recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problemer med Unifi long range
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Problemer med Unifi long range

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
skandshus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-November-2010
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skandshus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2018 kl. 08:52
Oprindeligt skrevet af ingolfstar ingolfstar skrev:

Stop stop stop....

Selvfølgelig skal signalet ikke droppe så meget - på så få meter..

Der kan være ekstreme tilfælde, hvor der er trådløse signaler (udover AP'et) som smadre dit signal, meeen....

Jeg ville prøve at få byttet det AP og se om det gør en forskel til at starte med.. Alternativt prøv et andet AP og se om det virker bedre :) 

Det skal ikke droppe så meget på så få meter - Det tror jeg simpelthen ikke på.. 

Hvad er din baggrund for at sige at signalet ikke skal droppe? :)

Ved du noget om hvordan signal attenuation foregår?

Du aner jo heller ikke noget om hvilken type hjem kunden bor i? Hvis han bor i et nyt hus så er det reglen fremfor undtagelsen at signalet knækker fuldstændig når man træder udenfor da de nye dobbelt lags termo ruder fuldstændig ødelægger signalet.
jeg har selv haft en kunde hvor vi ku stå på den ene side af vinduet med en høj phy og trådte jeg så udenfor med AP på den anden side af glasset så røg jeg helt ned på et minimal af hastighed. signal blev fuldstændig ødelagt.


En Raspberry PI jeg har. den blev også monteret bag en pc skærm i køkkenet. Jeg hev "rammen" af skærmen da den sku bruges til et project. Det gjorde at min raspberry havde 99% signal styrke men linket var på alt fra 0,5mbit til 1 mbit konstant.. Det var så grundet elektrostøj.


Så jeg er spændt på din udmelding, men umiddelbart er det spild af tid for kunden at bytte hans access point. ISÆR når han ikke har gjort et minimum at fejlsøgning.
Hvis han sender den ind til RMA risikerer han bare at få en regning for at have fejlmeldt et velfungerende produkt
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2018 kl. 10:23
Oprindeligt skrevet af ingolfstar ingolfstar skrev:


Det skal ikke droppe så meget på så få meter - Det tror jeg simpelthen ikke på.. 

Det kan det sagtens, rent faktisk kan det smadres på ganske få cm, hvis det skulle være. 
Og det er det som er hele pointen her. Et trådløst signal er og bliver bare noget ustabilt skrammel, hvor der ikke skal meget til at ændre signalet. 

Min seneste oplevelse der viser, hvorfor det her bare er noget bras (bras i forhold til optimale forhold):
 
Jeg tilføjede for et par uger siden et ekstra AP (UAP-AC Lite) i den ene ende af vores hus. Inden da brugte vi et UAP-AC Lite, som sidder placeret cirka midt i huset og fint kunne holde forbindelse til min mobil i kontoret og soveværelse (ikke imponerende dækning, men den holdt forbindelse). 

Efter jeg har tilføjet dette ekstra AP, så oplever jeg pludselig rigtig dårlig dækning (5G) i vores kontor og soveværelse. Det er så ringe så min mobil ryger af og på, fuldstændig umotiveret.
Det bemærkelsesværdige er, at det nye AP er monteret i den anden ende af huset og bør ikke umiddelbart generer dækningen i kontor og soveværelse.

Se billede (har desværre ikke fået lavet et screendump fra Unifi controlleren endnu).



Redigeret af Kandersen - 16-Maj-2018 kl. 14:31
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu