recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ip kamera som tv kanal
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ip kamera som tv kanal

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Bobojo Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 06-Maj-2018
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bobojo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ip kamera som tv kanal
    Sendt: 06-Maj-2018 kl. 19:50
Hej 

Jeg har planer om at sætte et overvågningssystem op på min ejendom. et "kina" sæt med 4 HD kamera og optagerboks, alt sammen trådet.

Kan jeg på nogen måde, få billede ind på mit tv, som tv kanal, jeg har yousee.
 
Jeg er med på det kan gøres via Usb, Hdmi m.v.  men jeg ønsker at det skal være let tilgængeligt på alle tv i huset, lige at skifte over på kanal "xx" , listen med tilsluttede udstyr er efterhånden så lang..

Jeg aner ikke hvilke format man skal konvertere til for at ende i tv signal...
Kort sagt findes der en Hdmi til tv signal converter ?

Til top
cakke Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-November-2016
Sted: 6230 Rødekro
Status: Offline
Point: 56
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cakke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2018 kl. 20:01
 HDMI to RF modulator er det det du søger?
Til top
Bobojo Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 06-Maj-2018
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bobojo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2018 kl. 20:06


Tusinde tak, det virker jo lige så simpelt som jeg håbede på.. 
... når bare man ved hvad man skal søge efter.


Til top
cakke Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-November-2016
Sted: 6230 Rødekro
Status: Offline
Point: 56
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cakke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2018 kl. 20:08
Har ingen ide om hvordan det virker med vis du bestille nået må du gerne melde tilbage hvordan det virker
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2018 kl. 21:49
Oprindeligt skrevet af Bobojo Bobojo skrev:

Kan jeg på nogen måde, få billede ind på mit tv, som tv kanal, jeg har yousee.
Hele frekvensbånd er jo brugt af Yousee, så det kræver en del arbejde med filtre for at skaffe uforstyrret plads til en kanal fra en RF modulator. Wink

Mvh. JørgenT
Til top
Bobojo Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 06-Maj-2018
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bobojo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2018 kl. 22:02
øv, nu troede ejg lige det var plug and play...

Nu har jeg langt fra alle yousee kanalerne, er det ikke "bare" at finde en frekvens på en ledig plads ?

Så simpelt er det måske ikke?
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2018 kl. 22:38
Oprindeligt skrevet af Bobojo Bobojo skrev:

øv, nu troede ejg lige det var plug and play...

Nu har jeg langt fra alle yousee kanalerne, er det ikke "bare" at finde en frekvens på en ledig plads ?

Så simpelt er det måske ikke?
Hvis du ikke har fuldpakke hjælper det lidt på det, så sidder der et filter på signal fra gaden. Smile
Jeg har selv grundpakke, der mener jeg at filter skærer fra omkring 620MHz (hvis jeg husker ret), så der burde kunne findes plads til modulator frekvens et sted højere i båndet.

Mellempakke ved jeg ikke hvor skæringsfrekvens ligger.

En anden ting, kan du finde en RF modulator til DVB-C som bruges på kabel-TV?
Tidligere var modulator normalt til analogt antennesignal i SD opløsning. Så du skal måske ikke kun skifte kanal, men også modtageform på tuner? 
Nogle TV kan muligvis klare det automatisk i en favoritliste opsætning?
Mvh. JørgenT
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2018 kl. 23:08
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2006
Status: Offline
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2018 kl. 15:29
Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2006
Status: Offline
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2018 kl. 15:30
Og du kan bruge kanal 98 fra yousee som netop er beregnet til beboer tv :)
Bruger du kanal 98 så får du også kanalen med i kanallisten på alle dine tv.

Boksen sætter du på dit indgangssignal fra yousee, og dine forgreninger. Giver den frekvensen og et hdmi input, og så kan du ellers se din kanal på programplads 98 på alle dine tv.


Redigeret af Clemen - 07-Maj-2018 kl. 15:39
Til top
Bobojo Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 06-Maj-2018
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bobojo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2018 kl. 19:19
Tak for alle jeres kommentar..

Det ser ud til mit ønske kan lade sig gøre.. men det sgu nogle dyre bokse, for den lille finesse.. Embarrassed

Om ikke andet, har jeg fået en ide om hvad der skal til, så jeg må på udkigt efter en chinabox :-p 
Til top
Bobojo Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 06-Maj-2018
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bobojo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2018 kl. 22:06
Er vi ikke enige om denne modulator til 149,- kan klare jobbet..  bortset fra den kun går til kanal 69


Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu