recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lynstart af Sonos One
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lynstart af Sonos One

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
kalk23 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 101
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kalk23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Lynstart af Sonos One
    Sendt: 07-Maj-2018 kl. 13:50
Hej

Jeg vil høre fra Sonos One ejere om det er muligt at starte radio, f.eks. P3, på Sonos One ved et fysisk tryk på den eller ved stemmestyring?

Jeg har brug for en ny højtaler til køkkenet og jeg planlægger at gå all-in på Sonos til TV'et, men jeg synes det er lidt træls, hvis jeg skal have fat i min tlf., hver gang jeg bare vil høre radio.


Til top
A.M. Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Maj-2017
Sted: Aarhus C
Status: Offline
Point: 182
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér A.M. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2018 kl. 14:14
Der er ingen deciderede preset-knapper på enheden, men trykker du på play-knappen, afspiller enheden fra hvor den slap.

At få stemmestyring til at fungere med danske radiokanaler er lidt hit and miss, er min erfaring.

Redigeret af A.M. - 07-Maj-2018 kl. 14:15
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2018 kl. 14:14
Jeg vil mener at det kun kan klares via stemmestyring. Jeg mangler samme funktionalitet på den Play:1 vi har stående på badeværelset - altså tryk på en knap og skift mellem det man har stående som favoritter (i vores tilfælde div. radio kanaler).
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2018 kl. 14:15
Du kan godt sige til Alexa at du vil høre radio. Sig "Play radio" og så afspiller den sidst hørte radio station fra Tune In Radio
Til top
Stoffer1987 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-April-2008
Status: Offline
Point: 654
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stoffer1987 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2018 kl. 14:29
Til top
sickchild Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Maj-2008
Sted: næstved,Denmark
Status: Offline
Point: 795
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér sickchild Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2018 kl. 14:56
Som A.M. Skriver hvis du på telefonen sætter den til at afspille P3. Så vil den slukke og tænde for P3 hver gang du trykker pause/play medmindre du mellemtiden har sat den til at afspille andet fra telefon. Sådan har vi brugt vores i køkkenet i et par år.
Til top
PerGew Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Juli-2006
Sted: Rødovre,Denmark
Status: Offline
Point: 232
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerGew Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2018 kl. 15:16
Danmarks radio har lavet en skill til Alexa.
 
Jeg har prøvet at få den til at virke, men desværre uden den store success
 
Nogle gange virker det, men ikek altid
 
Til top
bambi Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-December-2005
Status: Offline
Point: 76
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér bambi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2018 kl. 20:54
Det er måske ikke ligefrem en plug n' play-løsning, men jeg har monteret en programmerbar knap fra Flic oven på min PLAY:1 og bruger den som preset-knap:
  • Enkeltklik spiller min kærestes favoritstation
  • Dobbeltklik spiller hvad der måtte ligge i afspilningskøen
  • Lagt klik spiller min favoritstation


Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2018 kl. 06:51
Den kører vel via bluetooth. Hvad så hvis du ikke er hjemme, og kæresten vil bruge den ?
Til top
kalk23 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 101
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kalk23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2018 kl. 10:15
@bambi - det var lidt sådan noget jeg er ude efter. Vi veksler mellem P3 og P4, så det kunne være smart at have disse to stationer som favoritter. Jeg tror desværre bare at med at programmere, er lidt for stor en mundfuld med mindre jeg har en idiotsikker guide.
Til top
bambi Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-December-2005
Status: Offline
Point: 76
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bambi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2018 kl. 11:13
Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

Den kører vel via bluetooth. Hvad så hvis du ikke er hjemme, og kæresten vil bruge den ?
Jeg havde en gammel telefon liggende i skuffen som jeg har sat op til at styre mine knapper. Den ligger derhjemme og er altid tændt, så knapperne virker hele tiden. Alternativt er Flic er ved at lancere en dedikeret hub til at styre deres knapper.
Til top
Søhesten Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 15-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 45
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Søhesten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2018 kl. 11:06
Måske nedenstående kunne være en idé:
Den skulle virke via Wi-Fi, men kræver iOS for opsætning.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu