recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Løst : Klikkene lyd fra Pladespiller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Løst : Klikkene lyd fra Pladespiller

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2018 kl. 10:23
Ikke usædvanligt, at smps strømforsyninger støjer. 
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2018 kl. 11:25
Oprindeligt skrevet af detlef detlef skrev:

OK, så er den opklaret... tog alle strømforsyninger fra, så forsvandt klikkeriet.. satte dem til en for en, og den var den til min Nvidea Shield Tv der var den skyldige!!

Nuvel, så må jeg jo ud og finde en alternativ strømforsyning til den....

OK og tillykke med det!Clap Så bør du måske kontakte Onkyo og Rega for at oplyse dem om, at problemet blev løst og årsagen fundet, og derudover kunne du i dit start-indlæg, i overskriften skrive: LØST
Til top
detlef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 1390
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér detlef Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2018 kl. 11:55
Godt så. .. 
Til top
detlef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 1390
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér detlef Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2018 kl. 12:04
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Ikke usædvanligt, at smps strømforsyninger støjer. 
 

Og det er ikke lige så let at finde en erstatning.. Så jeg må forsøge at trække noget strøm til shielden andet steds fra..... 
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2018 kl. 12:08
Oprindeligt skrevet af detlef detlef skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Ikke usædvanligt, at smps strømforsyninger støjer. 
 

Og det er ikke lige så let at finde en erstatning.. Så jeg må forsøge at trække noget strøm til shielden andet steds fra..... 
  
Måske skal du bare have en ny strømforsyning fra udbyderen/Nvidia Shield? Den (Strømforsyningen) kan måske være ved at dø? Du kunne også prøve at sætte den nuværende til fra en anden stikkontakt, og høre, hvad pladespilleren siger til det.


Redigeret af mnielsen - 20-Maj-2018 kl. 12:21
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2018 kl. 12:51
Og...... Mens du går og spekulerer. Skal Nvidia Shield TV være tændt, mens du spiller plader?? Hvis nej, så sluk den indtil du har fundet løsningen på problemet. Værre er det vel ikke?Big smile
Til top
detlef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 1390
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér detlef Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2018 kl. 13:11
Meget rigtigt, bortset fra at strømforsyningen laver støj bare den er sat til uanset om Shielden er tændt eller ej..... 
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2018 kl. 13:47
prøv at putte strømforsyning i en metal kasse.

Det har jeg haft succes med flere gange. 

Start med en kagedåse. Hvis det er nok er det fin. Ellers må du i en elektronikbutik. 

En ferrit kerne på kablet kan også være nyttigt.
Til top
detlef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 1390
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér detlef Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2018 kl. 15:35
Umiddelbart er en metal kasse ikke en mulighed, men ferrit kernen kunne være en ide..... 
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2018 kl. 16:00
Fra en switchmode er der to former for støj, ledningsbårenog luftbåren.

Ledningsbåren betyder at støjen kommer gennem elektriske forbindelser, luftbåren - tjah - stråling gennem luften.

Hvis styrken på kliklyden ændrer sig ved at du fører hånden tættere på tonearmen, er det næppe ledningsbåren støj.
Ferritkerner ændrer kun på virkeligt højfrekvent støj og bliver brugt i flæg, hvor de alligevel intet hjælper.

Ud fra det du fortæller vil jeg også sige luftbåren støj fra en dårligt bygget switchmode. Prøv det med metalkassen og se om det ændrer noget. Gør det det, så kan du arbejde videre ud fra det. 
Du kan også prøve at flytte strømforsyningen så langt væk fra resten af udstyret som du kan.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
detlef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 1390
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér detlef Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2018 kl. 17:25
Jeps, ferritkernen hjalp ingen ting... jeg roder lidt videre med metal kasser, andre stikdåser osv... skal nok poste her hvad jeg kommer frem til....
Til top
detlef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 1390
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér detlef Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2018 kl. 16:01
Nå, så er det faktisk løst!

Efter lang tid debat med Nvideas support sendte de mig en ny strømforsyning, men ikke stik delen, som kan udskiftes alt efter hvor i verden man er.. det hjalp ikke en pind! 

Jeg opdagede så at de har tilbagekaldt en del af førnævnte stikdel, da man kunne risikere at få stød af den. En hurtig undersøgelse viste at de var en af de berørte dele jeg havde.

De har nu sendt mig en ny stik dims, og den klikkende lyd er forsvundet!

Endnu en hurtig tak til alle dem der gav gode input og løsningsforslag her i tråden!!


Redigeret af detlef - 23-Juni-2018 kl. 16:01
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu