recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Android udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nokia 8 Sirocco "problemer"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nokia 8 Sirocco "problemer"

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
BlaZZo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Januar-2007
Status: Offline
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlaZZo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nokia 8 Sirocco "problemer"
    Sendt: 29-April-2018 kl. 14:00
Hej,

Jeg har købt en Nokia 8 Sirocco i går, efter 5 ½ med Nokia Lumia Windows Phone, så skal lige vænne mig til Android :)

Men hvis der andre som har denne model her, har i også problemer med jeres billeder. De tager flotte billeder, men når jeg sender dem til andre via mms, så står de total uskarpe.

Når jeg sender billeder via snap, så er de også fine, så det er ligesom de bliver kompimeret ekstrem meget ned når jeg vil sende et billede via en besked :(
Til top
BlaZZo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Januar-2007
Status: Offline
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlaZZo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2018 kl. 14:49
Har skrevet med Nokia Cure support og ens billeder bliver åbenbart kompineret ned til 300 kb når man sender dem!
Fedt at have givet 5000 for en mobil som ikke kan sende almindelige billeder over mms :)
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2018 kl. 15:13
Er dette ik en begrænsning som er sat af dit teleselskab ?
Til top
BlaZZo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Januar-2007
Status: Offline
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlaZZo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2018 kl. 15:25
Det tror jeg ikke, men jeg kan da godt prøve at ringe til dem.

Har haft en Nokia Lumia i 5½ år, inden jeg købte den her, og jeg har aldrig haft problemer med at sende billeder. De kom altid frem i samme kvalitet som selve fotoet på mobilen.
Til top
sokken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2005
Status: Offline
Point: 643
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sokken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2018 kl. 15:35
Har du prøvet med en anden sms app
Til top
BlaZZo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Januar-2007
Status: Offline
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlaZZo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2018 kl. 15:38
Sokken:

Kan du anbefale en ?

Jeg har haft WP i mange år, så har ikke så meget kendskab til gode apps ;)

NB:

har snakket med yousee, og de har ikke begrænsninger og han vidste ikke helt om man kunne ændre det i indstillinger et sted, så godt kendte han ikke mobilen.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2018 kl. 15:40
Det er nok snarere et opsætningsproblem i android. på ios får man valget hvis du vil sende fra kamerarullen, hvilken kvalitet du vil sende billedet i, uændret, stærkt komprimeret eller lignende.  Kunne tænke mig det nok er en indstilling under mms i android. (men det er meget lang tid siden jeg har haft android tlf) Men den slags er typisk en valgmulighed afhængig af hvad prisen per megabyte data er. (afhængig af land kan der jo være ufattelig stor forskel i pris, så det er da oplagt at det er en setting i android selv)
Til top
sokken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2005
Status: Offline
Point: 643
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sokken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2018 kl. 15:42
Jeg bruger chomp. Men den har også begrænsning men billederne bliver ikke grynet
Til top
BlaZZo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Januar-2007
Status: Offline
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlaZZo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2018 kl. 15:49
claus_jac:
Jeg kunne også forestille man kunne ændre det et sted, men det er min først Android mobil nogensinden, så har ikke fundet det endnu :) Men leder og leder..

sokken: Jeg har netop hentet den og kan godt se at billedet er bedre :) Så det er da et alternativ, men håber godt nok det "bare" er noget med indstillingerne.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2018 kl. 17:58
kan måske være interessant at læse det her https://www.reddit.com/r/Android/comments/64rahk/mms_is_significantly_lower_quality_in_android/
PS - og det er nok også derfor Apple har deres helt eget "økosystem" for beskeder.


Redigeret af claus_jac - 29-April-2018 kl. 17:59
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2018 kl. 18:12
Yousee har en begrænsning i forhold til hvor store billeder der kan sendes og modtages på sms. Hver gang jeg skal sende et billede til min kæreste, skal jeg ændre kvaliteten på billedet, da de ikke kan modtage og sende samme størrelse som telenors. Netværk arbejder med.
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1938
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2018 kl. 18:27
Upload dem da til en sky, og så få et link, som man kan åbne fra beskeden. OneDrive, eller https://mega.nz/ kunne være bud på et online-lager, hvorfra man kan dele sine billeder.

Haves der en G-mail, så er der også et online-lager, så det er bare at komme i Drev!Big smile


Redigeret af mnielsen - 29-April-2018 kl. 18:50
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu