recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forbinde kanel TV stildåse med TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Forbinde kanel TV stildåse med TV

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
andmm Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Februar-2007
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 217
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér andmm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Forbinde kanel TV stildåse med TV
    Sendt: 11-Maj-2018 kl. 21:59
Jeg kan kun få hanstikket i mit antennekabel til at passe i både tv og stikdåse.

Hvad gør jeg fokert?


Elac 190 5.1 med 2030 Sub. Yamaha RX-V1073 Benq W1070. Panasonic 37PX70, PS3, Lg199h recorder.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5193
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2018 kl. 22:29
Oprindeligt skrevet af andmm andmm skrev:

Jeg kan kun få hanstikket i mit antennekabel til at passe i både tv og stikdåse.

Hvad gør jeg fokert?

Umiddelbart vil jeg sige dæksel er fejlvendt, så TV udgang er hanstik hvor der står R  Confused

Zoom ind og sammenlign med:
https://www.avxperten.dk/antennedaase/triax-fuga-antenne-slutdaase-hvid-td-260d.asp
Mvh. JørgenT
Til top
andmm Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Februar-2007
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 217
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér andmm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2018 kl. 23:01
Tak, det giver mening. Det er en helt ny lejlighed. Så det er været en fejl fra elektrikeren.
Elac 190 5.1 med 2030 Sub. Yamaha RX-V1073 Benq W1070. Panasonic 37PX70, PS3, Lg199h recorder.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10266
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2018 kl. 23:03
Oprindeligt skrevet af andmm andmm skrev:

JHvad gør jeg fokert?


Du (eller andre) har vendt frontdækslet til dit vægudtag forkert så der er byttet om på teksten til radio- og tvudtaget.
Sæt kablet i udtaget med R så skulle det gerne virke. Hvis ikke, er der byttet om på tilslutningerne bag frontdækslet.

Flemming.
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
OleA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 658
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér OleA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2018 kl. 03:34
[QUOTE=andmm]Tak, det giver mening. Det er en helt ny lejlighed. Så det er været en fejl fra elektrikeren.[/QUOTE

Har han også kvajet sig i naboernes lejligheder? LOLWink


Redigeret af OleA - 12-Maj-2018 kl. 03:35
Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1923
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2018 kl. 06:58
Oprindeligt skrevet af OleA OleA skrev:

[QUOTE=andmm]Tak, det giver mening. Det er en helt ny lejlighed. Så det er været en fejl fra elektrikeren.[/QUOTE

Har han også kvajet sig i naboernes lejligheder? LOLWink

Det kan være, dækslerne er klasket på tilfældigt i hele bygningen. Nogle håndværkere gør jo ikke deres job ordentligt, selv om det ikke ligefrem går stærkt.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5193
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2018 kl. 08:32
Oprindeligt skrevet af andmm andmm skrev:

Tak, det giver mening. Det er en helt ny lejlighed. Så det er været en fejl fra elektrikeren.
Jeg har ikke prøvet denne type tilslutningsdåse.
Dem jeg har set har en "polariserings" tap som skal passe ind i et hul, for at kunne sættes rigtigt på. 

Mvh. JørgenT
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu