recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lydudgang på Samsung
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lydudgang på Samsung

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
numzie Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 08-Marts-2016
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér numzie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Lydudgang på Samsung
    Sendt: 06-Maj-2018 kl. 19:20
Hej

Jeg har et Samsung LE46C650 som desværre ikke har BT.

Jeg har anskaffet mig en konverterdims, som kan sende BT-lyd ud til trådløse høretelefoner - men når jeg bruger hovedtelefonstikket på fjernsynet, så får jeg kun monolyd i venstre øre.

Dimsen har et minijackstik, så det gi'r måske god mening.

Jeg kan godt se, at der findes en del konvertere, der kan lave minjack om til noget phone, men mit problem er, at jeg ikke kan finde brugbare lydudgange på mit TV - kan det virkelig passe, at jeg ikke kan finde to phono-udgange på min model? Godt nok er den 8-10 år gammel men stadigvæk :)
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2018 kl. 19:42
OK - bare lige for at sikre mig det her. du spørger: kan det virkelig passe, at jeg ikke kan finde to phono-udgange på min model?
uden at kigge bag på tv'et selv????
Hvad er sandsynligheden for at folk herinde har en sådan model, og at folk så derfor skulle lede efter en manual online, som du ligeså godt selv kan lede efter? (eller kigge bag på tv'et, så har du jo syn for sagen.)
Du skriver intet om adapteren du har købt eller noget som helst andet. - før vi har alle fakta på bordet, så er det virkelig svært at forsøge at hjælpe.

Et minijack stik kan sagtens levere stereo (det gør det jo i samtlige mobiler som har et minijack stik, men da vi ikke ved hvad det er fo en adapter kan vi jo ikke sige noget) så fejlen ligger nok nærmere i BT-adapteren eller det stik du har anvendt, eller en fejl 40.
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2018 kl. 20:07
Oprindeligt skrevet af numzie numzie skrev:

Jeg har anskaffet mig en konverterdims, som kan sende BT-lyd ud til trådløse høretelefoner - men når jeg bruger hovedtelefonstikket på fjernsynet, så får jeg kun monolyd i venstre øre.
Test din converter dims med en mobil eller andet. Test dit tv med noget andet (hovedtelefon)

Oprindeligt skrevet af numzie numzie skrev:

Dimsen har et minijackstik, så det gi'r måske god mening.
Nej

 
Oprindeligt skrevet af numzie numzie skrev:

kan det virkelig passe, at jeg ikke kan finde to phono-udgange på min model? 
Ja


Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2018 kl. 21:01
Oprindeligt skrevet af numzie numzie skrev:

kan det virkelig passe, at jeg ikke kan finde to phono-udgange på min model?


Første sted at starte er i brugsanvisningen til dit tv - hvad står der der?



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2018 kl. 21:44
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af numzie numzie skrev:

kan det virkelig passe, at jeg ikke kan finde to phono-udgange på min model?


Første sted at starte er i brugsanvisningen til dit tv - hvad står der der?

Klaus
Manual kan hentes her:

->

Ser ikke ud til at have phono out.
Men på nogle TV kan man trække audio out fra SCART stik, ved ikke lige om det gælder for denne model.

Mvh. JørgenT
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2018 kl. 21:46
Oprindeligt skrevet af numzie numzie skrev:

Jeg har anskaffet mig en konverterdims, som kan sende BT-lyd ud til trådløse høretelefoner - 
Ukendt konverterdims? 
Link?
Mvh. JørgenT
Til top
numzie Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 08-Marts-2016
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér numzie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2018 kl. 08:24
Tak for svarene.

Jeg beklager, at jeg ikke fik skrevet, at jeg selvfølgelig først havde inspiceret både mit TV samt manualen - uden at blive klogere, hvilket var grunden til at jeg skrev herinde.

Min konverter er denne:

Jeg undersøgte ikke godt nok i starten, hvad den egentlig understøttede, men det ser ud til, at den kræver to phono-udgange fra TV'et for at kunne levere i stereo, så jeg må undvære BT-lyd fra fjernsynet (eller købe et nyt fjernsyn...).

Min soundbar har kun BT ind, så den dur heller ikke.
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2018 kl. 09:25
Som det allerede er skrevet prøv lige med et par høretelefoner i TVet og med den BT dims i en telefon så kan du finde ud af hvor fejlen ligger.

Minijack er stereo så det er ikke der problemet er.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2018 kl. 09:31
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2018 kl. 09:32
Oprindeligt skrevet af numzie numzie skrev:

Tak for svarene.

men det ser ud til, at den kræver to phono-udgange fra TV'et for at kunne levere i stereo


Om man bruger to phonostik, eller et stereo minijack stik er et fedt. Begge kan overføre stereosignal.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
numzie Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 08-Marts-2016
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér numzie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2018 kl. 09:35
Jeg prøver hovedtelefoner i TV'et når jeg kommer hjem - og får kablet BT-dimsen til telefonen og finder ud af, hvad jeg så hører i hovedtelefonerne.

Optisk er en mulighed - men pt. er den optiske port i brug til soundbaren, og jeg ville gerne undgå at skulle skifte kabler rundt hver gang.

Burde BT-dimsen kunne levere stereo i minijack-minijack? Gik bare ud fra at det kunne den ikke, når det var fra et TV, da manualen netop viser, at man skal bruge 2 x phono.
Til top
warcaos Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 17-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 42
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér warcaos Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2018 kl. 11:21
Du burde uden problemer kunne koble den på jackstikket til høretelefoner. 
Men, nogle tv slår de andre lydudgange fra ved isættelse af et jackstik lige netop der, så det skal du være obs på. Om ikke andet, slår det i hvert fald den indbyggede højttaler fra. 
Mener ikke det burde påvirke den optiske udgang til din soundbar, men man ved aldrig.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu