recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dreambox hjælp ønskes: SID ikke fundet i PAT
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dreambox hjælp ønskes: SID ikke fundet i PAT

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked Baglæns sortering
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4795
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Dreambox hjælp ønskes: SID ikke fundet i PAT
    Sendt: 15-Maj-2018 kl. 12:00
Et skud fra boven:
Det er ikke noget med H/V polarisering af de transponders, det ikke virker på?

Når du kobler to receivere til samme LNB, så er det ofte således, at kun den ene får lov til at vælge polarisering, og hvis den anden receiver så prøver at tune ind på en kanal med en anden polarisering end den, som den første receiver har aktiveret, så kan den ikke modtage noget signal.
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
bygork Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 17-Januar-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 27
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bygork Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2018 kl. 19:35

Hej

 

Jeg har et underligt problem med mine 2 dreambox 800se kloner. Købt samme sted. Mit setup er som følger:

 

Jeg har begge bokse koblet til de samme 2 quad lnb’er på 1. grad vest og 4,8 grader øst. De kører hver gennem hver deres DiSEqC switch 4/1 (2 forskellige fabrikater). Switch1 sidder på kabel 1 ind i huset. Og alt fungerer fint her. Switch 2 sidder på kabel 2 ind i huset og nogle kanaler kører ikke når Dreamboksene kører ind denne vej.

 

Mit problemer er at uanset hvilken dreambox der er koblet til kabel 2, så  oplever jeg problemer med nogle af kanalerne på 4,8 grader øst (TV3, 3+ HD, 3max, viasat med flere) får en fejl der hedder:

 

(rød advisering knap når der skiftes til kanalen der ikkekan modtages)

 

KANAL ikke fundet! (SID ikke fundet i PAT)

 

. Der vises egentlig gode signal tal på kanalerne men næsten 100 %, snr 18,9 og agc 29 % BER.

 

Skifter jeg den pågældende boks med problemer med Kabel2, over på kabel 1 fra Switch 1 virker alle kanaler fint. Jeg har endvidere prøvet at skifte Kabel2 ud med et helt nyt ubrugt kabel fra Switch 2, samt at bytte om på de 2 switche (så kablerne fra lnb’er føder kabel 2 og ikke kabel1) Men resultatet er altid det samme. Er der nogen der kan give et hint om hvad mit problem skyldes? Og hvad fejlen

KANAL ikke fundet! (SID ikke fundet i PAT ) Reelt betyder ? Jeg er ved at mangle reelle fejlsøgningshjælp. Synes det er underligt at kanalerne melder fejl når signalet virker til at være godt.

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu