recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mit Panasonic TX-65EZ1000E
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mit Panasonic TX-65EZ1000E

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Mit Panasonic TX-65EZ1000E
    Sendt: 13-Maj-2018 kl. 01:43
Det er et stykke tid siden jeg har logget ind på siden her, og det første der dukker op er 3 PM s med et nogenlunde enslydende indhold. Forespørgsler om, hvorvidt jeg har tanker om at sælge mit Pana OLED.

Jeg forstår jo godt at man spørger, for ofte skifter jeg jo mit TV mellem ca. 8 - 10 måneder. Mit OLED er omkring 6 måneder gammelt nu.

Men jeg har ingen planer om at skifte mit OLED TV. For mig er mit TV det bedste jeg har set i 2017 og med et overordentligt naturligt billede, ja altså lige med undtagelse af HDR BD, som med sin lysstyrke ikke for mig er naturligt - med enkelte undtagelser. De er der sikkert flere meninger om. Jeg er hypper dupper super glad for mit TV.

Som jeg har nævnte tidligere, så er min definition på billedekvalitet lig med "At det er ligesom at være der selv", altså et billede som jeg ville se med mine øjne in real life, og det opfylder mit Panasonic OLED bare superb.

Skulle der være nogle som er interesseret i et TX-65E1000E  så har jeg set, at det sælges hos Panasonic Centre for lige under 30K. Blot for info.


Redigeret af Hother - 13-Maj-2018 kl. 01:45
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2018 kl. 13:19
Den generelle holdning er vel også,at der kun er et meget minimalt løft i billedkvalitet på 2018 OLED lineup . Da jeg selv læste de første 2018 reviews besluttede jeg mig for,at hoppe på en 2017 - mens der stadig var nogle på bud . Jeg er endt ud med et 65” Sony A1 til 18.888kr ( -returnerede et LG E7 yellow tint ), og er fuldt ud tilfreds . 
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2588
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2018 kl. 15:58
Jeg vil mene at det er et fint opslag, underligt at folk skal kommentere på det. Smile

John, har du fået kalibreret skærmen af Thomas?
Han var forbi mig igår, og det er jeg glad for.

Jeg er slet ikke enig i din holdning til HDR - indhold. Det er i sagens natur lidt mørkere, for at opnå den høje kontrast ( på OLED ), men på ingen måde generende.

Jeg benytter samme billedeprofil som ved alt andet indhold ( ISF-nat på Philips).

Ha en god søndag!

Peter


Redigeret af Pede8000 - 13-Maj-2018 kl. 16:05
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2018 kl. 16:25
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Jeg vil mene at det er et fint opslag, underligt at folk skal kommentere på det. Smile

John, har du fået kalibreret skærmen af Thomas?
Han var forbi mig igår, og det er jeg glad for.

Jeg er slet ikke enig i din holdning til HDR - indhold. Det er i sagens natur lidt mørkere, for at opnå den høje kontrast ( på OLED ), men på ingen måde generende.

Jeg benytter samme billedeprofil som ved alt andet indhold ( ISF-nat på Philips).

Ha en god søndag!

Peter
Hej Peter,

Stort tillykke med dit nye Philips OLED.

Jo da Thomas var forbi mig i december, rigtigt spændende og hyggeligt. Selvom mit OLED TV nok er noget af det bedste omkring leverede fabriksindstillinger, så var der alligevel noget at komme efter, og specielt på HDR profilen.

Fint at du er glad for HDR. Det er nok bare mig.

Tak og lige over.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2588
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2018 kl. 16:46
Thanks mate! 

Ja, mega spændende. Min grønne havde åbenbart et stort stik. Det finder man først ud af når der bliver målt.

Er yderst tilfreds med besøget, både hyggeligt og lærerigt! Tror lige jeg giver ham en god anmeldelse på trustpilot. Smile
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Status: Offline
Point: 1220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Roland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2018 kl. 17:43
Oprindeligt skrevet af Basto Basto skrev:

Tag det nu roooligt . Roooland
Det er alt får varmt idag til at få pulsen så højt op .
Jeg syntes det er flot du forsvarer ham 
Jeg er skam hel rolig. Smile 
Det har intet med noget forsvar af trådstarter, at gøre. Det er bare p.... træls, at nogle bruger tid på den slags unødvendige maskerede personlige angreb. Det gavner absolut ikke, den ellers så hyggelige stemning på dette så herlige forum.
Nå - back to topic. 
Jeg går selv og overvejer at skifte mit ellers ganske gode halv gamle Pana 47DT60 ud, med et Pana 55 OLED. el. et 58 DX900. 
Begge kan fås til gode priser hos min lokale "tv-pusher" i Rødovre. Cool 
Det gamle har lidt af de sædvanlige LED issues, men er ellers udemærket. Er lidt i tvivl om jeg får så meget mere tv til så mange penge. (Jeg er jo født jyde Tongue)
Forsat go' Pinse. Smile


Redigeret af Roland - 19-Maj-2018 kl. 17:45
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
Basto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-December-2011
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 533
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2018 kl. 20:12
Tak i lige måde Wink
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu