recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Beovision 7-40 cromecast
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Beovision 7-40 cromecast

 Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2018 kl. 11:43
BeoVision 7-40" Mk III er jeg stadig rigtig glad for.
 
 
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Krebben Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 16-Maj-2018
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Krebben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2018 kl. 12:26
Hej Peter Pan
 
Tak for svar.
 
DVI porten er optaget som det er nu. Jeg har ikke monteret noget. Der går en ledning fra DVI porten ind bag ved beklædningen på Beovision 7-40. Hvad tænker du at den forsyner ? og kan det så stadig fungere med dit bud på en løsning?
 
Mvh
/Krebben
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2018 kl. 13:41

Som beskrever er det en ven der lavede den opsætning, så ingen garantier fra mig.. Vi må konstatere at det ikke
er bare lige, at få det gamle BSy2 til at fungere med dagens standarter - Ingen lyd fra Apple TV / Cromecast audio
med BeoVision 7 Mk.I eller Mk.II.

Det er fordi BeoVision 7 Mk. I eller Mk. II tv decoder lyd i DSM, ikke i PCM lyd. Et Apple TV sender PCM lyd format
gennem den optiske udgang. Problem er også når der bruges en kildeenhed eller en "bro" som ChromeCast, som  
ikke selv kan afkodning, men kun sender en bitstrømmen.

Hvad ledning fra DVI porten ind bag i dit tv laver, må du jo prøve at finde ud af.  



Redigeret af Peter Pan - 18-Maj-2018 kl. 14:45
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Krebben Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 16-Maj-2018
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Krebben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2018 kl. 13:49
Er klar over der ingen garantirer stilles og at det kun er et bud. Det er et forsøg værd inden muldvarpen evt. for alvor må op ad lommen.
Jeg vil prøve at finde ud hvor DVI kablet ender inde bagved.
 
Mvh
/Krebben
Til top
warcaos Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 17-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 42
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér warcaos Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2018 kl. 14:01
hvis jeg husker rigtigt (gør jeg sikkert ikke) ender DVI kablet ved LCD panelets egen LVDS kredsløb. Alså dens indgang til videosignal. Hvis du løsner stikket mens der er billede på kan du jo se om billedet forsvinder :)
Til top
S.K Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-Januar-2015
Status: Offline
Point: 59
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér S.K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2018 kl. 00:28
Hej.
DVI kablet er forbundet til det eftermonterede DVB-HD modul
(Tv’ets digital tuner), 
så det er ikke muligt at benytte denne indgang..

MVH Søren.
Mvh. Søren
Til top
S.K Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-Januar-2015
Status: Offline
Point: 59
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér S.K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2018 kl. 00:32
Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Kan man ikke få et HDMI modul fra B&O indsat i TV'et. Der er der i hvertfald nogle 7-40 modeller der har (Det er næppe gratis, men i givet fald den bedste løsning). Jeg ville starte med at ringe til B&O og høre om det.

Det er ikke teknisk muligt at opgradere Bv7-40 Mk1 & 2 
med Hdmi stik, desværre..

Mvh. Søren
Mvh. Søren
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2018 kl. 06:40

@ Krebben - Bang & Olufsen, Beovision 7- 40 MK 3, 40". Pris 4.995 kr. - Tryk her.

Når du så har fundet et BV 7- 40" Mk III kan du tilslutte et par småting så det er up to today. Big smile

 
Softwarer opdateret setup, og hermed muligheder for fejlopdateringer, og de problemer der er forbundet med det, 
siges at være den tid vi lever i. Vil man undgå det, må man holde sig til de ‘gamle’ statiske produkter (altså ikke-
softwarebaserede produkter). Hermed ‘undværer’ man så nye muligheder med sit B&O setup. Ellers må man 
jonglere med diverse 3. partsprodukter, som man forsøger at få til at samarbejde med ens B&O-setup. Hvad
man så end mener, er der diverse muligheder, og diverse måder at få ens setup til at køre audio video osv...
Personligt er jeg glad for mine 'statiske B&O produkter' og har bestemt ikke travlt med at få infiltreret software
baserede produkter. Når det så er sket, vælger jeg alternativer iform af Oppo Blu-Ray / Apples produkter som
ATV3 og iPad, hvor jeg aldrig har oplevet problemer efter softwarer opdateringer. Nogen er åbenbart bedre til at
skrive softwarer opdateringer end andre.


Redigeret af Peter Pan - 19-Maj-2018 kl. 07:38
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2018 kl. 06:48
Sådan er CromeCast audio tilsluttet.
 
  


Redigeret af Peter Pan - 19-Maj-2018 kl. 16:36
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2018 kl. 06:59
Her lige det sidste -
 
 
 
 
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2018 kl. 22:11
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

Den ene boks HDMI til VGA adapter kan du nøjes med, hvis du kan styre at 

det er et 720P@60 signal der kommer ind i den. Alt andet, så er det sort skærm.

Det er mega vigtigt du bruger DVI-A kabel – Prøv ikke med DVI-D
kabel da den digitale port i BV 7 MK I/II uden HD board nægter at
gå over 30 Hz på den digitale indgang.

Jeg kender ikke dette TV Smile
Men hvis det er muligt at tilslutte VGA som fra en PC (med DVI-A til VGA adaptor?) er her link til et par billige HDMI til VGA + analog audio convertere, som ikke tager livet af mulvarpen Big smile:
https://www.ebay.com/itm/1080P-HDMI-Male-to-VGA-Female-Adapter-Audio-Video-Converter-Cable-for-PC-HDTV-XX/183129913055?hash=item2aa364b6df:m:mm3sCLt3r3Ian70z4r6W87Q

https://www.ebay.com/itm/HDMI-Male-to-VGA-Female-1080p-Video-Converter-Adapter-3-5mm-Audio-Cable-for-PC/292509380751?hash=item441aeaf08f:m:mVd3THcXDLAWSlYNK7sNACA

Ulempen er den laaaange forsendelsestid fra Kina Dead

Jeg har selv et par stykker liggende, som jeg indkøbte til brug med ældre PC monitor uden HDMI.

Har ikke brugt dem særlig meget, hovedsageligt mest som analog "audio extractor" fra chromecast.

Kan evt. prøvet at teste lidt mere på mit Pioneer med VGA indgang og chromecast streaming senere, når der bliver lidt ledig tid.

Men det kan måske blive udfordring med skærmopløsing, så vidt jeg kan forstå?

Mvh. JørgenT
Til top
Krebben Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 16-Maj-2018
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Krebben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2018 kl. 08:38
Hej alle og tak for input.
Jeg har ikke nået at arbejde så meget på "TV projektet" i pinsen.. Min svigerfar kom forbi i pinsen og kom med et forslag som jeg lige vil spørge expertpanelet om :-)..
Han spurgte om man ikke kan få en boks HDMI til coax (antenne). Således billede og lyd fra streaming Cromecast / Apple TV konverteres fra HDMI til "samme signal" som der leveres fra Stofa Antenne via antenna/COAX kabel til den digitale tuner som er monteret i B&O. Er der nogen som ved om det overhovedet findes og er muligt?
 
/Krebben
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu