recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Berdels Multirum
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Berdels Multirum

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
tvikser Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-April-2013
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvikser Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2020 kl. 11:00
Jeg overvejer at købe et par spirit 6 og bruge til både TV/projektor lyd samt musiklytning i stuen og i den forbindelse vil jeg gerne høre, om du er tilfreds med dine og om de kan gå an som stereosetup?
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2020 kl. 12:23
Ja, jeg er rigtig godt tilfreds med dem og har ikke på noget tidspunkt overvejet at skifte dem ud. Jeg havde på et tidspunkt de små spirit 2 oppe i stuen for at sammenligne dem til musik med mine xtz 100.33 divine (som er 4 gange dyrere) og jeg var sgu overrasket over hvor godt de lød - selv den lille kan levere en god bund.

Så Thumbs Up herfra. Der er mega meget god lyd for pengene i de spirit der og finish er lækker




Redigeret af Berdel - 15-Juli-2020 kl. 09:15
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Status: Offline
Point: 2353
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkirkelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2020 kl. 11:04
Hey Berdel,
Har du en plantegning af rummet man må se?
Mvh. Michael
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2020 kl. 11:23
Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Hey Berdel,
Har du en plantegning af rummet man må se?
Mvh. Michael

Jow da. Jeg har smidt et billede ind på side 1. Tråden skal lige ha en opdatering. Den kommer efter jeg har fået mine bass shakers installeret i stolene
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Status: Offline
Point: 2353
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkirkelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2020 kl. 11:27
Tak for det Berdel. Nogen chance for at du kan smide mål på?
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2020 kl. 11:48
Så skidt. Med mål :-)
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Status: Offline
Point: 2353
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkirkelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2020 kl. 12:16
Fedt! Har du fortrudt du ikke valgte et større tv og mindre skabsplads?
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2020 kl. 12:35
Nej, 75" passer rigtig godt fra den afstand synes jeg. Det kan godt blive en anelse hårdt for øjene i komplet mørke og i helt lyse scener - der kunne projektor og lærred noget til sammenligning! Og så lyser TV i den størrelse også værelset ret godt op hvor en projektors lys er mere koncentreret på lærredet og ikke ud i rummet.

Men det fungerer ret godt sådan her - jeg har ihvertfald ikke planer om at lave noget drastisk om. Jeg overvejede at lave 2 subs mere så der var 4x12" i ryggen men nu prøver jeg med bass shakers i stolene først. Så er det ikke sikkert at de ekstra subs bliver nødvendigt

Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2020 kl. 10:09
Så fik jeg monteret bass shakers og jeg har set et par film over weekenden - det er altså bare fedt det her!

Jeg købte 4 af disse : https://www.soundimports.eu/en/dayton-audio-bst-1.html

Jeg har i forvejen ret punchy subs der ikke går specielt dybt, da min datter sover på værelset ved siden af og disse gør bare at mine subs "virker" til at være meget vildere end de i virkeligheden er. Normalt skal jeg skrue voldsomt højt op for at bassen bliver fysisk, men nu kan jeg se film ved moderat volumen og tilmed få fysisk bass = fedt! Spiller jeg højt og kører mine reference klip... amen... det det er en helt ny dimension af "hug" og den føles slet ikke fake eller påtaget, som jeg havde frygtet. Det føles virkeligt, som om at mine subs er blevet meget større.



Jeg startede med at tilslutte en og teste lidt. Jeg kom frem til at deling ved 45 hz føltes rigtig - her starter de først med at vibrere, når der kommer scener, hvor der sker noget voldsomt.





Limiter i amp'en var sat til 50w ved 4ohm og den blev ikke synderligt belastet kunne jeg se. Da det kørte som det skulle skulle jeg beslutte mig for hvordan det hele skulle kobles til. Jeg havde købt 4 men ville lige prøve at se hvordan det gik med 3 monteret i serie i den ene kanal. De blev monteret i serie






Men den opsætning kørte det umiddelbart helt upåklageligt og jeg har ikke været oppe og ramme limiteren endnu på hverken subwoofer udgang eller shaker udgang, selvom jeg synes at den kom godt derop ad i War of the worlds jordskælvs scenen hvor robotten kommer op igennem asfalten. Shit der var hug på!

Nu skal jeg lige ha set nogle flere film og evt have tweaket det yderligere, men det er en af de bedste upgrades jeg har lavet i længe. Før disse var jeg faktisk tæt på at tilføje 2 subs mere til rummet, men jeg føler at dette har givet mig præcist det jeg manglede.

Nu har jeg en enhed til overs. Jeg kunne tilføje den, så jeg får en 4 ohm's forbindelse og måske belaste min forstærker lidt mindre. Men jeg synes ikke at jeg mangler mere punch, så hvis nogen kan bruge den sidste så send en PB.

Så jo, jeg kan bestemt anbefale sådan nogle satan'er her :-)


Redigeret af Berdel - 28-September-2020 kl. 13:49
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2020 kl. 12:38
Det lyder totalt niceSmile Jeg har også brugt min Buttkicker LFE flittigt. Har du set nogen sammenligninger eller omtale af dine shakers vs Buttkicker?
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2020 kl. 17:11
ja, jeg kan godt se at buttkickers er næste trin op af stigen. Det der fristede var at det kunne laves for 1600krSmile
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2020 kl. 18:50
Dine oplevelser minder meget om vores :) Vi synes også, som du siger, at vores subwoofer lyder som en ordentlig MF nu, da de to enheder giver den extra "oooohhmf", når det skal virke rigtigt voldsomt. Når de først er justeret glemmer man dem hurtigt, de smelter bare ind. 

Man kan synes det er noget pjat, "fusk-bas" og "brian-agtigt" om man vil, og vi var sgu selv lidt skeptiske først, men det er så billigt, at det var værd at prøve, og man bliver hurtigt solgt!

Jeg synes du skal gemme den sidste, lige pludselig står du dér og mangler den og ærgrer dig.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu