recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny forstærker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny forstærker

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2018 kl. 08:34

Power Output
746W into 8 ohms, 1450W into 4 ohms, 9kW burst power into 1 ohm
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2018 kl. 08:47
Har læst det, men har ikke forstået, om den hæver udgangsspændingen, eller om det er ved betydeligt højere forvrængning at man hiver 9 kw ud.

Hvis man ved 8 ohm får 750 kw ud, kræver det at forsyningsspændingen er noget der ligner 110 volt. Det er simpelt matematik.
Bruger man samme matematik giver det 6kw i 1 ohm, så med mindre at de på et tidspunk hæver forsyningsspændingen til 135 volt.
Alternativt er “burst power” ved en højere forvrængning.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2018 kl. 09:03
Og så blev tråden endnu engang fuldstændig afsporet, og drejet til en pisse længst konkurrence.
Ubrugeligt for trådstarter, specielt set i lyset af, at de ikke har en skid med surround at gøre, og koster ca. det samme som en stor familiebil.
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1939
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2018 kl. 09:27
"Mikani" har på side 1, besluttet sig for en Sr 6011, så i stedet for, blot at låse eller slette tråden, så kunne en moderator opdele tråden fra side 2, og kalde den opdelte fx "Forstærkerdiskussion, Generelt", eller lignende overskrift. Den foregår jo ellers i god ro og orden, må man vel  nok sige, synes jeg da!Smile
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2018 kl. 09:27
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Og så blev tråden endnu engang fuldstændig afsporet, og drejet til en pisse længst konkurrence.
Ubrugeligt for trådstarter, specielt set i lyset af, at de ikke har en skid med surround at gøre, og koster ca. det samme som en stor familiebil.
enig at tråden blev afsporet, beklager.

Men fej lige for din egen dør, når du skriver/ udtaler dig, f.eks. i forbindelse med udgangstrinet i Denon har en hybridkreds i udgangen som også er dårligere end det der sidder i Marantz.Wink De 2 receivere er stort set identiske, også udgangstrinet.

Og endnu være, du svare ikke på spørgsmålet........


Redigeret af Potter - 27-April-2018 kl. 09:30
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2018 kl. 10:34
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Og så blev tråden endnu engang fuldstændig afsporet, og drejet til en pisse længst konkurrence.
Ubrugeligt for trådstarter, specielt set i lyset af, at de ikke har en skid med surround at gøre, og koster ca. det samme som en stor familiebil.

Nu har trådstarter siden sidste indlæg på side 1, informeret om sit køb af Marantz SR 6011. Så det må jo forstås som, at han har fået opfyldt sit ønske i tråden.
Er tråden blevet off topic, ja, men trådstarters "dilemma" er løst, så klap nu hesten.
Forhold dig hellere til dine fejl i tråden, omkring hybrid og klasse D forstærker.
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2018 kl. 12:06
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Eller være stabil ved kontinuerlig drift i 2 Ohm.
Og være i stand til, at levere 400 watt transienter.


400 W transienter, hvilken belastning er det ved?
1,5 ohm?

Lytterne virker stadigvæk noget små....
Hvad er der af kapacitet i den?

Klaus

Der skulle være 40.000 microfarad til rådighed.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2018 kl. 12:22
Overraskende lidt, taget i betragtning af at min gamle Denon PMA 920 har 4x 8200uF.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2018 kl. 12:29
Nej egentlig ikke, hvis der sammenlignes med andre forstærkere på markedet, så er dette i den gode ende.
Til sammenligning er der 2x80 watt med 2x20000 microfarad, hvor din Denon har 2x115 watt med 2x 16400 microfarad.

Redigeret af JeTex - 29-April-2018 kl. 12:32
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2018 kl. 12:36
Men nu gik sammenligningen til min tudsegamle Denon mellemklasseforstærker og ikke moderne forstærkere. Netfrekvensen er stadig kun 50Hz, derfor er en stor kondensatorbank vigtig, hvis man vil levere masser af strøm.

NAIM 250 DR, koster trods alt næsten 40.000 kroner, hvorimod min gamle PMA 920 kostede 2.600 kroner (godt nok i 1990).


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2018 kl. 12:41
Så fordi andre forstærkere på markedet har endnu mindre, så er det i orden for Naim, som jo angiveligt har en voldsom peakeffekt?

Redigeret af Flippo - 29-April-2018 kl. 12:43
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2018 kl. 12:44
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Men nu gik sammenligningen til min tudsegamle Denon mellemklasseforstærker og ikke moderne forstærkere. Netfrekvensen er stadig kun 50Hz, derfor er en stor kondensatorbank vigtig, hvis man vil levere masser af strøm.

NAIM 250 DR, koster trods alt næsten 40.000 kroner, hvorimod min gamle PMA 920 kostede 2.600 kroner (godt nok i 1990).


Klaus

Og, ændrer intet på, at selv i 2018 er disse tal / præstationer i top enden. Og størrelsen af “strømlager” har intet med alder at gøre, det har pris for så vidt heller ikke, men kvaliteten af komponenter derimod.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu