recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny reciever evt. Yamaha rx-a3070 ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny reciever evt. Yamaha rx-a3070 ?

 Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
Kosmo12 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 166
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kosmo12 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2018 kl. 23:13
Ja jeg er meget spændt på at høre Yamaha lyden, som er ret ukendt for mig. Men synes at mange taler godt om Yamaha lyden, og håber jeg opnår en forbedring i forhold til min Pioneer.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2018 kl. 23:38
3060 ser ud til at måle fint i stereo. Men når der belastes med flere kanaler på en gang, løber strømforsyningen tør...
https://www.soundandvision.com/content/yamaha-aventage-rx-a3060-av-receiver-review-test-bench
2x 160 watt bliver til 5x 100 watt, eller 7x 52 watt.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2018 kl. 23:40
Læs hvad jeg skriver ang. laboratoriemålinger. Og ellers læs sidste post på side 1, i tråden med 3070 til 11999. Der er ikke nogen begrænsninger i det.

Redigeret af Flippo - 05-Maj-2018 kl. 23:44
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2018 kl. 23:42
I øvrigt skriver Marantz selv, at de garanterer en 70% ydelse ved flerkanalsdrift (5 kanaler). D.v.s. at Marantz SR8012 er under 100 watt ved 5 kanalers drift.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2018 kl. 07:43
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Læs hvad jeg skriver ang. laboratoriemålinger. Og ellers læs sidste post på side 1, i tråden med 3070 til 11999. Der er ikke nogen begrænsninger i det.


Gider du at finde et link der fortæller om det?

I mine ører, er det helt og aldeles ørergas, der skal dække over en svag strømforsyning, der “løber tør”, når man presser den. Sjovt nok, passer målingen jo meget godt, når det kun er i to kanaler. Virker begrænserkredsløbet ikke der - eller?

Jeg har googlet lidt rundt, men ikke fundet hvilken effekt 3060 er opgivet til ved flerkanals drift.


https://hometheaterreview.com/yamaha-aventage-rx-a3050-av-receiver-reviewed/?page=2
“The only real downside, as I mentioned previously, is that the amplifier section is nowhere near as strong as the preamplification and processing. That isn't to say that there isn't sufficient power. The Yamaha had more than enough juice to power the PSB speakers for almost any music or movie material I threw at it, but it wasn't until I used the preouts to connect outboard amplification that I really got the speakers to shine. This was especially apparent with more demanding scenes in Atmos and DTS:X material, when I needed to get all eleven speakers firing simultaneously.”

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2018 kl. 07:52
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

I øvrigt skriver Marantz selv, at de garanterer en 70% ydelse ved flerkanalsdrift (5 kanaler). D.v.s. at Marantz SR8012 er under 100 watt ved 5 kanalers drift.


Garanteret, Marantz er ikke meget bedre. Nu kan jeg ikke lige finde målinger på 8012, men 7011.
Den er opgivet til 9x125W (målt med 2 kanals drift)

Den falder fra 138 til 75 watt, når man går fra to til syv kanals drift
https://www.soundandvision.com/content/marantz-sr7011-av-receiver-review-test-bench


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2018 kl. 08:45
Oprindeligt skrevet af Kosmo12 Kosmo12 skrev:

Hej Potter.

Godt at læse din vurdering, idet du reelt har hørt flere af de omtalte recievere i samme klasse op imod hinanden, og derfor har et godt sammenlignings grundlag. Så ved jeg godt at det selvfølgelig er en subjektiv vurdering.

Har du også hørt 3070 eren ? Og er den stort set identisk med 3060 rent lydmæssigt ?

Er der lydmæssigt stor forskel på fuldt Atmos setup i forhold det mindre Atmos setup, som 3070 eren kan klare uden ekstra effekttrin ?
Jeg har ikke haft 3070 med hjemme, men de er identisk på nær nogle kanske få features. Den har fået en XLR indgang, mener også den fik DAB og så fik den også en anden DAC.

Personlig tror jeg ikke du kan høre forskel.

Det med atmos 2 eller 4 ekstra kanaler er svær, men det kommer i høj grad an på dit rum. 
Har du rummet til det, så gå efter fuld atmos setup.

Du kan finde masser af brugte forstærkere der vil kunne benyttes. Men hvis du har tunge front højtalere og der skal spilles højt, stereo som surround og du køre full på fronterne, så er det på med en ekstra forstærker, jeg havde i øvrigt en Rotel RMB-1585 spændt efter, som gav god mening hvis højtalerne kørte i full mode.

Men til daglig benytter jeg højtalere fra System Audio og 2 subs fra JL Audio og et crossover på 80Hz. og her er det bestemt ikke nødvendig med ekstra energi.

4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3716
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér furious jt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2018 kl. 09:36
Der er ikke mange forstærkere der yder det lovede med alle kanaler i drift.
Synes godt nok der er noget glorificering af Yamaha i denne tråd. Om man kan lide lyden eller ej er op til en selv, derfor må trådstarter ud at lytte eller låne noget med hjem. At denon og marantz lyder kedeligt er bare noget subjektivt ævl.
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Kosmo12 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 166
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kosmo12 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2018 kl. 09:42
Man må jo også sige at 3060 er rost rigtig meget i diverse anmeldelser, så hvis bare 3070 er på samme niveau, så må det være super. Kan se at enkelte i tråden nævner at Yamaha en kan have problemer med tilstrækkelig effekt, når den skal drive mange højttalere. Synes netop at min Pioneer (SC-LX85) mangler lidt overskud når jeg spiller højt. Gad vide om jeg vil få den samme følelse med Yamaha 3070, og man egentlig burde at investere i en processor og effektforstærker istedet ? Synes bare, at jeg flere steder har læst at 3060/3070 er noget af et kraftcenter med masser af overskud.
Til top
Kosmo12 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 166
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kosmo12 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2018 kl. 09:50
Furious hvad har du p.t. af system ? Vil lige sige at jeg har intet imod Marantz eller Denon og har kigget meget på Marantz SR8012 eller deres AV8802a+effektf. Har bare ikke hørt dem spille og har kun anmeldelser fra nettet. Det samme gør sig gældende med Yamaha, som jeg heller aldrig har haft. Har bare læst flere flotte anmeldelser, og synes prisen hos Elgiganten var meget skarp. Derfor er andres erfaringer meget værd for mig, idet jeg ikke synes jeg vil bestille diverse systemer hjem for så at returnere igen. Det burde man måske gøre, når man ikke har mulighed for at sammenligne i en fysisk butik.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2018 kl. 10:01
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Der er ikke mange forstærkere der yder det lovede med alle kanaler i drift.
Synes godt nok der er noget glorificering af Yamaha i denne tråd. Om man kan lide lyden eller ej er op til en selv, derfor må trådstarter ud at lytte eller låne noget med hjem. At denon og marantz lyder kedeligt er bare noget subjektivt ævl.

Helt enig
Jeg har faktisk læst en bruger herinde skrev at Yamaha er flad og kedelig i lyden.
Min egen oplevelse da jeg kom fra Pioneer SC-LX83, som jeg syntes var meget detaljeret. Og fik en Marantz SR7011, kom der flere detaljer og utroligt liv i højttalerne ift før. Så jeg kan kun anbefale en Marantz, selvom der benyttes lidt plastik på fronten. Det er hvad producenten har ofret på det indvendige der betyder det meste.
Til top
Kosmo12 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 166
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kosmo12 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2018 kl. 10:11
Hej Kampus jeg var også meget glad for min Pioneer lx82, men er ikke blevet helt så glad for lx85. Når du nu taler meget varmt for Marantz (som jeg også har overvejet/overvejer) meget seriøst, så kunne jeg godt tænke mig at høre om du har lyttet til en Yamaha 3060/3070 og evt. sammenlignet med din Marantz ?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu