recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Beovision 7-40 cromecast
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Beovision 7-40 cromecast

 Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
Krebben Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 16-Maj-2018
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Krebben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2018 kl. 16:59
Findes der en boks man kan sætte hdmi fra cromecast som konverterer signalet til et signal tilsvarende det signal der kommer fra fællesantennen igennem den digitale tuner. ? 
/Krebben
Til top
hoejfed Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-Oktober-2017
Sted: hjemme
Status: Offline
Point: 65
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hoejfed Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2018 kl. 17:35
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2018 kl. 18:40
Mit råd til dig er at forny dit tv.

Lad være med at bruge penge på alle mulig bokse som alligevel ikke giver dig det ønskede resultat. Det er penge ud af vinduet og om lidt er dit tv for alvor forældet.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2018 kl. 20:07
Nu kan jeg ikke helt gennemskue konskvenserne for dit set-up - men er helt enig m KlausDM . Et 2007 TV er voldsomt forældet - på trods af B&O logoet. Næsten et hvilket som helst 55” 2017-18 TV vil være et gevaldigt løft. . .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Krebben Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 16-Maj-2018
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Krebben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2018 kl. 21:44
@ KlausDM
@ Lennon

Jeg prøver at finde ud af om der findes en løsning til det eksisterende forældede beovision til fornuftige penge. Det er muligt at jeg må kaste håndklædet i ringen og opgradere hele tv’et. Der er jeg ikke endnu. 

Egentlig lyder mit spørgsmål om der er nogen som har erfaring og succes med det setup, cromecast via HDMI til Component. Det lader det ikke til. 

Jeg får pengene retur hvis boksene ikke kan virke på mit tv.



/Krebben
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2018 kl. 22:50
Nu ved jeg ikke om det er pga Netflix du vil ha Cromecast? 

Der findes en Triax DVB-C boks med hbbTV, LAN stik og scart udgang. Med den boks er det muligt at streame alt fra DR’s kanaler. Mener stadigvæk jeg har Triax boksen liggende hvis det kunne ha interesse.



Redigeret af Kampus - 17-Maj-2018 kl. 23:07
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2018 kl. 05:22
Kan man ikke få et HDMI modul fra B&O indsat i TV'et. Der er der i hvertfald nogle 7-40 modeller der har (Det er næppe gratis, men i givet fald den bedste løsning). Jeg ville starte med at ringe til B&O og høre om det.
Til top
Krebben Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 16-Maj-2018
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Krebben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2018 kl. 07:49
@Kampus. Jo det er pga. streaming af netflix og You See TV. Vi vil helst afvikle fællesantennen. Lige nu er det bare no go. Førhen havde vi en fladskærm der var ca. 9 år gammel hvor vi udelukkende streamede. Den solgte vi for et symbolsk beløb da købte hus med B&O anlæg. Jeg troede den Beovision var med HDMI. Havde ikke sat mig ordentligt ind sagerne. Vil den boks du linker til kunne løse problemet?
 
@TBC1. Tak for info. Jeg har også skrevet til B&O.
 
@Hoejfed. Linket virker umiddelbart ikke.
/Krebben
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2018 kl. 09:50
Krebben@ Jeg kan undersøge om Triax boksen kan gå på Nettet og vise Netflix. Jeg har kun brugt den kortvarigt til et tidligere TV uden tuner, inden der blev købt nyt smart TV. Der står i specs at den kan hente filer fra PC, men det er vel ikke godt nok? Og hbbTV delen kræver antenne tilslutning
Til top
Krebben Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 16-Maj-2018
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Krebben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2018 kl. 10:02
@Kampus.
 
Mine kompetencer indenfor området er desværre ikke for gode men jeg prøver at svare på spørgsmålene.
 
Vi kommer ikke til at have en PC tilsluttet. Vi streamer via Ipad.
 
Vi har trådløst netværk 100/100.
 
Angående HBBTV. Vil det sige at løsningen kræver at antenneforeningen ikke kan afmeldes ?
/Krebben
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2018 kl. 10:50
Oprindeligt skrevet af Krebben Krebben skrev:

@Kampus.
 
Mine kompetencer indenfor området er desværre ikke for gode men jeg prøver at svare på spørgsmålene.
 
Vi kommer ikke til at have en PC tilsluttet. Vi streamer via Ipad. SVAR: Her er det en Apple TV boks der skal bruges
 
Vi har trådløst netværk 100/100.
 
Angående HBBTV. Vil det sige at løsningen kræver at antenneforeningen ikke kan afmeldes ? SVAR: Ja det kræver TV/Boks er tilsluttet antennesignal
Der er ikke en brugbar løsning uden den indebærer et TV med hdmi. B&O har ikke været gode til at tilpasse sig den digitale udvikling, og det rammer hårdt på både forbruger og i Struer.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2018 kl. 11:38

Hej Krebben

BeoVision 9361 er BV 7- 40" Mk. II fra 1.8.2006. Først fra og med BV Mk. III findes HDMI indgange.
Mit bud er som andre tidligere har skrevet .... Køb et BV7- 40"  Mk III.

Vil du ikke vil det er her et bud.

________________________________________________

En jeg kender har beskrevet, og afprøvet dette som virker hos ham nu. Se på det.

Det er de her 2 bokse der gør tricket. Begge er nødvendige for den mest fleksible løsning.

Den ene boks HDMI til VGA adapter kan du nøjes med, hvis du kan styre at
det er et 720P@60 signal der kommer ind i den. Alt andet, så er det sort skærm.

Det er mega vigtigt du bruger DVI-A kabel – Prøv ikke med DVI-D
kabel da den digitale port i BV 7 MK I/II uden HD board nægter at
gå over 30 Hz på den digitale indgang.

http://www.av-cables.dk/vga-converter/hdmi-til-vga-converter-4.html

Denne boks konverterer alt til 720P@60 uanset, hvad du påtrykker den af indgangssignal.

http://www.ebay.com/itm/141116473420

http://www.lenkeng.net/Index/detail/id/54

Og dette Kabel. https://www.av-cables.dk/dvi-til-vga-kabel/dvi-a-til-vga-kabel-1-m.html

---------------------------------------------------------------------------------------------------
Ikke et godt billede, men sådan ser det ud når div. er samlet. 
 


Redigeret af Peter Pan - 18-Maj-2018 kl. 11:50
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu