recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Klipsch surround
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Klipsch surround

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Wish Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Juni-2010
Status: Offline
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wish Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Klipsch surround
    Sendt: 28-April-2018 kl. 15:10
Hej!

Jeg går lidt og pusler med tanken om at opgradere mine surround-højttalere og fik i den forbindelse øje på Klipsch.

I øjeblikket har jeg:

Fronter: Dali Mentor 6
Center: Dali Mentor Vokal
Bag: Dali Mentor LCR

Min subwoofer er en SVS PC13 Ultra, som jeg ikke har planer om at skifte ud.

Jeg kiggede på:

Fronter: Klipsch RP-280FA
Center: Klipsch RP-450C
Bag: Klipsch RP-250S

Tanker? Erfaringer med Klipsch i hjemmebio eller i det hele taget? Andre bud på en mærkbar opgradering i forhold til mine Dali?

På forhånd tak for jeres input!
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2018 kl. 12:04
Kan lige komme med mit indspark. Har desværre aldrig selv hørt dem men har en bekendt som har. Jeg deler samme præference som ham og vi kan lide de samme højttalere.

Han er meget begejstret for disse Klipsch. Deres tidligere reference serie kunne godt skrige lidt og lyde 'dåseagtige' men de nye skulle være en væsentlig upgrade.

Kan du lytte til dem et sted?
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2018 kl. 18:51
Jeg har også set et par film med klipsch, kunne virkelig godt li horn lyden. Fandt lidt det samme med Triangle antal højttalerne. Super horn lyd
Til top
MartinT Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-December-2005
Sted: Ballerup
Status: Offline
Point: 104
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MartinT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2018 kl. 21:51
Jeg har for nyligt ejet et par RP-280FA
Og en RP-450C. Disse var fantastiske til film med virkelig go dynamik. Dette sammen med en svs pb 13 ultra sub og et par dali baghøjttalere.
Jeg valgte dog at sælge fronterne da horn diskanten var lidt for gennemtrængende til min smag når jeg skulle høre musik. Centeren har jeg beholdt og venter nu på et par klipsch r-14s som surround højtaler.
Nye fronter blev istedet et par dynaudio xeo 4 som er alt rigeligt til film men til gengæld et kæmpe løft ift at lytte til musik.
Du kan forøvrigt spare en god sjat hvis du bestiller dine klipsch i Tyskland :)
Onkyo TX-SR805, Dynaudio xeo 4, Klipsch RP450C og R-14S, SVS PB13-Ultra, Epson TW3200, Lissau California 106"
Til top
Wish Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Juni-2010
Status: Offline
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wish Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2018 kl. 22:03
Tak for indlæggene folkens!

Er en lille smule bekymret for at det bliver mere en "side-grade" end en upgrade fra mine Dali Mentor. Confused

Har også læst at de skulle være meget "bright", men at de nyere skulle være meget bedre.

Jeg kan se at KTRadio fører dem, så jeg må se om jeg ikke kan snige mig til at få en demonstration på et tidspunkt.

Tak for tippet med tyske Klipsch, det vil jeg se nærmere på! Thumbs Up

Det kan være jeg skulle kigge på Dynaudio også, selvom min film/musik fordeling nok er ca. 80/20 LOL
Til top
flex195 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 459
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flex195 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2018 kl. 23:20
Jeg har serien før - REFERENCE MKII, som efter sigende skulle være mere "bright" i lyden, hvilket de bestemt også var indtil jeg skiftede min processor ud med en Yamaha processor, der faldt alting på plads, væk er den til tider skærende diskant. Så det har også meget med sammensætning at gøre.

Jeg synes personligt, at Klipsch er et fedt mærke og du får ekstrem meget underholdning for pengene, parret med kvalitets udstyr kan de også bruges til seriøs lytning. Det skal virkelig være godt før jeg går væk fra Horn igen.

Mvh Brian Høgh
Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design
Til top
Wish Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Juni-2010
Status: Offline
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wish Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2018 kl. 07:41
Spændende!

Jeg bruger en Denon X3400 med en Primare effekt.

Hvordan er horn-diskanter i forhold til bånd/dome?
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2018 kl. 08:04
Tag evt et kig på JBL også nu du er i gang. KT Radio fører også det mærke
Til top
flex195 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 459
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flex195 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2018 kl. 08:17
Drømmen for mig er JBL med 15' bas og horn, det blir dog for omfattende rent økonomisk hvis jeg skal have komplet JBL i surround opsætning, så derfor har jeg Klipsch...

Har aldrig hørt Primare på Klipsch så det kan jeg ikke udtale mig om, bare den ikke er alt for analytisk/lyst klingende i sin lyd.

Mvh Brian Høgh
Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design
Til top
Speedloader Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-November-2009
Status: Offline
Point: 152
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Speedloader Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2018 kl. 13:08
Oprindeligt skrevet af MartinT MartinT skrev:

Jeg har for nyligt ejet et par RP-280FA
Og en RP-450C. Disse var fantastiske til film med virkelig go dynamik. Dette sammen med en svs pb 13 ultra sub og et par dali baghøjttalere.
Jeg valgte dog at sælge fronterne da horn diskanten var lidt for gennemtrængende til min smag når jeg skulle høre musik. Centeren har jeg beholdt og venter nu på et par klipsch r-14s som surround højtaler.
Nye fronter blev istedet et par dynaudio xeo 4 som er alt rigeligt til film men til gengæld et kæmpe løft ift at lytte til musik.
Du kan forøvrigt spare en god sjat hvis du bestiller dine klipsch i Tyskland :)

Er der et bestemt sted i Tyskland du kan anbefale at handle Klipsch?
Til top
MartinT Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-December-2005
Sted: Ballerup
Status: Offline
Point: 104
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MartinT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2018 kl. 16:07
Oprindeligt skrevet af Speedloader Speedloader skrev:

Oprindeligt skrevet af MartinT MartinT skrev:

Jeg har for nyligt ejet et par RP-280FA
Og en RP-450C. Disse var fantastiske til film med virkelig go dynamik. Dette sammen med en svs pb 13 ultra sub og et par dali baghøjttalere.
Jeg valgte dog at sælge fronterne da horn diskanten var lidt for gennemtrængende til min smag når jeg skulle høre musik. Centeren har jeg beholdt og venter nu på et par klipsch r-14s som surround højtaler.
Nye fronter blev istedet et par dynaudio xeo 4 som er alt rigeligt til film men til gengæld et kæmpe løft ift at lytte til musik.
Du kan forøvrigt spare en god sjat hvis du bestiller dine klipsch i Tyskland :)

Er der et bestemt sted i Tyskland du kan anbefale at handle Klipsch?

ca. 25% sparet ift. danske butikker
Onkyo TX-SR805, Dynaudio xeo 4, Klipsch RP450C og R-14S, SVS PB13-Ultra, Epson TW3200, Lissau California 106"
Til top
Speedloader Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-November-2009
Status: Offline
Point: 152
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Speedloader Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2018 kl. 18:36
Oprindeligt skrevet af MartinT MartinT skrev:

Oprindeligt skrevet af Speedloader Speedloader skrev:

Oprindeligt skrevet af MartinT MartinT skrev:

Jeg har for nyligt ejet et par RP-280FA
Og en RP-450C. Disse var fantastiske til film med virkelig go dynamik. Dette sammen med en svs pb 13 ultra sub og et par dali baghøjttalere.
Jeg valgte dog at sælge fronterne da horn diskanten var lidt for gennemtrængende til min smag når jeg skulle høre musik. Centeren har jeg beholdt og venter nu på et par klipsch r-14s som surround højtaler.
Nye fronter blev istedet et par dynaudio xeo 4 som er alt rigeligt til film men til gengæld et kæmpe løft ift at lytte til musik.
Du kan forøvrigt spare en god sjat hvis du bestiller dine klipsch i Tyskland :)

Er der et bestemt sted i Tyskland du kan anbefale at handle Klipsch?

ca. 25% sparet ift. danske butikker

Tak, jeg kan se på deres side at de linker til diverse tests. Jeg kan se i den ene test at RP-450C centeren har noget af et dyk i frekvenskurven omkring 1.2khz. Er det noget som kan høres i dit setup?  
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu