recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Indstilling af Marantz 6011 forstærker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Indstilling af Marantz 6011 forstærker

 Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2018 kl. 06:28
Okay, det lyder alternativt.

Hvordan er dine højttalere i loftet placeret i forhold til fronter?
Er alle i samme rum?
Hvordan er receiveren indstillet, bruger du zone2


Klaus


Redigeret af KlausDM - 19-Maj-2018 kl. 06:29
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
philler Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 16-Maj-2018
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér philler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2018 kl. 08:07
De sidder placeret således. Jeg har 2 højtaler forrest i rummet synkront, så har jeg 2 højtaler i midten af rummet synkront og så er der 2 højtaler bagerst i rummet synkront. Derudover så har jeg 2 højtaler i fronten ved siden af fjernsynet, og en subwoofer i et hjørne.
- Ja, jeg har bare tilsluttet højtalerne efter bedste evne, så det er højst sandsyndlig alternativt Geek
jeg har egentlig ikke indstillet noget på receiveren, og 2 indstillingerne har jeg ikke pillet ved. 
Philler
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2018 kl. 08:48
Okay, hvordan havde du tænkt dig at det skulle spille?

Surround, eller bare som hyggemusik?

En ting er helt sikkert, har du ingen center, bliver forstærkeren yderst forvirret, hvis center udgangen er forbundet til en tilfældig højttaler i loftet.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2018 kl. 09:29
Oprindeligt skrevet af philler philler skrev:

De sidder placeret således. Jeg har 2 højtaler forrest i rummet synkront, så har jeg 2 højtaler i midten af rummet synkront og så er der 2 højtaler bagerst i rummet synkront. Derudover så har jeg 2 højtaler i fronten ved siden af fjernsynet, og en subwoofer i et hjørne.
- Ja, jeg har bare tilsluttet højtalerne efter bedste evne, så det er højst sandsyndlig alternativt Geek
jeg har egentlig ikke indstillet noget på receiveren, og 2 indstillingerne har jeg ikke pillet ved. 
Dvs du IKKE har brugt Dolby’s anvisning på placering af surround setup? Du ønsker ikke surroundlyd til film?
Til top
Practical Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Maj-2018
Status: Offline
Point: 92
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Practical Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2018 kl. 09:58
Der står på første side at trådstarter ønsker "hyggelyd" i hele rummet, så at følge anvisninger kan være ligegyldigt. 

Som KlausDm skriver, så skal du ikke bruge centerudgangen hvis du ingen centerhøjttaler har, du skal tilslutte højttalerne sætvis. 
Jeg vil forslå at du benytter front, surround, surround back og height 1 udgangene. 




Redigeret af Practical - 19-Maj-2018 kl. 10:14
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2018 kl. 10:36
Oprindeligt skrevet af Practical Practical skrev:

Der står på første side at trådstarter ønsker "hyggelyd" i hele rummet, så at følge anvisninger kan være ligegyldigt. 

Som KlausDm skriver, så skal du ikke bruge centerudgangen hvis du ingen centerhøjttaler har, du skal tilslutte højttalerne sætvis. 
Jeg vil forslå at du benytter front, surround, surround back og height 1 udgangene. 


Ja det HAR jeg bemærket! Men når man køber en Surroundforstærker er det vel også for at få lyd til filmoplevelsen. Under alle omstændigheder vil det give problemer at køre Autokorrektion på et “tilfældigt højttaler setup. En Stereoforstærker havde været det rigtige valg til “Hyggelyd”


Redigeret af Kampus - 19-Maj-2018 kl. 10:37
Til top
Practical Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Maj-2018
Status: Offline
Point: 92
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Practical Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2018 kl. 10:44
En surround forstærker med all Channel stereo aktiveret fungerer fint til trådstarter behov, det kræver bare man læser manualen og sætter det rigtig op. 
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2018 kl. 11:31
Oprindeligt skrevet af Practical Practical skrev:

En surround forstærker med all Channel stereo aktiveret fungerer fint til trådstarter behov, det kræver bare man læser manualen og sætter det rigtig op. 
Hvis du har læst tråden, er det jo netop det der er problemet.
Til top
Practical Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Maj-2018
Status: Offline
Point: 92
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Practical Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2018 kl. 11:44
Forstår ikke dit indlæg. 
Jeg argumenterer mod din mening omkring at en surround forstærker ikke kan benyttes som trådstarter ønsker, og nu giver du mig ret?



Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2018 kl. 13:16
så skal jeg da forklare: Det er et problem at trådstarter IKKE har sat sig ind i sorroundrecieverens funktion vha at læse manualen og sat højttalere rigtigt op. Akkurat som du skrev ville fungere.
Til top
Practical Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Maj-2018
Status: Offline
Point: 92
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Practical Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2018 kl. 13:37
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

En Stereoforstærker havde været det rigtige valg til “Hyggelyd”
???
 


Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2018 kl. 13:43
Oprindeligt skrevet af Practical Practical skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

En Stereoforstærker havde været det rigtige valg til “Hyggelyd”
???
 


Ja hvis ikke stereoforstærker, så et problem at trådstarter IKKE harsat sig ind i manual og opsætning, som du så flot skriver er lige ud af landevejen
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu