recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Android udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dagbog fra en en tidligere Apple bruger
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dagbog fra en en tidligere Apple bruger

 Besvar Besvar Side  <1 910111213 14>
Forfatter
Besked
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2018 kl. 06:30
Om Nordea Wallet skriver Nordea:
Nordea Wallet virker på de fleste Android smartphones (fx Samsung) med Tap & Pay/NFC.

Om VISA/Dankort iøvrigt: 
"Kreditkort
Foruden sikkerheden og friheden for gebyrer, så har Dankortet også den fordel, at det kan anvendes som enten et debetkort eller som en kombination af et debetkort og et kreditkort. Det almindelige Dankort er et debetkort, som sikrer, at pengene bliver trukket fra din konto med det samme, så du hele tiden har styr på, hvor mange penge du har stående til rådighed.

Vælger du et VISA/Dankort, får du kombinationen, hvor VISA-delen er et kreditkort, som lader dig betale på kredit, så pengene ikke bliver trukket før efter en bestemt periode.

Det er nemt at få et almindeligt Dankort, og stort set alle danskere har dermed hurtig og nem adgang til dette betalingskort. Der kan være enkelte krav til bestilling af VISA/Dankort såsom årligt gebyr eller en positiv kreditvurdering. "

Redigeret og tilføjet: Nordea skriver om app'en at Wallet desværre ikke igangsætter NFC automatisk, så det skal man selv gøre i Notesn indstillinger



Redigeret af bentpetersson - 29-Maj-2018 kl. 06:53
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
fredvej Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-August-2010
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 91
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fredvej Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2018 kl. 07:17
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Hvad er det for noget forfærdeligt vrøvl. Begge dele af et Visa Dankort er sgu da kreditkort.

I følge https://credi.dk/skiller-kreditkort-debetkort/ er Visa/Dankort et debetkort. Citat: "Et debetkort er det vi kalder et betalingskort som for eksempel Visa/Dankort. Sådan et kort er direkte knyttet til din grundkonto i din bank. Benytter du dig af dette kort, trækkes pengene direkte fra din konto, typisk fra dag til dag."
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2018 kl. 07:50
Lige for at runde denne debat af, for mit vedkommende, så slog jeg "Foretræk Dankort" til da jeg første gang startet appen fordi der netop har været så meget debat om at VISA jo er dyrere at bruge for butikker mm.

Men når hele appen er så godt som ubrugelig når "foretræk Dankort" er slået til.
Ja så har jeg intet problem med at slå det fra igen.
Jeg stiller virkelig mig selv spørgsmålet. Hvorfor er denne indstilling der overhovedet? Den ville give mening hvis den bare skiftet til VISA hvis den fejlet med Dankort. Men når terminalen som næste step forlanger chip eller magnet stribe hvis den fejler efter ÉN gang med NFC. Ja så er det jo direkte ubrugeligt.
Dette er dog noget jeg gætter mig til. Det er den eneste forklaring jeg kan se på hvorfor det ikke virker ellers. Enten dette eller selvfølgelig en fejl i Appen.
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2018 kl. 07:51
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af kenneth85 kenneth85 skrev:

Var lige i Netto og handle. 
Succes!
Det var åbenbart den indstilling og at foretrække dankort der var fejlen. 
Dejligt. Og lidt trist at jeg ikke kan betale med dankort. Men sådan er det åbenbart. 
da jeg fik Nykredit wallet et år før Apple Play kom til Danmark. Så har jeg stort set ikke brugt mit fysiske kort mere.


Har nykredit wallet appen også denne indstilling og er den slået til hos dig?
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2018 kl. 07:55
Benytter man VISA/Dankort til digital betaling på udenlandske sider kan der dukke valgmuligheden om, om man vil benytte debet eller kreditforeningen.
Fx skriver Jydske Bank:

Vælg, om du betaler med Visa eller Dankort

Den 9. juni 2016 træder nye EU-regler i kraft på betalingsområdet, og det giver ændringer for Dankort og Visa/Dankort.

Fremover kan du, når du bruger dit Visa/Dankort blive bedt om at vælge, om du vil betale med Visa-delen eller Dankort-delen. Prisen er den samme, uanset om du vælger Visa eller Dankort.

Dog kan du være bedre stillet med Visa-delen, fordi det i nogle tilfælde giver dig mulighed for at gøre indsigelse mod fx fejlagtige betalinger. Se, hvordan du kan gøre indsigelse

Slut

Omkring wallet skulle det ifølge Nordea i øjeblikket fungere som et debetkort.

Går man ind på Google Play, hvor Android apps købes, skriver flere at der er problemer med betaling under app'en Wallet 2.0 hvilket Kenneth også nævner. Det er åbenbart app'en der har problemer.

Da Nordea skriver at app'en fungerer som debet, foregår der ingen stillingtagen til kredit.


Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2018 kl. 09:57
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Da Nordea skriver at app'en fungerer som debet, foregår der ingen stillingtagen til kredit.


Det er jo også fair nok. Men så skal de jo ikke implamentere valget under indstillinger før de er klar til at supportere det.

Det er ting som disse der er skyld i at folk mister tilliden til funktioner og apps og i sidste ende ender med ikke at bruge dem.
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2018 kl. 10:22
Jo. Kenneth. Nordea bruger selv ordet "foreløbig" om debetdelen. Dette tyder på, at der senere også kommer en kreditdel.
De mange klager over svIngende mulig betaling tyder også på manglende færdiggørelse.. 

Nå, tilbage til emnet.
Vi kan dog slå fast at hverken du, Samsung eller Android er skyld i problemet.  😀



Redigeret af bentpetersson - 29-Maj-2018 kl. 10:23
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2018 kl. 12:23
Oprindeligt skrevet af fredvej fredvej skrev:

Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Hvad er det for noget forfærdeligt vrøvl. Begge dele af et Visa Dankort er sgu da kreditkort.

I følge https://credi.dk/skiller-kreditkort-debetkort/ er Visa/Dankort et debetkort. Citat: "Et debetkort er det vi kalder et betalingskort som for eksempel Visa/Dankort. Sådan et kort er direkte knyttet til din grundkonto i din bank. Benytter du dig af dette kort, trækkes pengene direkte fra din konto, typisk fra dag til dag."

Nåh ja, fordi det står på Credi.dk, så passer det. En side som har flere faktuelle fejl.


Redigeret af Flippo - 29-Maj-2018 kl. 12:23
Til top
NikolajDS Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 369
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajDS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2018 kl. 09:51
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Oprindeligt skrevet af fredvej fredvej skrev:

Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Hvad er det for noget forfærdeligt vrøvl. Begge dele af et Visa Dankort er sgu da kreditkort.

I følge https://credi.dk/skiller-kreditkort-debetkort/ er Visa/Dankort et debetkort. Citat: "Et debetkort er det vi kalder et betalingskort som for eksempel Visa/Dankort. Sådan et kort er direkte knyttet til din grundkonto i din bank. Benytter du dig af dette kort, trækkes pengene direkte fra din konto, typisk fra dag til dag."

Nåh ja, fordi det står på Credi.dk, så passer det. En side som har flere faktuelle fejl.

VISA dankort er et debetkort, når du spørger VISA selv..

Det er rigtigt, at det ikke er et debetkort lige som et MasterCard debet, hvor du ikke kan bruge penge, hvis der ikke står penge på kontoen, men det ændrer ikke på, at når du nogle steder skal vælge, om du betaler med debet eller kreditkort, ja så er det korrekte ved VISA dankort at vælge "debet".
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2018 kl. 11:26
Samsung Gear S3 Frontier
En af de ting som Apple godt kunne arbejde lidt på, er designet af Apple Watch. Sammenlignet med andre fabrikanter af smartwatches så er det... Ja det kunne være pænere.
Derfor begyndte jeg egentlig at kigge efter et brugt S3 allerede da jeg fik min Note 8. Men syntes ikke priserne var så realistiske på DBA. Det var som om at sælgerne ikke var klar over at det altså var Samsung de solgte og ikke Apple. Det er altså ikke 1600 kr værd når det er et år gammelt og man kan få et nyt til omkring de 2000 i bilka. Ikke i min bog iværtilfælde.
Men så faldt jeg over en der solgte det for 1000 kr
Sååh det kom jeg lige til at købe. :P

Sælger sendte et billede af pakken inden han sendte den... Der var frimærker på Ermm
Dvs. ingen tracking...

Men han var NemID valideret og har været bruger siden 2001. Og betalte med mobilepay til hans nummer som matched hans navn på dba. Så jeg tænker den er god nok.

Så må vi jo se om jeg er blevet snydt eller hvad der sker.
I høre nærmere..
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2018 kl. 18:11
Vi må høre mere om dit S3. 
Jeg har i nu et år ventet på en S4 eller Galaxy watch. Men der findes endnu kun rygter om en ny model - muligvis til august . 
Hvordan foregår kommunikationen fra S3 til internettet? Fra S3 og via din Note? Eller via et ekstra simcart der er indsat i din S3?


Redigeret af bentpetersson - 31-Maj-2018 kl. 05:24
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Henrik K Kristensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik K Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2018 kl. 06:02
Oprindeligt skrevet af kenneth85 kenneth85 skrev:

Samsung Gear S3 Frontier
En af de ting som Apple godt kunne arbejde lidt på, er designet af Apple Watch. Sammenlignet med andre fabrikanter af smartwatches så er det... Ja det kunne være pænere.
Derfor begyndte jeg egentlig at kigge efter et brugt S3 allerede da jeg fik min Note 8. Men syntes ikke priserne var så realistiske på DBA. Det var som om at sælgerne ikke var klar over at det altså var Samsung de solgte og ikke Apple. Det er altså ikke 1600 kr værd når det er et år gammelt og man kan få et nyt til omkring de 2000 i bilka. Ikke i min bog iværtilfælde.
Men så faldt jeg over en der solgte det for 1000 kr
Sååh det kom jeg lige til at købe. :P

Sælger sendte et billede af pakken inden han sendte den... Der var frimærker på Ermm
Dvs. ingen tracking...

Men han var NemID valideret og har været bruger siden 2001. Og betalte med mobilepay til hans nummer som matched hans navn på dba. Så jeg tænker den er god nok.

Så må vi jo se om jeg er blevet snydt eller hvad der sker.
I høre nærmere..

Haha, ja jeg ville rigtig gerne have et AppleWatch... hvis det lignede et ur og ikke et lille fjernsyn på håndleddet. Jeg synes det er afskyeligt.
Samsung UE55F8005 - Samsung BD-F7500 - Yamaha RX-V475 - Jamo S 626/62
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 910111213 14>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu