recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - *SOLVED* Pc lyd: B&W M1. Forstærker idéer?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

*SOLVED* Pc lyd: B&W M1. Forstærker idéer?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Ren0_ Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 14-December-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 47
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ren0_ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: *SOLVED* Pc lyd: B&W M1. Forstærker idéer?
    Sendt: 04-Maj-2018 kl. 20:25
Hej alle i kloge mennesker.

Ret mig gerne hvis jeg tager fejl. Men jeg tænker, at parre mine M1'ere med min pc/bærbar via fx en NAD D3020. Dette kan vidst gøres med et 3,5mm til RCA kabel.
Men jeg mangler idéer til kraftigere - dog stadig kompakte alternativer. Mit problem er den begrænsede fysiske plads ved bordet.

Er der nogle som kan hjælpe med idéer? Jeg tænker selv brugt, da budgettet maks er 2.000 (gerne mindre hvis muligt).

Rigtig god uge herfra. Det ser endelig ud til sommeren er kommet

Redigeret af Ren0_ - 10-Maj-2018 kl. 14:01
- Commitment is the only way to succes.
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2018 kl. 15:45
Du kan prøve at kigge nærmere på Xtz Tune 4 https://www.fyndborsen.se/Kampanjer/kampanjer/xtz-tune-4-mattvit-par

Blver godt nok til mellem 2100-2200 kr

Jeg har dog kun erfaringer med deres forhenværende løsning Xtz mh-800. Men dem er jeg rigtig glad for.
Du sparer også pladsen som din forstærker optager.

Redigeret af -claus- - 06-Maj-2018 kl. 15:47
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2018 kl. 19:36
aktive kompakte højtalere. der er en del hos hifiklubben, men lyd er jo ikke bare lyd, så du er altså nødt til at definere det lydbillede du ønsker(hvad er det for noget lyd du skal høre). Det er ret så afgørende for hvad folk kan komme med af bud.
Til top
Ren0_ Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 14-December-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 47
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ren0_ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2018 kl. 23:15
Jeg takker for forslaget - det skal i hvert fald undersøges nærmere. Jeg kan godt følge logikken i at have aktive kompakte højtalere af en art for at frigive bordpladsen og få et mere stilrent skrivebord.

Angående højtalernes opgave; så skal de bare være fornuftige generalister. Den kommer til at stå 50/50 mellem spil på pc og alt-godt-fra-Spotify (jeg hører alt fra Enya, Korn, til Tiësto og alt derimellem).Embarrassed
Jeg tager glædeligt imod konkrete bud. Det er værdsat kan I tro.Thumbs Up






Redigeret af Ren0_ - 06-Maj-2018 kl. 23:24
- Commitment is the only way to succes.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2018 kl. 23:47
Sælg dine M1 og køb disse i stedet:

https://www.dba.dk/hoejttaler-dali-zensor-1-ax/id-1044193712/

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2018 kl. 08:52
Jeg har selv haft B&W M1 og selvom de får meget ros, så kunne jeg ikke leve med den tynde bas de leverer.

Så hvis du alligevel har en separat forstærker i dit setup, så ville jeg gå efter nogle smarte små passive højttalere og kombinere det med en sub.

Jeg havde selv nogle små KEF KHT surround's som jeg satte op med en brugt audio pro B1.28 og gammel Onkyo surround receiver. Det lyder bare bedre end B&W M1.

Men det kræver selvfølgelig at der er plads under skrivebordet til sub og forstærker/receiver.
Til top
Ren0_ Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 14-December-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 47
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ren0_ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2018 kl. 14:00
Jeg takker for alle forslagene! Det er skønt med lidt inspiration. Jeg vil prøve at komme ud og høre de forskellige forslag. God sommer til alleCool
- Commitment is the only way to succes.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu