recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny reciever evt. Yamaha rx-a3070 ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny reciever evt. Yamaha rx-a3070 ?

 Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2018 kl. 19:48
Læg mærke til den store ringkerne trafo og de 11 forstærkertrin med køleribber
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2018 kl. 20:25
Læg mærke til den store EI trafo, de 9 effektudgange, med køleribber, det forstærkede H-chassis, og den ekstra stabiliserende fod, under receiveren, p.g.a. Yamahas højere vægt.
Bemærk ligeledes den lidt højere effekt, end på SR8012 og den rene front, med det store letlæselige display, hvor man ikke skal åbne for "bovporten", for at kunne læse displayet fra sofaen.
Ligeledes er halvdelen af fronten på Yamaha, ikke lavet af plast, som den er på Marantz's receivere! Plastfront, på en receiver til over 20.000,-!!!



Redigeret af Flippo - 05-Maj-2018 kl. 20:27
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3716
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér furious jt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2018 kl. 20:32
Yamahas forstærkere er tidligere blevet målt til slet ikke at yde i nærheden af de oplyste antal watt.
Marantz derimod måler noget bedre. Jeg ser lige om jeg kan finde testen, ellers må I selv lige google.

Jeg har intet imod Yamaha, jeg synes bare der er så mange recievere der er bedre (helt min egen mening). Mange har det sikkert modsat og det er ganske fint.
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2018 kl. 21:41
Jeg har set disse målinger. De skyldes Yamahas beskyttelseskredsløb, som går ind og laver en effektbegrænsning. når det ser ind i en statisk belastning, som en laboratorie måling benytter.

Som et svensk testmagasin skrev. Da vi målte på Yamahaen, lavede den effektbegrænsning. Men uanset hvilke højttalere vi tilsluttede, kunne vi ikke tvinge den i knæ.

Redigeret af Flippo - 05-Maj-2018 kl. 22:47
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2018 kl. 22:25
Jeg kan sige det sådan, at den receiver der klart havde det sværtest og var klar mest anstrengt at lytte på i stereo var Marantz SR7011, den KAN IKKE DRIVE ET SÆT B&W 802 D3, der simpelthen ikke nok strøm i den. End of discussion. 
Hvis man måske laver et crossover på 70-80Hz så går det, men er det ikke lidt synd for 802'erne

Hvis man spillede f.eks. 1812 overturen, så gik den total i knæ ved et fornuftig lytte niveau. 
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2018 kl. 22:36
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Jeg har set disse målinger. De skyldes Yamahas beskyttelsesleder, som går ind og laver en effektbegrænsning. når det ser ind i en statisk belastning, som en laboratorie måling benytter.

Som et svensk testmagasin skrev. Da vi målte på Yamahas, lavede den effektbegrænsning. Men uanset hvilke højttalere vi tilsluttede, kunne vi ikke tvinge den i knæ.
Jeg har ikke læst denne test, men det giver god mening når man også har lyttede på de andre receiver, med samme musik og samme højtalere spændt for, for man oplever ikke at den skulle være svære på antal watt som den er i nogle andre test, tvært i mod. 


4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2018 kl. 22:38
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Jeg har set disse målinger. De skyldes Yamahas beskyttelsesleder, som går ind og laver en effektbegrænsning. når det ser ind i en statisk belastning, som en laboratorie måling benytter.

Som et svensk testmagasin skrev. Da vi målte på Yamahas, lavede den effektbegrænsning. Men uanset hvilke højttalere vi tilsluttede, kunne vi ikke tvinge den i knæ.
Lyder underligt hvis en modstand er for meget for den???

Nogen der kan hjælpe med lidt mere information?
Til top
Kosmo12 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 166
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kosmo12 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2018 kl. 22:46
Hej Potter.

Godt at læse din vurdering, idet du reelt har hørt flere af de omtalte recievere i samme klasse op imod hinanden, og derfor har et godt sammenlignings grundlag. Så ved jeg godt at det selvfølgelig er en subjektiv vurdering.

Har du også hørt 3070 eren ? Og er den stort set identisk med 3060 rent lydmæssigt ?

Er der lydmæssigt stor forskel på fuldt Atmos setup i forhold det mindre Atmos setup, som 3070 eren kan klare uden ekstra effekttrin ?
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2018 kl. 22:50
Oprindeligt skrevet af FLarsen FLarsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Jeg har set disse målinger. De skyldes Yamahas beskyttelsesleder, som går ind og laver en effektbegrænsning. når det ser ind i en statisk belastning, som en laboratorie måling benytter.

Som et svensk testmagasin skrev. Da vi målte på Yamahas, lavede den effektbegrænsning. Men uanset hvilke højttalere vi tilsluttede, kunne vi ikke tvinge den i knæ.

Lyder underligt hvis en modstand er for meget for den???

Nogen der kan hjælpe med lidt mere information?


Som jeg skriver, er en laboratoriemåling statisk. D.v.s. at receiverens beskyttelseskredsløb ser en fast modstand, som ikke ændres. Det kan kredsløbet ikke lide, da det ikke modsvarer en højttaler, hvor belastningen hele tiden ændres. Derfor sænkes effekten, så den ikke brænder af.
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2018 kl. 22:51
FLarsen.

Tidligere i dag var der kun 5 tilbage. Disse er nok solgt, og derfor er tilbuddet ikke længere at finde på hjemmesiden.
Til top
Kosmo12 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 166
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kosmo12 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2018 kl. 22:59
Hej Flippo
Har du selv en 3070 i dit setup, og hvilke højttalere driver den ?
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2018 kl. 23:07
Kosmos.

Jeg har en ældre Yamaha RX-A. Jeg har effektforstærker tilsluttet, til at drive fronterne, så den er ikke hårdt spændt for.
Jeg havde en kort overgang en Denon (4 mdr.) Men den kunne jeg slet ikke fordrage lyden af. Totalt kedelig og udynamisk. Denon og Marantz deler indmad.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu