recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ATV 4 4K mister HDMI signal
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

ATV 4 4K mister HDMI signal

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1743
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RuneH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2018 kl. 08:49
Jeg må prøve de forskellige forslag. Tak for det, for det er da godt nok irriterende da. 

Derud over, har den også problemer med lip sync.. Hvad har I gjort der? Lyden er igennem Sonos playbar.
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2018 kl. 09:55
Oprindeligt skrevet af RuneH RuneH skrev:


Derud over, har den også problemer med lip sync.. Hvad har I gjort der? Lyden er igennem Sonos playbar.

Hvis du med "den" mener ATV 4, så har den ikke problemer med lip sync. Du kan være sikker på at billede og lyd som den sender ud, er synkront. Hvis det kommer ud ude af sync fra den, så er det kildematerialet (filmen) det er galt med.

Efterfølgende kan der så være flere steder i kæden hvor det går galt: AV Receiver, TV, Soundbar, etc..


Redigeret af Deschain - 25-April-2018 kl. 09:56
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2018 kl. 10:51
Lipsync er typisk et problem med filmen (jeg har adskillige hvor det er helt i hækken), men prøv lige først at tvinge ATV over i Stereo i stedet for surround og se om det hjælper. Er problemet der også hvis du kobler Playbar fra (hos mig er forsinkelsen ca. den samme, så de på de film der er problemer i er det helt klart filmen).

Jeg har dog ekstra forsinkelse på film afspillet via Infuse hvis lydoutput er Dolby 5.1.

Redigeret af Torben Rasmussen - 25-April-2018 kl. 10:51
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1743
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RuneH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2018 kl. 12:07
Hvis man søger på nettet, er det ikke kun mig og enkle film der har lip sync problem. Desværre. Problemet er lige netop i infuse. Rigtig ærgerligt, for fortryder nærmest jeg har købt den ATV boks.. 

Har prøvet med stereo, og det hjalp ikke. Har prøvet forskellige 4k opsætninger, og har heller ikke gjort en forskel. 
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2018 kl. 12:27
Jeg bruger Infuse og har ikke nogen sync problemer.

Jeg følger med på Infuse' fremragende forum og har ikke bemærket at lipsync problemer skulle være et emne.



Redigeret af Deschain - 26-April-2018 kl. 12:27
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1743
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RuneH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2018 kl. 17:25
Har en kammerat der kører det nye Apple tv, dog uden 4K, og han har heller aldrig nævnt lip sync problemer. Men på min nye 4K er det meget tydeligt i Infuse.. 

Jeg kan dog ikke finde nogen løsning på det. Det er møj irriterende. Filmene virker hvis de streames direkte igennem tv fx.
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1743
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RuneH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2018 kl. 17:50
Det er åbenbart LG OLED til SONOS/Output der er problemet. Tager jeg højttalerne via tv, virker det ganske fint. Måske tv'et ikke kan følge med, når det spytter ud til SONOS.. Crap.
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
Ka9BaL Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-Marts-2009
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ka9BaL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2018 kl. 17:48
Der er vist mange TV, der har problemer med lipsync over HDMI-ARC. Mit nye philips har det også. Det er noget der opstår gradvist over tid. Jeg løser det ved at genstarte soundbaren. Irriterende, men lever med det.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2018 kl. 21:10
Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Jeg bruger Infuse og har ikke nogen sync problemer.

Jeg følger med på Infuse' fremragende forum og har ikke bemærket at lipsync problemer skulle være et emne.



Der er adskillige personer i deres forum, som har klaget over lipsync på LG OLED. Jeg oplever det også på visse film, men det bliver mindre udtalt hvis jeg ændrer output til stereo, men så går fidusen ligesom af at have Playbar med 2x surround.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2018 kl. 22:29
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Jeg bruger Infuse og har ikke nogen sync problemer.

Jeg følger med på Infuse' fremragende forum og har ikke bemærket at lipsync problemer skulle være et emne.



Der er adskillige personer i deres forum, som har klaget over lipsync på LG OLED. Jeg oplever det også på visse film, men det bliver mindre udtalt hvis jeg ændrer output til stereo, men så går fidusen ligesom af at have Playbar med 2x surround.

Ja, som tidligere skrevet, så er det et kendt problem på LG, men jeg har ikke set det skulle være et generelt problem med ATV 4K/Infuse.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2018 kl. 10:05
Nu tester jeg en del forskellige modeller i løbet af året, og så snart jeg sætter ATV til og kører Infuse opstår problemet. Det er ikke et LG-only issue.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2018 kl. 11:57
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Nu tester jeg en del forskellige modeller i løbet af året, og så snart jeg sætter ATV til og kører Infuse opstår problemet. Det er ikke et LG-only issue.

Så lyder det jo mere som et generelt problem, og så burde der være langt flere klager over det end nogle få på Infuse' forum.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu