recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ubiquiti NanoSwitch?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ubiquiti NanoSwitch?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
quitte Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Oktober-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 55
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quitte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ubiquiti NanoSwitch?
    Sendt: 01-Maj-2018 kl. 13:31
Hejsa,

jeg er den lykkelige ejer af følgende setup: 

UniFi Security Gateway 3P 
UniFi Switch 8 POE-60W
2 stk. UniFi AP-AC-Lite
CloudKey

Nu opstår behovet så for en kablet netværksforbindelse til en stationær computer. Fra min switch går der et kabel op på loftet til mit ene AP. Herfra skal mit netværk forlænges indtil den stationære computer. Til formålet har jeg tænkt mig at købe en Ubiquiti NanoSwitch som jeg vil placere ude i skunken (koldt rum) således at der fra NanoSwitch går et kabel til AP plus den stationære. 

Er det måden at gøre det på? Kan det gøres smartere, billigere what ever?

vh
Torben 

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2018 kl. 13:54
Du har en 8 port switch, og nævner 4 klienter, (1 x USG 3P, 2 x UAP-AC-Lite og 1 x Cloudkey).
Du har dermed 4 porte ledig i din switch. 

Muligheder:
1. Trække kablet fra nuværende switch til din stationær computer, direkte. Men jeg tænker årsagen til spørgsmålet skyldes, at det ikke er muligt (eller ikke nemt).  

2. Sælge dit ene UAP-AC-Lite og skift den ud med en UAP-AC-Pro. Pro har en ekstra RJ45 (gigabit) port, som du kan føre videre til din stationær. 

3. Den mulighed er den du selv nævner. Opsætte en lille switch og trække videre derfra til
UAP-AC-Lite og til din stationær PC. 

Hvis det kun er til din stationær, så ville jeg gå efter 1. eller 2. Har du tanker om evt flere klienter, så er switchen den rigtig løsningen. 
Til top
beatmore Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-August-2014
Sted: Vejle, Danmark
Status: Offline
Point: 105
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beatmore Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2018 kl. 14:52
Nanoswitch sender så vidt jeg ved altid 24v ud, så den er kun til AP og Kameraer mm. - Sætter du PC til er der chance for at du beskadier netkort. - så skal du sætte en f.eks. en edgerouter x til den da denne kan køre på de 24v og give alm lan ud - Det bliver en smule bøvlet.
Til top
quitte Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Oktober-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 55
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quitte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2018 kl. 15:07
Jeg vil helst sætte en lille switch op. Jeg ved heller ikke om jeg får brug for mere udstyr senere. 

Hvad bør jeg købe? Skunken er som nævnt kold (ikke frost) om vinteren. 

Hvis jeg sætter en IKKE-Ubiquiti switch op, vil jeg så stadigvæk kunne se min stationære via Interfacet: https://unifi.ubnt.com ?

vh
Torben 
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2018 kl. 15:21
Du kunne sætte en Unifi US-8 (ikke 60W udgaven) switch op og strømføde den via PoE fra din nuværende switch.
Den kan sende strøm videre til det AP du har deroppe i forvejen.

mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
Blank Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Blank Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2018 kl. 16:39
Hvis du bruger en almindelig switch, vil det i unifi bare se ud som om at flere klienter er forbundet til samme port, uden at vide det, vil jeg tro at nano switchen vil være på samme måde, da den er unmanaged.

men fra nano switch til unifi 8 er prisforskellen så uhyr lille, og unifi 8 er managed
og kan tåle de her forhold.
Operating Temperature -5 to 45° C (23 to 113° F)
Operating Humidity 5 to 95% Noncondensing
BaaaaaH
Til top
TBK Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Februar-2014
Status: Offline
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2018 kl. 17:29
Problematikken er "Noncondensing", hvilket kan være svært hvis ikke umuligt at opnå i skunk/loftrum.

Efter min mening bør man under de forhold, anskaffe udstyret med egnet IP klasse eller finde på en anden løsning.
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2018 kl. 18:53
Oprindeligt skrevet af TBK TBK skrev:

Problematikken er "Noncondensing", hvilket kan være svært hvis ikke umuligt at opnå i skunk/loftrum.

Efter min mening bør man under de forhold, anskaffe udstyret med egnet IP klasse eller finde på en anden løsning.
Principielt har du ret, men jeg har haft en billig Zyxel switch stående på et uisoleret loft i flere år og den kører stadig fint Wink
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
beatmore Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-August-2014
Sted: Vejle, Danmark
Status: Offline
Point: 105
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beatmore Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2018 kl. 21:44
Det store spørgsmål i forhold til om det skal være IP rated eller ej er jo nok om man kan leve med at den ikke virker i nogle dage men man venter på en ny. (selv IP rated grej kan gå i stykker)

Men der findes faktisk også ganske billige unmangede switche som kan køres på POE f.eks. D-Link DGS-1100-05PD
Til top
Blank Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Blank Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2018 kl. 21:58
Måske trådstarter kan byde ind med lidt info omkring hans skunk, for er den isoleret korrekt, så burde der ikke være kondens, da det jo kan give svamp osv.

Alternativt kan du erstatte din ap lite, med en pro, da den har 2 netværksstik, så kan du køre kablet videre fra din AP, og på den måde have alle stik "indenfor" og dermed ikke bekymre dig om fugt/kondens
BaaaaaH
Til top
quitte Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Oktober-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 55
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quitte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2018 kl. 08:05
Oprindeligt skrevet af Blank Blank skrev:

Måske trådstarter kan byde ind med lidt info omkring hans skunk, for er den isoleret korrekt, så burde der ikke være kondens, da det jo kan give svamp osv.

Alternativt kan du erstatte din ap lite, med en pro, da den har 2 netværksstik, så kan du køre kablet videre fra din AP, og på den måde have alle stik "indenfor" og dermed ikke bekymre dig om fugt/kondens

Hejsa. Ja selvfølgelig kan jeg det :)

Der er ingen fugt eller kondens overhovedet i min skunk. 

Og mange tak for alle jeres svar

vh
Torben 
Til top
quitte Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Oktober-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 55
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quitte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2018 kl. 08:07
Oprindeligt skrevet af Blank Blank skrev:


Alternativt kan du erstatte din ap lite, med en pro, da den har 2 netværksstik, så kan du køre kablet videre fra din AP, og på den måde have alle stik "indenfor" og dermed ikke bekymre dig om fugt/kondens

Jeg vil helst sætte en billig switch op. Jeg har nemlig en idé om at jeg vil have et ekstra AP op. 

vh
Torben 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu