recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - trådløse hovedtelefoner til sport
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

trådløse hovedtelefoner til sport

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
jacobthor91 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-September-2012
Sted: ikast, danmark
Status: Offline
Point: 673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobthor91 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: trådløse hovedtelefoner til sport
    Sendt: 06-Maj-2018 kl. 22:06
Hej alle sammen, jeg håber i kan hjælpe mig..

Jeg er lige begyndt at dyrke triathlon, hvilket i sig selv er utrolig hårdt, og når man så ikke kan have sine elskede powerbeats på under sin triathlon cykelhjelm forde de simpelthen fylder for meget ud af øret er det slet ikke morsomt..

derfor søger jeg nogen der kender eller selv har prøvet eller brugt nogle trådløsehovedtelefoner med en ordentlig lyd specielt i bunden, som nærmest ikke fylder noget ud af øret når de sidder i øret.

min hjelm går ned og dækker over ørene og sidder temmelig tæt til øret, og der er derfor ikke plads til noget rigtigt, dog kan jeg have mine almindeligt kablede hovedtelefoner på men jeg bære hjelmen, men lyden i dem (dem der fulgte med min telefon, en blackview bv9000 pro) er ganske forfærdelig, og så vil jeg ikke have det kabel til at sidde mellem mit hoved og min telefon.


jeg håber meget nogle af jer kan hjælpe mig i min søgen efter god trådløs lyd som ikke fylder særlig meget ud af øret.

 
Til top
jacobthor91 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-September-2012
Sted: ikast, danmark
Status: Offline
Point: 673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobthor91 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2018 kl. 22:12
og i må meget undskylde hvis jeg har slået dette op i det forkerte emne felt, gættede på det var her eftersom det er tilbehør til en telefon:)
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2018 kl. 22:33
Til top
jacobthor91 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-September-2012
Sted: ikast, danmark
Status: Offline
Point: 673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobthor91 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2018 kl. 22:45
syntes ikke der står særlig meget Claus, de henviser jo til ebay ting og nogle jeg i forvejen har som ikke kan være under hjelmen, tak for linket dog.

jeg er ikke meget for at købe ting fra ebay, dårlige erfaringer.
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2018 kl. 09:39
Jeg har selv skrevet lidt i den anden tråd. De BT høretelefoner jeg købte (billige ebay lignende ting) kan godt være under en hjelm (jeg har brugt dem en del på MC) - de er ikke større end de fleste ikke BT enheder.
Til top
jacobthor91 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-September-2012
Sted: ikast, danmark
Status: Offline
Point: 673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobthor91 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2018 kl. 18:06
Tak for dit svar.. desværre er mine erfaringer med eBay ikke for gode, og jeg søger hovedtelefoner i en god kvalitet som levere god lyd og lukker andre lyde godt ude.

Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2018 kl. 18:20
Hvor meget vil du bruge?
Jeg har vidst efterhånden gjort det til en mindre hobby at finde ret fornuftige gode høretelefoner - uanset prisklasse går det hårdt ud over dem at blive brugt til daglig pendling ind og ud af jakker og tøj og derfor valget af de billigere alternativer. Så er man heller ikke så øm overfor at svede med dem (til løb eller cykel).

Til top
jacobthor91 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-September-2012
Sted: ikast, danmark
Status: Offline
Point: 673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobthor91 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2018 kl. 19:20
Små 1500 ville ikke gøre noget..

Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2018 kl. 21:50
sørg for at få nogle der er specifikt beregnet til sport. - som jacobask skriver. Sved er ganske enkelt en dræber for normale bøffer. Jeg er dog stadig særdeles glade for mine jaybird. De fylder stort set intet i ørerne.
Det med form og pasning til hjelm er voldsomt afhængig af hvad det er for en specifik hjelm. Rigtig tri hjelm, som kask bambino ja, så er der ikke meget plads, men kask octal aero, giro vanquish, spesh evade, så skulle det nu nok gå med alm in-ears.

Og så lige det sure opstød. Jeg møder også rigtigt mange cyklister på vejene (cykler selv en del km), og rigtigt mange af dem bærer også bøffer af den ene eller anden art, men fælles for dem alle er at de er seriøst fraværende for hvad der sker omkring dem. In-ears skaber normalt et lyddæmpende tryk i øret så støj fra omgivelserne reduceres ret dramatisk - også selvom de ikke er "ANC". Og man er virkelig ikke kun til fare for sig selv, men i høj grad også for andre. Så stod det til mig, skulle man have bøde hvis man kørte med bøffer i ørerne. Men det er nok mest fordi jeg kører i områderne omkring århus, og folk er pisse ligeglade med hvad der sker i trafikken, så længe de bare selv kommer frem.
Til top
ildocteur Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-September-2005
Status: Offline
Point: 216
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ildocteur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2018 kl. 07:57
Jabras Elite (Sport) serie er nok noget af det bedste jeg har prøvet.  Sport modellen er specielt forseglet til at kunne klare sved og hvad der nu kommer ind i øret under sportudøvelse.  IP67 vandtætte med 3 år garanti mod svedskader, hvordan man så en beviser at de er ødelagt af sved og ikke tabt i toilettet.

Sport modellen har også indbygget pulsmåler og skridttæller, men sådan en har du nok allerede.

De er også nogle af de mindste trådløse in-ears jeg er støt på.   De har ogå en en pasthrough funktion som lader lyden udefra igennem så du ikke bliver kvast på cykel af en bil du ikke lige fik hørt.


De er ikke billige, men det er virkelig et kvalitetsprodukt, som er designet til sport.



Til top
jacobthor91 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-September-2012
Sted: ikast, danmark
Status: Offline
Point: 673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobthor91 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2018 kl. 09:12
Jeg giver dig fuldt ud ret Claus. At lukke alt udefra kommende støj ude når man køre dyrker motion eller bare pendler på cykel eller ben er farligt! Helt enig der. Jeg træner dog aldrig i byen og når jeg cykler fra by til trænings lokationer eller ruten så er det også uden musik. Musikken kommer først i når jeg er ude af byen og ikke til fare for andre end mig selv.


Min hjelm er en specialized TT tri hjelm med lang finne over ryggen, den dækker både øre og kindben og sidder tæt til hovedet selvfølgelig for at formindske drag.

Jeg må lige kigge på de modeller i skriver..

Har i noget at fortælle om lyden i dem? Er der pondus på bassen og er de skrigende eller bløde i diskanten? Jeg har en kærlighed til enten bass tung techno eller dance samt rock når jeg skal træne.. det giver lige det sidste boost.

Og hård rock er ikke heavy metal med skrål og skrig, det kan jeg ikke holde ud. Nej det er alt fra acdc, guns n roses, til Volbeat og shotgun revolution.

Og tusind tak endnu engang for at hjælpe!
Til top
simony Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-Juli-2006
Status: Offline
Point: 48
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér simony Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2018 kl. 11:52
Ligesom claus_jac har jeg også et par Jaybird. Mine er Freedom 2, og downloader du den tilhørende app kan du skræddersy lyden til din smag - hvor meget bas, diskant osv. du foretrækker. det virker ret godt Thumbs Up
https://www.jaybirdsport.com/en-us/freedom2-wireless-sport-headphones.html#985-000746
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu