recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - SAT/KABEL-TV COMBINER
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

SAT/KABEL-TV COMBINER

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
BJEPSEN.COM Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 30-Juli-2011
Status: Offline
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BJEPSEN.COM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: SAT/KABEL-TV COMBINER
    Sendt: 11-Maj-2018 kl. 14:33
Hej Alle 

Jeg har tv fra WAOO og har lige fået dem til at åbne for DVB-C signalet og vil trække et kabel men har en gammel parabol og antenne på taget og vil hare om det er muligt at montere Kabel tv i stedet for antennen ?

fandt den her 


Er det muligt at montere alle 3 i en (sat/ant/kabel tv) i en combiner ved godt at det er tosset men kan man få sådan en combiner ?


MVH Jepsen
BeoVision 12-65 NG, BeoSystem 4, BL-11, BL-6000, BL-4, ATV-4, Synology DS216-Play, Panasonic DMR-BCT84, WAOO 4K TV-Boks
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2018 kl. 15:11
Hej.

Du stiller to spørgsmål. Jeg forstår ikke helt hvad du ønsker, men du spørger om du kan erstatte WAOO DVB-C signal med antenne signalet fra taget. Det vil jeg umiddelbart sige ja til, da de bruger samme frekvensområde. 

Men det jeg ikke helt forstår er om hvor det skal hen. Her du en del antennedåser med udtag for både antenne og SAT?

Så linker du til en twin kombiner og spørger om man kan få sådan en i trevejs. Det vil jeg sige nej til, da antenne og kabel tv bruger samme frekvensområde.

Du skal være opmærksom på at SAT normalt bruger to vejs forbindelser, mens antenne og kabel tv er en vejsforbindelse.

Jeg syntes at jeg mangler noget information.

Hilsen Carsten.

Til top
BJEPSEN.COM Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 30-Juli-2011
Status: Offline
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BJEPSEN.COM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2018 kl. 15:32
Hej Carsten

tak for svar er lidt på dybt vand og har ingen erfaring med combiner osv men vil gerne lære

jeg har antenne på taget og en parabol på gavlen og har lige fået åbnet for DVB-C signal i min fiberboks

jeg vil installere slutdåse i stuen (måske et par steder mere) da antenne og parabol ledningerne bare stikker ud af et hul i vægen har læst at man kan kombinere signalerne i en ledning gennem en combiner og videre til slutdåse så jeg kan få lukket det hul umiddelbart er det bare kabel-tv men vil gerne beholde parabol og antenne vis muligt da der er mange gratis kanaler på parabol men det er noget jeg skal teste og lære først og så hører jeg en del radio over antenne

det med trevejs var bare et ekstra spørgsmål billedet var bare ment som et eksempel

Jepsen
BeoVision 12-65 NG, BeoSystem 4, BL-11, BL-6000, BL-4, ATV-4, Synology DS216-Play, Panasonic DMR-BCT84, WAOO 4K TV-Boks
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2018 kl. 16:16
Hej.

Jeg ved ikke hvad du håber at en kombiner kan gøre for dig?
Mon er det fordi at du tror at du kan spare dig at trække nogle kabler. Det kan du ikke.

Men lad os begynde med hvad du har af antenner. Både til TV og Radio.

Har du allerede et filter installeret, enten ude på masten eller inde på loftet?

Og hvad har du af Parabol. Er det bare en normal parabol eller har du et LNB med flere udgangsstik?

Hvor mange SAT bokse eller TV har du med indbygget SAT modtager?

Hvor mange radioer har du med antenneindgange, og hvordan er den/de forbundet til antennen i dag.

Gør dig selv og os andre den tjeneste at lave en tegning. Det vil være nødvendig for at få et overblik.

Glem alt om kombinere. De gør ikke de du håber på.
Og jeg kan allerede forberede dig på, at svaret bliver at du skal bruge separate antenne kabler til alle dine forbindelser.

Hilsen Carsten. 

Til top
BJEPSEN.COM Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 30-Juli-2011
Status: Offline
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BJEPSEN.COM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2018 kl. 17:48
Tak for svar Carsten

Tror jeg går i tænkeboks undersøger det nærmer

TAK

BJepsen
BeoVision 12-65 NG, BeoSystem 4, BL-11, BL-6000, BL-4, ATV-4, Synology DS216-Play, Panasonic DMR-BCT84, WAOO 4K TV-Boks
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu