recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny reciever evt. Yamaha rx-a3070 ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny reciever evt. Yamaha rx-a3070 ?

 Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2018 kl. 10:25
Oprindeligt skrevet af Kosmo12 Kosmo12 skrev:

Hej Kampus jeg var også meget glad for min Pioneer lx82, men er ikke blevet helt så glad for lx85. Når du nu taler meget varmt for Marantz (som jeg også har overvejet/overvejer) meget seriøst, så kunne jeg godt tænke mig at høre om du har lyttet til en Yamaha 3060/3070 og evt. sammenlignet med din Marantz ?

Nej desværre, jeg overvejede kraftigt at købe Yamaha, som har et virkeligt godt ry. Men prissedlen på ca 15k fik mig til at kigge på Marantz.

Og i min ungdom stod “kampen” mellem Pioneer, Luxman, og Marantz. Og der var Marantz virkelig ringe ift konkurrenterne. Og jeg synes de er kommet godt efter det de seneste år, når jeg ligefrem kan foretrække lyden fremfor Pioneers Ice Power forstærker. Og jeg har hele tiden kørt med det samme højttalersæt i ca 30 år.
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2018 kl. 10:39
Hvad folk og anmeldere skriver om receivere skal man altså tage med et gran salt. Der er mindst 1000 forskellige mulige kombinationer af EQ, DSP og andet gøgl, det kan få en Yamaha AVR til at lyde så fladt som vådt bølgepap, kan sovse lyden ind i lydforbedring eller alt derimellem. Det samme gælder nok for alle andre receivere og der er så godt som aldrig nogen der skriver hvilke indstillinger de har lavet. Mange ved sikkert ikke engang hvad indstillingerne gør. Jeg har selv været til demo på et anlæg i, anslået, 150k,- klassen, der lød så elendigt at jeg først troede det var defekt. Det viste sig, at være en indstilling i audussey. Havde jeg ikke vidst bedre, kunne jeg lige så vel være gået hjem og skrevet en "anmeldelse" på rec. om hvor elendige Denons flagskibsprocessor er.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2018 kl. 10:48
Mefisto@ Det kan vi hurtigt blive enige om. Anbefalingen vil ALTID være: Gå ud og lyt, og lån hjem til lytning i dine egne omgivelser. Anmeldelser vil altid være subjektive, og specs er utroværdige.

Hvis man læser diskussionerne herinde, vil man opleve der er minimale forskelle mellem de kendte mærker i samme prissegment. Mens folk ofte er meget mærketro, og vil gi deres højre arm for det DE har valgt.
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3716
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér furious jt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2018 kl. 10:51
Jeg har en marantz forforstærker og en nad m25 effektforstærker.
Dette er en meget kraftigere løsning end en reciever, men mine højtalere er en del krævende, derfor valgte jeg denne løsning.
En 3070, marantz 8012 eller en stor denon vil tilfredsstille langt de fleste:)

Jeg har altid holdt mig væk fra Yamaha og onkyo. Den ene er svag i mine øre og den anden er fejlbehæftet efter min mening. Andre har en anden holdning.

7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2018 kl. 11:40
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Jeg har en marantz forforstærker og en nad m25 effektforstærker.
Dette er en meget kraftigere løsning end en reciever, men mine højtalere er en del krævende, derfor valgte jeg denne løsning.
En 3070, marantz 8012 eller en stor denon vil tilfredsstille langt de fleste:)

Jeg har altid holdt mig væk fra Yamaha og onkyo. Den ene er svag i mine øre og den anden er fejlbehæftet efter min mening. Andre har en anden holdning.

Køre du med crossover, eller køre du med fuld frekvensområde på dine højtalere?

Jeg ved ikke hvor svære dine højtalere er at strække, men jeg tror ikke på de er lige så svære at drive som et par B&W 802 D3.

Om din NAD M25 har flere muskler end en Rotel RMB-1585 ved jeg ikke, men jeg tvivler.

Men du vil bliver overraskede over hvor mange muskler der rent faktisk er i en 3060/3070, selv om Rotel RMB-1585 har flere muskler end 3060/3070 og jo det kan faktisk høres specielt når der fyres op.

Der hvor jeg vil hen er, jo det gav et løft med en Rotel RMB-1585 i røven, fremfor at benytte 3060/3070 effekt del, men 802 D3 er altså også et ret par tunge drenge at drive, og med højtalere der er lettere at drive vil den effekt der til rådighed i 3060/3070 være rigelig, og endnu mere hvis man køre med crossover på f.eks. 80Hz. og har en eller flere fornuftige subs på, så kommer men sgu ikke til at mangle effekt og dynamik.

F.eks. hos mig gav det ikke noget løft, eller rettere det vil ikke være pengene værd at sætte f.eks. en Rotel RMB-1585 på min 3060 og køre med crossover på 70/80Hz. på mine System Audio. 
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2018 kl. 12:15
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Der er ikke mange forstærkere der yder det lovede med alle kanaler i drift.
Synes godt nok der er noget glorificering af Yamaha i denne tråd.


Der er ingen glorificering af Yamaha! Jeg er overbevist om, at Marantz, og Denon, yder fint på linie med Yamaha. Det jeg opponerer imod, er den fejlopfattelse blandt nogle, at Yamaha skulle tabe pusten, eller mangle power. Det passer ganske enkelt ikke! Har jeg aldrig oplevet på nogen Yamaha, uanset højttaler.


Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:


At denon og marantz lyder kedeligt er bare noget subjektivt ævl.


Kald det ævl alt hvad du vil! Faktum er, at den 3 år gamle Denon jeg havde, var total kedelig og udynamisk at lytte til. Og det var i ren stereo, uden nogen former for rumtilpasning. Da jeg satte min Yamaha til, med ca. samme effekt, åbnede det hele op, og blev væsentligt mere levede at lytte til. At du har en anden holdning, er bare noget ævl.
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2018 kl. 12:18
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Hvad folk og anmeldere skriver om receivere skal man altså tage med et gran salt. Der er mindst 1000 forskellige mulige kombinationer af EQ, DSP og andet gøgl, det kan få en Yamaha AVR til at lyde så fladt som vådt bølgepap, kan sovse lyden ind i lydforbedring eller alt derimellem. Det samme gælder nok for alle andre receivere og der er så godt som aldrig nogen der skriver hvilke indstillinger de har lavet. Mange ved sikkert ikke engang hvad indstillingerne gør. Jeg har selv været til demo på et anlæg i, anslået, 150k,- klassen, der lød så elendigt at jeg først troede det var defekt. Det viste sig, at være en indstilling i audussey. Havde jeg ikke vidst bedre, kunne jeg lige så vel være gået hjem og skrevet en "anmeldelse" på rec. om hvor elendige Denons flagskibsprocessor er.


Min sammenligning Denon Vs. Yamaha var 100% lige igennem, stereo ikke pillet en skid ved indstillingerne!
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2018 kl. 12:21
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:


Hvis man læser diskussionerne herinde, vil man opleve der er minimale forskelle mellem de kendte mærker i samme prissegment. Mens folk ofte er meget mærketro, og vil gi deres højre arm for det DE har valgt.



Ja, og du er den værste her på recordere, når det kommer til det. Alt hvad du har, er verdens bedste. Har du Pioneer, er det verdens bedste, skifter du til Marantz bliver det pludselig verdens bedste. Og stakkels den, som vover at sige noget negativt om det du har valgt.
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2018 kl. 12:25
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:


Jeg har altid holdt mig væk fra Yamaha. Den er svag i mine øre...



Sikke en gang subjektivt ævl...
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2018 kl. 12:31
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Hvad folk og anmeldere skriver om receivere skal man altså tage med et gran salt. Der er mindst 1000 forskellige mulige kombinationer af EQ, DSP og andet gøgl, det kan få en Yamaha AVR til at lyde så fladt som vådt bølgepap, kan sovse lyden ind i lydforbedring eller alt derimellem. Det samme gælder nok for alle andre receivere og der er så godt som aldrig nogen der skriver hvilke indstillinger de har lavet. Mange ved sikkert ikke engang hvad indstillingerne gør. Jeg har selv været til demo på et anlæg i, anslået, 150k,- klassen, der lød så elendigt at jeg først troede det var defekt. Det viste sig, at være en indstilling i audussey. Havde jeg ikke vidst bedre, kunne jeg lige så vel være gået hjem og skrevet en "anmeldelse" på rec. om hvor elendige Denons flagskibsprocessor er.


Min sammenligning Denon Vs. Yamaha var 100% lige igennem, stereo ikke pillet en skid ved indstillingerne!

Nå! Du skal da endelig føle dig trådt på tæerne :-)

Mit indlæg var altså ikke addresseret til dig, men nuvel, pointen holder da alligevel. Det er stadig værd at bemærke om der er brugt EQ eller ej. Uden EQ er jeg ikke det mindste i tvivl om at alle rimeligt sammenlignelige receivere lyder langt mere ens end forskelligt. Med den indbyggede EQ i brug, som er vidt forskellig mellem Yamaha og Denon/Marantz, vil der være kæmpe forskel på hvordan apparaterne lyder. Både baseret på hvilke indstillinger man selv laver og hvad auto EQ nu engang finder på.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2018 kl. 12:42
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:


Hvis man læser diskussionerne herinde, vil man opleve der er minimale forskelle mellem de kendte mærker i samme prissegment. Mens folk ofte er meget mærketro, og vil gi deres højre arm for det DE har valgt.



Ja, og du er den værste her på recordere, når det kommer til det. Alt hvad du har, er verdens bedste. Har du Pioneer, er det verdens bedste, skifter du til Marantz bliver det pludselig verdens bedste. Og stakkels den, som vover at sige noget negativt om det du har valgt.

Sikken en gang ævl! Jeg har jeg udelukkende skrevet mine subjektive vurderinger ud fra de oplevelser jeg har haft med maskinerne. Det er dig der bringer diskussionerne ned på et lavvt niveau, fordi du føler skriverierne som personlige angreb. Det er den eneste følelse man ikke skal bringe ind i en diskussion.

Redigeret af Kampus - 06-Maj-2018 kl. 12:51
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3716
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér furious jt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2018 kl. 12:47
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:


Jeg har altid holdt mig væk fra Yamaha. Den er svag i mine øre...



Sikke en gang subjektivt ævl...


Jeg skriver netop at det er ift mine øre. Du lukker bare generaliserende ævl ud om andre mærke end dit eget. Du gavner ikke en tråd som denne og du er egentlig også en af grundene til jeg ikke er så aktiv herinde mere, men nyder istedet udenlandske fora. Det fortsætter jeg med. God dag
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu