recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - CI modul på Samsung ue40es6575
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

CI modul på Samsung ue40es6575

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Andreas.H Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 71
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andreas.H Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: CI modul på Samsung ue40es6575
    Sendt: 24-April-2018 kl. 21:49
Står og overvejer YouSee bland selv pakke. Dette kræver enten en set-up boks eller et CI modul og et kort.

Meeeen...... mit TV er et Samsung ue40es6575 og jeg kan intet finde på dette TV omkring CI modul, eller adapter, så kan nogle gøre mig klog på hvordan jeg får tilsluttet sådan et modul i tv’et?

Når jeg har modulet sat i, kan jeg så via TV’et optage de kanaler som kortet åbner op for?

På forhånd tak!
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2018 kl. 23:09
Hvis du har købt TVet som nyt har der fulgt en CI-kort adapter medhttps://www.av-connection.dk/?PGr=9883&gclid=CjwKCAjwq_vWBRACEiwAEReprClq5NSUqZVauUDqyYcpGoicf-341XWc636VQGIOqzRg1_k4xIroMBoCEToQAvD_BwE
Med hensyn til optagelse bliver jeg dig svar skyldig, da jeg ikke ved om den pågældende model har denne mulighed. Det må du kunne se i E-manualen.

Flemming


Redigeret af fltk - 24-April-2018 kl. 23:11
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Andreas.H Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 71
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andreas.H Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2018 kl. 19:55
Tak, det undrede mig! Tror den er røget ud :( Hvor dælen sættes den til henne? Synes ikke lige jeg kan finde sådan et stik på tv'et.... 


TV'et kan godt optage på USB/ekstern harddisk. Men når der sættes et CI modul i, kan jeg ikke rigtig finde noget om nogle steder? 
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2018 kl. 20:27
Oprindeligt skrevet af Andreas.H Andreas.H skrev:

Tak, det undrede mig! Tror den er røget ud :( Hvor dælen sættes den til henne? Synes ikke lige jeg kan finde sådan et stik på tv'et.... 
Manual download:

"Attaching the CI Card Adapter" - engelsk manual side 11
Mvh. JørgenT
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2018 kl. 22:40
Det er vidst meget forskelligt hvis man køber yousee’s egen kortlæser.

Vi har skiftet til bland selv og fået 5 kort. Købte kun 2 kort læsere til at starte med, da jeg skulle tjekke om man kunne optage, og det kan vi på alle kanaler.

Yousee siger man ikke kan, og hvis man kigger på deres forum så har nogle problemer med det og andre ikke.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2018 kl. 09:07
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

Det er vidst meget forskelligt hvis man køber yousee’s egen kortlæser.

Vi har skiftet til bland selv og fået 5 kort. Købte kun 2 kort læsere til at starte med, da jeg skulle tjekke om man kunne optage, og det kan vi på alle kanaler.

Yousee siger man ikke kan, og hvis man kigger på deres forum så har nogle problemer med det og andre ikke.
 
De der har problemer med at optage er typisk dem der bruger et CI+ modul, mens de der bruger et CI modul (uden +) som regel ikke har problemer.
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2018 kl. 11:18
@fltk

Du har ret, men mine er jo netop ci+ da det er yousee’s egne og har ingen problemer med optagelse eller timeshift på nogle kanaler.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Andreas.H Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 71
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andreas.H Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2018 kl. 13:38
Og hvordan dælen kan det være, der er så stor forskel på det? Jeg har et Viaccess modul fra dengang man indførte det fra YouSee's side af. Der står intet om det er CI+ eller bare CI. Men det er i hvertfald 6-8 år gammelt det modul jeg har. 
Til top
Andreas.H Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 71
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andreas.H Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2018 kl. 15:12
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Hvis du har købt TVet som nyt har der fulgt en CI-kort adapter medhttps://www.av-connection.dk/?PGr=9883&gclid=CjwKCAjwq_vWBRACEiwAEReprClq5NSUqZVauUDqyYcpGoicf-341XWc636VQGIOqzRg1_k4xIroMBoCEToQAvD_BwE
Med hensyn til optagelse bliver jeg dig svar skyldig, da jeg ikke ved om den pågældende model har denne mulighed. Det må du kunne se i E-manualen.

Flemming

Kan se der findes andre typer af denne adapter, er det denne du linker til som passer til mit TV? der er alligevel et par 100 kr. forskel på den dyreste og så denne. 
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2018 kl. 18:31
Oprindeligt skrevet af Andreas.H Andreas.H skrev:

Og hvordan dælen kan det være, der er så stor forskel på det? Jeg har et Viaccess modul fra dengang man indførte det fra YouSee's side af. Der står intet om det er CI+ eller bare CI. Men det er i hvertfald 6-8 år gammelt det modul jeg har. 


Det er vidst krypteringen, men yousee selv anvender ikke ci+, men deres kortlæsere er. Ved ikke hvorfor vi ingen problemer har med timeshift og optagelse.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu