recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Android udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dagbog fra en en tidligere Apple bruger
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dagbog fra en en tidligere Apple bruger

 Besvar Besvar Side  <1 11121314>
Forfatter
Besked
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2019 kl. 14:44
Og tilbage igen...


Godt nytår alle sammen! Party

Nå nu har jeg haft Android i små 8 måneder. Som jeg har forsøgt at forklare i detaljer så har jeg forsøgt at gå all in og virkelig give det en fair chance. Siden jeg sidst har postet har jeg enda også prøvet google Photos for at se hvordan denne tjeneste virker. Ikke dårligt må man sige.

Men, men, men...
Android ER bare ikke iOS. Så da jeg i gave fik foræret en iPhone XS og en iPad Pro 11" ja så hoppet jeg tilbage igen i folden.
I kan læse mere om denne tur og hvad der gør at jeg skifter tilbage i denne tråd:
https://forum.recordere.dk/topic157393_post1581081.html#1581081

Jeg beholder dog min Note 8 så jeg kan følge lidt med på sidelinien. :-)
Glæder mig til at se One UI.
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2019 kl. 15:09
Oprindeligt skrevet af kenneth85 kenneth85 skrev:

Og tilbage igen...


Godt nytår alle sammen! Party

Nå nu har jeg haft Android i små 8 måneder. Som jeg har forsøgt at forklare i detaljer så har jeg forsøgt at gå all in og virkelig give det en fair chance. Siden jeg sidst har postet har jeg enda også prøvet google Photos for at se hvordan denne tjeneste virker. Ikke dårligt må man sige.

Men, men, men...
Android ER bare ikke iOS. Så da jeg i gave fik foræret en iPhone XS og en iPad Pro 11" ja så hoppet jeg tilbage igen i folden.
I kan læse mere om denne tur og hvad der gør at jeg skifter tilbage i denne tråd:
https://forum.recordere.dk/topic157393_post1581081.html#1581081

Jeg beholder dog min Note 8 så jeg kan følge lidt med på sidelinien. :-)
Glæder mig til at se One UI.

Nu er jeg og min familie generelt til apple, så er måske lidt farvet.
Anyway, Sådan en iPad Pro 2018 er sindssyg hamrende hurtig, har godt nok købt den i 12.9 men det ændre ikke noget. 4K video editering, rendering/eksport er simpelthen for sindssygt. Glæder mig til Photoshop CC i fuld version senere i år. Og endnu mere lækkert, hvis der også kommer en Final Cut Pro X til iPadTongue
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2019 kl. 15:34
Android på telefon kan sagtens bruges, men jeg ville godt nok være ked af at skulle bruge en Android tablet i stedet for min iPad mini 4

Jeg tror faktisk jeg bare ville lade være med at bruge den

Redigeret af Naiera - 11-Januar-2019 kl. 15:34
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2019 kl. 18:50
Gad vide hvorfor iOSs globale markedsandel bliver ved med at falde. Hele seks procent fra bare 2016 til 2018.
Android har 2018 en global markedsandel på  88,0 % mod  IOS 11,9 %.
Hvorfor?
Rettet stavefejl


Redigeret af bentpetersson - 11-Januar-2019 kl. 18:56
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2019 kl. 18:58
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2019 kl. 19:08
ja de skriver følgende, men hvorfor? Danmark er i befolkning kun som Hamborg storkommune.  (Dit link er lidt ældre,-  fra 2017.)

Apple har nemlig altid haft suverænt godt fat i danskerne, når det gælder dets iPhones


Redigeret af bentpetersson - 11-Januar-2019 kl. 19:12
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2019 kl. 19:58
Jeg tror faktisk bare det handler om at Android ganske enkelt er godt nok. 
Det er jo ikke fordi jeg umuligt kunne fungere uden iOS. Det gik faktisk ganske fint, og der er rigtig mange ting jeg kommer til at savne når jeg er tilbage på iOS.

Så jeg kan sagtens forstå at mange vælger Android, især dem der køber i mellemklasse segmentet aka 3-5000 kr. Fordi der får du vanvittig meget mobil for pengene, ingen tvivl om dette.
Men når jeg selv får valget... Ja så vælger jeg altså iOS, uanset hvad markedsandele siger :)
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2019 kl. 20:06
Mangler du ikke et “ikke” i den første linie?
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2019 kl. 20:14
Det var mest et svar på det med at apples andel er faldende på verdensplan.. På sigt er jeg heller ikke i tvivl om at det samme vil ske i dk. Jeg kender et par stykker der er skiftet væk fra Apple og ikke har fortrudt det.
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2019 kl. 20:57
Jeg har en ven der gik fra Android til IOS. En anden vej valgte den anden vej. Jeg købte en iPad efter at have haft flere Android. Men det kunne jeg bare ikke. Der var noget inde i mig, der følte ubehag og besvær og ikke  mindst en manglende frihed. For ensrettet. Og det at jeg skulle betale for alt, fik mig til at føle mig bundet. 
Vær opmærksom på, at jeg absolut ikke taler ned på IOS. Slet ikke. 
Så jeg vendte tilbage til flere Android.
Men hvorfor og hvad der ellers er årsagen, kan jeg ikke svare på.
Måske at det er afgørende, hvilket styresystem man er opvokset i. 
Mange kinesere vælger lige nu andre produkter end iPhone begrundet i både pris og at deres hjemlige telefoner, siger de, samtidig er bedre. 
Måske er der også begrebet tro indblandet. Man køber, hvad man tror på og hvad vennerne gør.
Uanset er det jo godt for både udvikling og konkurrence at begge styresystemer findes .


Redigeret af bentpetersson - 11-Januar-2019 kl. 21:00
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2019 kl. 21:03
Det er da muligt at DK’s befolkning svarer til Hamborgs storkommune. Men ude i den store verden regner man DK for at være forrest i brugen af teknologi pr indbygger. 
Apple bygger nyt datacenter i Viborg og har allerede et mere på vej ved Aabenraa.
Google bygger i Fredericia, og Facebook i Odense. Det kan Hamborg ikke hamle op med
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2019 kl. 21:33
Jeg kan desværre ikke helt følge dig i, hvad du mener, men fakta er, at Apple og dermed IOS taber terræn både globalt og i Danmark. 

Hvorfor taber de terræn begge steder, når så mange er tilfredse med Apple og IOS. Det er min spørgsmål.

Berlingske skriver i en lukket artikel, en af de nyeste artikler om udviklingen i DK fra midten af 2018 følgende

Apple og Samsung rydder fortsat top 10-listen – men med en overraskende forskel. Og trods Apples popularitet langes der flere Android-telefoner over disken.


Redigeret af bentpetersson - 11-Januar-2019 kl. 21:34
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 11121314>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu