recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Indstilling af Marantz 6011 forstærker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Indstilling af Marantz 6011 forstærker

 Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2018 kl. 14:51
Oprindeligt skrevet af philler philler skrev:

Jeg har lige fået lavet min stue, hvor jeg har fået indbygget 6 højtalere i loftet - derudover har jeg 2 fronthøjtaler og en sub.
Jeg har investeret i en Marantz 6011 forstærker.

Min problem er, at jeg kun kan få front højtalerne til at spille. Er der nogle der har erfarring med den forstærker, og evt. ved, hvordan man bedst og smartest indstiller denne forstærker? :)

Ud over at du skal kigge i manualen og få sat dine højttalere rigtigt til og så køre auto set up via menuen, så er den indstilling du skal bruge, den der hedder "Multi Ch Stereo".Multi Ch Stereo 
Til top
philler Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 16-Maj-2018
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér philler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2018 kl. 23:26
Super. Jeg vil prøve imorgen lige at mærke højtalerne ordenligt op, og tilslutte den korrekt iht. manualen.
- jeg købte netop den forstærker fordi at jeg blev anbefalet den hos hifi-freaks.

Jeg takker for jeres tid indtil videre, det kan være i får et spørgsmål eller 2 igen imorgen :D
Philler
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2018 kl. 04:49
Hvad siger Hififreaks, når du kontakter dem?
Til top
Practical Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Maj-2018
Status: Offline
Point: 92
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Practical Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2018 kl. 09:01
Hvorfor skal trådstarter kontakte forhandleren,de har da intet med sagen at gøre.?
Det er da helt vildt et så stort horn du har i siden på den butik.


Redigeret af Practical - 20-Maj-2018 kl. 09:09
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2018 kl. 09:19
Oprindeligt skrevet af philler philler skrev:

Super. Jeg vil prøve imorgen lige at mærke højtalerne ordenligt op, og tilslutte den korrekt iht. manualen.
- jeg købte netop den forstærker fordi at jeg blev anbefalet den hos hifi-freaks. 

Fortalte du dem, hvordan du ville bruge den?



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
philler Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 16-Maj-2018
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér philler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2018 kl. 09:36
Ja, jeg forklarede hvordan jeg ville opsætte højtalerne, og hvordan jeg ville have " hyggemusik" :)
Philler
Til top
Practical Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Maj-2018
Status: Offline
Point: 92
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Practical Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2018 kl. 10:25
Og det er en fin løsning!
Kræver som sagt bare den korrekte opsætning af forstærkeren. 


Redigeret af Practical - 20-Maj-2018 kl. 10:26
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2018 kl. 18:19
Oprindeligt skrevet af Practical Practical skrev:

Hvorfor skal trådstarter kontakte forhandleren,de har da intet med sagen at gøre.?
Det er da helt vildt et så stort horn du har i siden på den butik.

Måske du skulle skrue ned for charmen, og lade være med at se spøgelser alle vegne!
Hvor er det naturligt at henvende sig, hvis man har problemer med nyindkøbt udstyr? På recordere? Gu' er det ej, det er naturligt at rette henvendelse til den forhandler, hvor udstyret er købt.
I øvrigt har jeg et problem med ALLE forhandlere, som overtræder lovgivninhen, og som lyver og foregøgler at være bedre end end andre, når de reemt ikke er det.
Til top
Practical Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Maj-2018
Status: Offline
Point: 92
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Practical Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2018 kl. 20:24
Det er bestemt ikke naturligt at kontakte forhandleren før man har brugt 10 minutter med manualen, det er nærmere flabet. 

Ingen spøgelser, bare Fakta. 
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2018 kl. 22:06
Oprindeligt skrevet af Practical Practical skrev:

Det er bestemt ikke naturligt at kontakte forhandleren før man har brugt 10 minutter med manualen, det er nærmere flabet. 

Ingen spøgelser, bare Fakta. 

Det kan være svært for nogle, hvis man sælger udstyr uden dansk manual. Det er ikke alle der er lige gode med det engelske.

Så kan det være nødvendigt at kontakte forhandleren, især når de sælger et produkt og ikke gør opmærksom på, at det er uden dansk manual.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2018 kl. 09:00
Der skal være en brugsanvisning på Dansk, hvis varen er markedsført i Danmark. Man kan godt have aftalt med forretningen/sælger at brugsanvisning ikke er på dansk, men der skal være en klar aftale om det, og sælger/ forhandler skal faktisk kunne bevise at du har accepteret at der ikke er en Dansk brugsanvisning tilstede. 

Så jeg vil mene at man ryger over i den kategori, der hedder mangler ved varen "købeloven"

Men helt ærligt, er der virkelig ikke en Dansk brugsanvisning med når man køber Marantz hos Hififreaks? Hvis det så ikke tilfældet, så er det vel blevet oplyst inden selve købet?



Redigeret af Potter - 21-Maj-2018 kl. 09:02
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Practical Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Maj-2018
Status: Offline
Point: 92
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Practical Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2018 kl. 09:27
Ikke en dansk, men en sammenskrevet nordisk manual. 
Og jo det medfølger..


Redigeret af Practical - 21-Maj-2018 kl. 09:37
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu