recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Indstilling af Marantz 6011 forstærker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Indstilling af Marantz 6011 forstærker

 Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
philler Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 16-Maj-2018
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér philler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Indstilling af Marantz 6011 forstærker
    Sendt: 16-Maj-2018 kl. 19:56
Jeg har lige fået lavet min stue, hvor jeg har fået indbygget 6 højtalere i loftet - derudover har jeg 2 fronthøjtaler og en sub.
Jeg har investeret i en Marantz 6011 forstærker.

Min problem er, at jeg kun kan få front højtalerne til at spille. Er der nogle der har erfarring med den forstærker, og evt. ved, hvordan man bedst og smartest indstiller denne forstærker? :)
Philler
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19214
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2018 kl. 20:41
Starter med at køre autokonfigurationen?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
philler Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 16-Maj-2018
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér philler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2018 kl. 21:58
Jeg har kørt en autokonfiguration, men jeg synes ikke er det lyder optimalt, så derfor har jeg konfigureret det manuelt. Mine højtaler i loftet kan man ikke sætte ind, som de sidder i rummet. :)
Philler
Til top
spanky Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 24-August-2010
Sted: Store Heddinge
Status: Offline
Point: 377
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spanky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2018 kl. 23:15
hvilken lydkilde bruger du, pc, Blu-ray eller andet, for den skifter af mærkelige årsager ikke altid format på forstærkeren, der skal man bruge de 4 sound mode knapper i bunden af remoten til, det er hvertfald et problem med atmos lydspor
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19214
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2018 kl. 23:25
Oprindeligt skrevet af philler philler skrev:

Jeg har kørt en autokonfiguration, men jeg synes ikke er det lyder optimalt, så derfor har jeg konfigureret det manuelt. Mine højtaler i loftet kan man ikke sætte ind, som de sidder i rummet. :)

Hvad er det helt præcist du ønsker at opnå med højttalerne i loftet?


Surround, eller “hyggelyd i hele stuen”?
Sidstnævnte får du med “all zone stereo”.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
philler Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 16-Maj-2018
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér philler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2018 kl. 23:32
Jeg har slået "all zone stereo til". men det er stadig kun fronthøjtalerne der spiller.
- og ja, jeg vil opnå hyggelyd i hele rummet :)
Philler
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19214
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2018 kl. 06:30
Når du kører autosetup, finder den så alle højttalere?

Hvilke højttalere drejer det sig om?

Hvordan har du sluttet dem til forstærkeren (hvile udgange)?

Jeg har en 5010, og bruger tit all zone stereo for at få lyd i baghøjttalere og i køkkenet (zone 2). Det virker perfekt her hos mig.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
philler Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 16-Maj-2018
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér philler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2018 kl. 06:38
hvor finder jeg 'all stereo zone'?
jeg så lige den jeg bruger hedder 'multizone ch stereo'

Philler
Til top
philler Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 16-Maj-2018
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér philler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2018 kl. 06:41
nu har jeg slået 'all stereo zone' til under 'option' på fjernbetjeningen. Når jeg trykker 'info' på fjernbetjeningen så står der stadig kun 'front' & 'sub' er aktive.. :s
Philler
Til top
Practical Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Maj-2018
Status: Offline
Point: 92
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Practical Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2018 kl. 06:56
Gå ind i amp assign og se om alle højttalere har fået tildelt en udgang. 
Og så tror jeg du skal kigge manualen igennem, da det lyder som et simpelt indstillings problem. 


Redigeret af Practical - 17-Maj-2018 kl. 06:56
Til top
philler Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 16-Maj-2018
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér philler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2018 kl. 07:01
Alle højtaler har fået tildelt en udgang.
- jeg har altid haft en nad forstærker, og den var meget mere simpel af konfigurere :)
Philler
Til top
Practical Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Maj-2018
Status: Offline
Point: 92
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Practical Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2018 kl. 07:52
Har du kigget i manualen?
All Channel stereo aktiverer alle højttalere, og så skal du sikre dig alle højttalere er sat i main zone. 


Redigeret af Practical - 17-Maj-2018 kl. 07:54
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu