recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nybyggeri - "Smart Home"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nybyggeri - "Smart Home"

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Samsung_M Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Januar-2007
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 286
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Samsung_M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nybyggeri - "Smart Home"
    Sendt: 04-Maj-2018 kl. 22:36
Kære forum

Jeg har brug for lidt inputs i forbindelse med et forestående nybyggeri hvor der er mulighed for at planlægge et "smart hjem" helt fra bunden.

Hvis I skulle skyde helt frit fra hoften hvilke løsninger må jeg så ikke se bort fra? Og hvad skal jeg undgå?

For at sætte rammen er min umiddelbare definition af et smart hjem styring af alle hjemmets funktioner (gerne i en samlet App/styreenhed) - herunder (ikke udtømmende):
* Lys
* Varme
* Multrumslyd
* Døre (låse)
* Videoovervågning
* Smart TV
* Gardiner
* WiFi
* osv......

Der etableres IHC-elinstallation med de nyeste enheder i tavlen fra Schneider (termostater til gulvvarme vil også blive bygget sammen med IHC-installationen).

Netværk forventes bygget op omkring Ubiquitis netværksprodukter.

Låsesystemet forventes bygget op omkring
Yale Doorman (https://www.yale.dk/da/yale/dk/produkter/yale-elektroniske-lase/yale-doorman/).

Jeg ser frem til jeres inputs... (eller evt. henvisninger til tidligere tråde hvor noget tilsvarende er drøftet)

//Christian


Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu