recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til valg af projektor
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til valg af projektor

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Linder Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Linder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til valg af projektor
    Sendt: 01-Maj-2018 kl. 11:53
Hej. 

Jeg vil gerne skifte mit TV ud med en projektor, primært for at få TV’et ud af stuen. 


Jeg har ikke de helt store krav, andet end at man selvfølgelig skal kunne se billedet nogenlunde skarpt og tydeligt samt at projektoren ikke skal larme alt for meget. Så altså, det er ikke en hjemmebiograf til de helt store oplevelser eller gaming - det er blot til at se lidt serier i ny og næ. Vi har mulighed for komplet mørklægning i lejligheden og vi vil bruge væggen som lærred. 


Ønsker: 

Vise et fint billede til streaming af serier.

Man skal kunne tilslutte Chromecast/AppleTv

Projektoren må gerne være så støjsvag som muligt. 

Prisramme: 4.500


Projektoren skal stå i en højde på 2,3m (da vi har et naturligt plateau i stuen) og afstanden til væggen er 2,7 m.

< ="text/"> p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 12.0px 'Helvetica Neue'; color: #454545} p.p2 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 12.0px 'Helvetica Neue'; color: #454545; min-height: 14.0px} span.Apple-tab-span {white-space:pre}
Til top
JakobSkaarup Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakobSkaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2018 kl. 12:06
Hvad gør du med lyden?
Til top
Linder Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Linder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2018 kl. 13:46
Ja hvad med lyden - det er et godt spørgsmål. Jeg havde tænkt at koble nogle basic højtalere til projektoren og lade det være ved det. De vil komme til at stå ca ved siden af projektoren lidt ude til hver side. Igen, mine krav er ikke tårnhøje.
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2018 kl. 13:55
Jeg kører med et lignende setup og en HDMI audio extractor og et sæt aktive højtalere.
Til top
Linder Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Linder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2018 kl. 14:55
Fedt med input. Har du også et bud på en projektor til setuppet?
Til top
Lyrik Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 24-Januar-2009
Status: Offline
Point: 44
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lyrik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2018 kl. 12:20
Prismæssigt passer min Optoma HD142x. Men afstanden 2,70 meter vil kun give dig et 60" billede på væggen. Du behøver ikke ultra short throw, det har du heller ikke penge til. Men en mellem-short throw med de 2,70 meter du har at gøre godt med.

Jeg har lige prøvet de 2,7 meter på min egen projektor og det giver et cirka 60" billede. Det ser godt ud, men hvis man forventer noget større, så går det ikke.

Min lyd går fra 3,5 mm jack hovedtelefonudgangen til en "Bluetooth højtaler" med tilsvarende indgang. Jeg måtte opgive Bluetooth. Højttaleren skal jo have sin egen forstærker.

Men afstanden og størrelsen må du kigge dybere ind i.
Hilsen
jens
MvH
Jens
Til top
Lars_M Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-November-2011
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 177
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars_M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2018 kl. 18:08
Måske du kan være heldig at opstøve en benq 1080st eller hvadend den nye model hedder.

Larmer dog lidt. Til gengæld god billedkvalitet og super short throw .
LG 50PK760N, Marantz NR-1403, Creek Evolution 5350, Aune X1 Dac, Elac BS-203.A, XTZ 99W10.16, Audiovector center plus diverse bokse..
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu