recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problemer med Unifi long range
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Problemer med Unifi long range

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
mhpdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Oktober-2013
Status: Offline
Point: 65
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mhpdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Problemer med Unifi long range
    Sendt: 10-Maj-2018 kl. 16:57
Hej. Jeg har brug for lidt hjælp Til opsætningen af min Unifi. Tror der noget galt et sted.

Jeg har placeret en Unifi long range i loftet i køkkenet. Det er centralt og der er ca 7m til hver side. Hvor der så er en rude ud til have på begge sider.
Indenfor i huset er der fuld signal og jeg trækker nemt +100mbit til telefon og pc.

Men går jeg ud i haven, så hopper signalet lige en tak ned i nogle sekunder inden den hopper på fuld styrke igen. Problemet er nu at hastigheden er kørt ned på ca 35mbit og selvom jeg går tilbage i huset og endag stå fx lige under mit access point, så forsætter den på ca 35 Mbit. Slår jeg lige wifi på telefonen fra og til igen. Så køre den straks 100 Mbit. Lige indtil jeg igen bevægede mig i en positition hvor den falder en trin på signal styrke.

Hvad har jeg lavet forkert i opsætningen som måske skyldes denne fejl ? Måske det også kan være årsagen til at min long range slet ikke kan sende særlig langt. Det vel ikke meningen at efter ca 8m så skal signale falde, hvis der intet er imellem til at stoppe signalet ?

Selve Unifi opsætningen er bare kørt via Unifi installationen. Så det vel noget med den køre 2.4 og 5ghz samme tid ? Har dog forsøgt kun at køre 5ghz. Men det løste ikke noget og gjorde måske bare signalet ret svagt. Specielt på 1 sal.
Til top
frsch Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-August-2012
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 60
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frsch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2018 kl. 21:54
Sker det kun på en bestemt telefon eller sker det også på andre telefoner / enheder?
Hvilke(n) telefon(er) / enhed(er) er der tale om?
Til top
skandshus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-November-2010
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skandshus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2018 kl. 14:54
Det har intet med dit access point at gøre.
Det er bare sådan dit miljø er mht hvordan signaler rejser.

termoruder er samtidig utroligt dårlige til at lade signaler rejse.
Lev med det eller find en anden måde at få dig signal udenfor.
en "long range" model løser ikke dit problem.

Til top
mhpdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Oktober-2013
Status: Offline
Point: 65
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mhpdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2018 kl. 15:39
Det sker med alle enheder ‘iphone’

Jeg er med på det kan være miljøet. Men den burde jo hente +100 Mbit igen sp snart jeg befinder mig indenfor og er tæt på routeren. Men den forsætter på 30mbit.
Til top
skandshus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-November-2010
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skandshus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2018 kl. 16:07
Oprindeligt skrevet af mhpdk mhpdk skrev:

Det sker med alle enheder ‘iphone’

Jeg er med på det kan være miljøet. Men den burde jo hente +100 Mbit igen sp snart jeg befinder mig indenfor og er tæt på routeren. Men den forsætter på 30mbit.

Hvorfor mener du at den burde køre 100+ fordi du bevæger dig indenfor igen?


Til top
jec Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-September-2011
Status: Offline
Point: 362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jec Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2018 kl. 17:40
Følgende kunne være forklaringen:
Du starter inde, og din iPhone forbinder til 5Ghz kanalen.
Så bevæger du dig udenfor, hvor 5 GHz signalet sikkert er meget svagt, og iPhonen derfor skiftet til 2.4Ghz kanalen.
Men når du igen kommer indenfor er der umiddelbart ingen grund for iPhonen til at skifte tilbage til 5Ghz kanalen, du den jo ikke mangler signal. 
Verificer evt. ved at downloade denne app:

Du kan sikkert tvinge telefonen tilbage på 5Ghz kanalen ved på telefonen at slå wifi fra, vente et par sekunder og slå wifi til igen. 

Jens
Til top
mhpdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Oktober-2013
Status: Offline
Point: 65
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mhpdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2018 kl. 20:07
skandaløs
Netop fordi jeg bevæget mig mod bedre signal igen nog inden jeg gik ud var den jo 100 Mbit

Jens
Det må jeg lige teste. For jeg mistænker nemlig at det er noget alt det. Jeg troede bare netop Unifi selv kunne styre det og altid levere den bedste signal til enheden. 
Til top
mhpdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Oktober-2013
Status: Offline
Point: 65
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mhpdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2018 kl. 20:09
Jens

Det program du linker til. Viser ikke om den køre 2.4 eller 5 GHz og om den skifter fra det ene til det andet ?
Til top
mhpdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Oktober-2013
Status: Offline
Point: 65
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mhpdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2018 kl. 20:14
Oprindeligt skrevet af jec jec skrev:

Følgende kunne være forklaringen:
Du starter inde, og din iPhone forbinder til 5Ghz kanalen.
Så bevæger du dig udenfor, hvor 5 GHz signalet sikkert er meget svagt, og iPhonen derfor skiftet til 2.4Ghz kanalen.
Men når du igen kommer indenfor er der umiddelbart ingen grund for iPhonen til at skifte tilbage til 5Ghz kanalen, du den jo ikke mangler signal. 
Verificer evt. ved at downloade denne app:

Du kan sikkert tvinge telefonen tilbage på 5Ghz kanalen ved på telefonen at slå wifi fra, vente et par sekunder og slå wifi til igen. 

Jens

Tror du har ret. Den starter helt intim 345 mbps så snart jeg går på den anden side af ruden, falder den til ca 60 mbps og selvom jeg går indenfor igen, så stiger signalet ikke. Den forbliver i bund. Jeg er nød til at tænde og slukke wifi igen før det virker. 

Vil det være en fordel at slå 5ghz nettet fra ?
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2018 kl. 20:16
Du kan sætte Band Steering til.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
jec Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-September-2011
Status: Offline
Point: 362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jec Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2018 kl. 20:19
Oprindeligt skrevet af mhpdk mhpdk skrev:

Tror du har ret. Den starter helt intim 345 mbps så snart jeg går på den anden side af ruden, falder den til ca 60 mbps og selvom jeg går indenfor igen, så stiger signalet ikke. Den forbliver i bund. Jeg er nød til at tænde og slukke wifi igen før det virker. 

Vil det være en fordel at slå 5ghz nettet fra ?

Hvis du slår 5Ghz fra vil du jo blot opnå at du altid har en langsommere forbindelse.
Selv har jeg (efter at have læst flere anbefalinger) skuet sendestyrken for 5Ghz helt op, og skruet noget ned for 2.4Ghz. Det vil i nogen tilfælde betyde at enheder har mindre tendens til at skifte over på 2.4Ghz radioen.


Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2018 kl. 10:34
Du kan også oprette to forskellige SSID. Et til 2ghz og et til 5ghz. Så kan du rimeligt nemt se, hvilket net du er på. 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu