013
Status: Offline
Point: 44
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JanV. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2018 kl. 17:12
Havde præcis samme problem og det blev løst med et andet hdmi kabel. Det kabel der fejlede var endda helt nyt, dyrt og levede op til kravene, men noget gjorde at det ikke fungerede.
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2018 kl. 18:36
Havde samme problem med mit LG B6 OLED.

Skiftede ALLE kabler til og fra reciever med det her.

NADA ZERO ZIP problemer siden


Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
Raskolnikov Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 19-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 455
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Raskolnikov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2018 kl. 09:01
Jeg havde samme problem med mit LG B6 og det blev løst ved at skifte HDMI indgang til HDMI 1.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2018 kl. 15:04
Der er en ret enkelt løsning:
Skift "Match content" til at være aktiveret for "dynamisk område" i indstillingerne og gå ind og ændr opløsningen, så den kører 4K SDR 60 Hz i stedet for 4K Dolby Vision 60 Hz. Der er ingen grund til at køre interfacet i Dolby Vision og så undgår du også, at ATV viser apps i forkert farverum, hvis de ikke lige har fået udnyttet "match content".
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu