|
Hjælp til valg af projektor |
Besvar |
Forfatter | |
Linder
Ny bruger Oprettet: 27-Februar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 01-Maj-2018 kl. 11:53 |
Hej.
Jeg vil gerne skifte mit TV ud med en projektor, primært for at få TV’et ud af stuen. Jeg har ikke de helt store krav, andet end at man selvfølgelig skal kunne se billedet nogenlunde skarpt og tydeligt samt at projektoren ikke skal larme alt for meget. Så altså, det er ikke en hjemmebiograf til de helt store oplevelser eller gaming - det er blot til at se lidt serier i ny og næ. Vi har mulighed for komplet mørklægning i lejligheden og vi vil bruge væggen som lærred. Ønsker: ◦ Vise et fint billede til streaming af serier. ◦ Man skal kunne tilslutte Chromecast/AppleTv ◦ Projektoren må gerne være så støjsvag som muligt. ◦ Prisramme: 4.500 Projektoren skal stå i en højde på 2,3m (da vi har et naturligt plateau i stuen) og afstanden til væggen er 2,7 m. < ="text/"> p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 12.0px 'Helvetica Neue'; color: #454545} p.p2 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 12.0px 'Helvetica Neue'; color: #454545; min-height: 14.0px} span.Apple-tab-span {white-space:pre} |
|
JakobSkaarup
Pause fra forummet Oprettet: 14-Juli-2011 Status: Offline Point: 989 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvad gør du med lyden?
|
|
Linder
Funktioner
Tak(0)
|
Ja hvad med lyden - det er et godt spørgsmål. Jeg havde tænkt at koble nogle basic højtalere til projektoren og lade det være ved det. De vil komme til at stå ca ved siden af projektoren lidt ude til hver side. Igen, mine krav er ikke tårnhøje.
|
|
jacobask
Guld medlem Oprettet: 10-Februar-2011 Sted: DK, Langå Status: Offline Point: 1226 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg kører med et lignende setup og en HDMI audio extractor og et sæt aktive højtalere.
|
|
Linder
Funktioner
Tak(0)
|
Fedt med input. Har du også et bud på en projektor til setuppet?
|
|
Lyrik
Junior bruger Oprettet: 24-Januar-2009 Status: Offline Point: 44 |
Funktioner
Tak(0)
|
Prismæssigt passer min Optoma HD142x. Men afstanden 2,70 meter vil kun give dig et 60" billede på væggen. Du behøver ikke ultra short throw, det har du heller ikke penge til. Men en mellem-short throw med de 2,70 meter du har at gøre godt med. Jeg har lige prøvet de 2,7 meter på min egen projektor og det giver et cirka 60" billede. Det ser godt ud, men hvis man forventer noget større, så går det ikke. Min lyd går fra 3,5 mm jack hovedtelefonudgangen til en "Bluetooth højtaler" med tilsvarende indgang. Jeg måtte opgive Bluetooth. Højttaleren skal jo have sin egen forstærker. Men afstanden og størrelsen må du kigge dybere ind i. Hilsen jens
|
|
MvH
Jens |
|
Lars_M
Bruger Oprettet: 03-November-2011 Sted: København, DK Status: Offline Point: 177 |
Funktioner
Tak(0)
|
Måske du kan være heldig at opstøve en benq 1080st eller hvadend den nye model hedder.
Larmer dog lidt. Til gengæld god billedkvalitet og super short throw .
|
|
LG 50PK760N, Marantz NR-1403, Creek Evolution 5350, Aune X1 Dac, Elac BS-203.A, XTZ 99W10.16, Audiovector center plus diverse bokse..
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |