recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Køb, salg, bytte
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - S/V Stor parabol
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

S/V Stor parabol

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
wiik Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Januar-2008
Status: Offline
Point: 58
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wiik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: S/V Stor parabol
    Sendt: 23-April-2018 kl. 15:46
Hej.
Vi har en 1,5 m Gibertini parabol i baghaven, brugte den tidligere til at se engelsk TV, men det kan man ikke længere på Midtfyn.
Er sådan en noget værd i dag, den er købt fra ny i 2009 og er der steder i DK man stadigt kan bruge den til noget?
Den fylder en del og derfor vil vi gerne sælge den.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2018 kl. 16:10
Kan den ikke stadig bruges til engelsk TV fra 28 grader øst?
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
wiik Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Januar-2008
Status: Offline
Point: 58
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wiik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2018 kl. 16:23
Ikke her hos os, det er et par år siden vi mistede signalet, men jeg tror nogle steder i Jylland og på Sjælland stadigt kan.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2018 kl. 17:30
Hej.

Jeg tror at det var mere end et par år siden at satelitterne til engelsk TV fra 28 grader øst blev udskiftet. Så vidt jeg husker var det tilbage i 2013 eller 2014. De nye satellitter er meget bedre til at begrænse modtage området til kun at være de britiske øer. 

Skiftet flyttede samtidigt et side lobe fra den svenske østkyst og til den svenske vestkyst. Jeg har aldrig hørt, at nogen kan modtage de nye signaler i Jylland, men det er rigtigt at man i et området fra København og op langs den svenske vestkyst helt op til Oslo kan modtage et side lobe signal. Jeg siger, at det normalt vil kræve en kvalitets parabol på mindst 120 cm eller en almindelig på 140 cm.

Jeg syntes at trådstarter bør skrive hvilken stand den er i, om han kan levere den og om hvilket LNB og beslag der evt følger med.

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 23-April-2018 kl. 17:31
Til top
wiik Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Januar-2008
Status: Offline
Point: 58
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wiik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2018 kl. 17:43
Den er i fin stand, ingen buler eller skader, beslaget er hvad der var med da den blev købt. LNB er med 4 udgange, kan ikke huske mærket (er på arbejde nu).
Jeg kan ikke levere, da vi kun har en Aygo og den er der ikke meget plads i. 
Til top
Basto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-December-2011
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 533
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2018 kl. 17:43
Csell det er vel kun op til sælger hvad han vil skrive .. hvorfor skal han skrive om han leverer den ?
Det er vel en service man ofte får når.man køber nyt .

Redigeret af Basto - 23-April-2018 kl. 17:44
Til top
Valde1936 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-August-2007
Sted: DK-2800
Status: Offline
Point: 431
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Valde1936 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2018 kl. 21:23
Der er en der har forsøgt at komme af med en triax 150 cm et stykke tid på DBA til 650kr - jeg vil tro du kan få 1000-1500kr for den via DBA, hvis du har god tid, der er et begrænset antal købere til sådan en sag, så du kan komme til at vente lidt før en evt. Køber bider på. Og som Csell så ganske rigtigt skriver er det kun et lille område af DK der kan bruge den i forhold til 28.2. Måske hvis BBC kommer med en gratis 4K dækning af sommerens sport vil der komme lidt efterspørgsel igen... Men ellers har du en fin skærm der desværre er ved at blive overhalet af div. Internet streaming løsninger
Til top
wiik Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Januar-2008
Status: Offline
Point: 58
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wiik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2018 kl. 14:31
Slet ingen interesserede?
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2018 kl. 16:36
Tror 1,5 M er for lille hvis man vil noget sjovt
Til top
avemestr Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-December-2012
Status: Offline
Point: 104
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avemestr Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2021 kl. 14:50
Kom du af med skærmen for et par år siden?

Ellers kunne jeg godt være interesseret. Er dog på Sjælland, så der går lidt tid inden jeg får mulighed for at hente den på Fyn.
Til top
wiik Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Januar-2008
Status: Offline
Point: 58
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wiik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2021 kl. 15:07
den er her endnu, vil meget gerne af med den.

Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2021 kl. 16:52
hvordan er standen ?
overvejer at lege med oscar 100 satelit
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu