recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Beovision 7-40 cromecast
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Beovision 7-40 cromecast

 Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2018 kl. 09:12

@ Krebben

Google 'HDMI to coax antenna converter' og tryk billeder. Men spørg mig ikke om noget at det du ser, også virker. Wink

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2018 kl. 09:34
Oprindeligt skrevet af Krebben Krebben skrev:

Hej alle og tak for input.
Jeg har ikke nået at arbejde så meget på "TV projektet" i pinsen.. Min svigerfar kom forbi i pinsen og kom med et forslag som jeg lige vil spørge expertpanelet om :-)..
Han spurgte om man ikke kan få en boks HDMI til coax (antenne). Således billede og lyd fra streaming Cromecast / Apple TV konverteres fra HDMI til "samme signal" som der leveres fra Stofa Antenne via antenna/COAX kabel til den digitale tuner som er monteret i B&O. Er der nogen som ved om det overhovedet findes og er muligt?
 
Søg på "HDMI to DVB-T". Wink

Men det kræver selvfølgelig at der er en ledig kanal på Stofa's kabeltv, og som modulatoren understøtter.
Tror ikke det bliver helt nemt.


Redigeret af Axlon - 22-Maj-2018 kl. 09:39
Mvh Jesper
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2018 kl. 07:08
@ Krebben hvad så - har du opgivet ?
 
 
BeoSystem 3 - Her BeoVision 7-32" Mrk. 5 med 2 x HDMI. Design David Lewis - Smukt .


Redigeret af Peter Pan - 24-Maj-2018 kl. 07:26
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Krebben Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 16-Maj-2018
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Krebben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2018 kl. 12:29
@ Peter Pan
 
Nej ikke endnu LOL... Jeg har netop returneret boksen HDMI til component. Så vil jeg prøve den anden boks HDMI til DVB tuner som sidste skud i bøssen. Derefter kan det være at jeg må have muldvarpen op og evt. investere et TV designet af David LewisWink
 
Jeg gir en opdatering når boksen er landet og fortrådet og det hele forhåbentlig bare spiller Wink 
/Krebben
Til top
Bruger udmeldt 42 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Maj-2018
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 42 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2018 kl. 04:22
STOP det projekt!

Hvis ikke TV'et er født med HDMI indgang, så er muligheden ikke tilstede.

Konvertering af digital til analog signal kræver elekronik og strøm. . . hertil kommer at Chromecast'en ikke er produceret til skærm størrelse 4:3 oma., kun 16:9.

Så hvis ikke Chromcast'en kan sætte ind i en HDMI indgang på et TV og straks viser sit billede, så glem alt om konverteringsbokse, ekstra kabler mv.

Jeg har selv prøvet hele vejen og der er i udlandet en mulighed, som ikke er anvendelig i DK. (Slingbox)
Til top
Krebben Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 16-Maj-2018
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Krebben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2018 kl. 08:10
Hej GertM
Jeg er også meget tæt på at lukke "projektet" ned.
 
En konvertering af digital- til analog signal mener jeg ikke at det er. Der konverteres til et digitalt TV signal (DVB-C). Nå.. Men det er stadigt ikke nemt at finde en boks som jeg har tiltro til. Den eneste boks jeg indtil videre har fundet som handles i DK er: https://paraboleksperten.dk/triax-mod-101c.html
Den koster 7.000 kr. Confused...
Mit budget er omkring de 1.000 - 1.500 kr. for en boks. Hvis det bliver mere end det så har jeg besluttet at der skal andet TV til ;-). Jeg kan godt finde bokse fra udlandet som har lignende specifikationer men så er det fx via handelsplatformen Alibaba. Der har jeg fundet en lignende boks HDMI til DVB-C der koster 200 USD inkl. forsendelse. Jeg har bare ikke tiltro til hverken handelsplatformen eller producenten af produktet (begge fra Kina). 
 
Når du har prøvet hele vejen og ikke fundet noget, som kan løse problemet for rimelige penge så ser det ud til at jeg må ud og kigge efter nyt TV i stedet.
 
Mvh
 
/Krebben
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2018 kl. 07:39

@ Krebben

Det er også den bedste beslutning. Jeg har jo været kæmpe B&O fan, først med LX 2800 tv i 1987, så BeoVision Avan
32 " i 1998 begge fjernsyn der på deres tid, levede helt op til mine B&O forventninger. I 2006 kom så BeoVision 7-40"
Mk II. Jeg syntes det var så flot at det måtte jeg bare eje, og betalte 64.800 kr. På dette tidspunkt begyndte den tekniske
udvikling at løbe stærkt, så allerede i 2007 blev jeg klar over at de HDMI indgange ville blive u-undverlige fremover, og købte
et BeoVision 7-40" Mk III. til 51.000 Kr. da jeg jo havde motorstand og BeoLab 7- 4. Jeg var dog så hurtigt ude at BV Mk II
blev solgt for 40.000 Kr. Dette køb har jeg siden, aldrig fortrut grundet design og indbygger 7.1 surround processor, Beo4
og det virker stadig fint.

Krebben, derfor lagde jeg et link ind til dig, hvor du for 4.995 kr. kan købe nøjagtigt det samme MK III, med motorstand og
BeoLab 7- 4. Herfra er det op til dig selv at vælge, og du kan også selv regne ud hvad du har sparet på dette B&O kvalitets
produkt. Alt hvad Bang & Olufsen har langceret efter, har været en lang B&O spare øvelse for at opnå et overskud, uden
tanke for os kunderne. I dag er det så slut. Et LG TV er vel godt nok, men det er ikke produceret af Bang & Olufsen. 

Lyder jeg bitter, så ja - Bang & Olufsen har forvaltet, og solgt deres ellers så gode brand, med lancering af BeoPlay, og nu
er det slut. Intet bliver produceret af B&O mere. Cry 

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5205
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2018 kl. 11:04
Oprindeligt skrevet af S.K S.K skrev:

Hej.
DVI kablet er forbundet til det eftermonterede DVB-HD modul
(Tv’ets digital tuner), 
så det er ikke muligt at benytte denne indgang..

MVH Søren.
Vil det ikke være muligt at skyde en HDMI/DVI-I/VGA switch ind her, så der kan tilsluttes analogt signal fra f.eks en PC VGA (så vidt jeg har kunnet Google er DVI-I stikket analogt signal?)?

Som jeg skrev tidligere i tråd har jeg et par HDMI til VGA convertere liggende, har været ved at test lidt med Chromecast og ATV3 her på, med mit Pioneer LX5090H og det er faktisk muligt at få pænt billed på TV med DR-TV cast fra iPad4. 
Og lyd analogt fra converter til min Denon X-4000 - (mit TV har ikke indbyggede eller externe højttalere tilsluttet)
Om end med noget bøvl med at connecte stabilt LOL
og tilpasning af billedplacering/størrelse.

På PC monitor er der ofte en AUTO funktion til dette, på LX5090H har jeg ikke helt fundet det rette.

EDIT: Har du en PC med VGA output, så kunne du evt. afmontere kabel fra TV tuner og teste lidt med den og et DVI-I <-> VGA kabel i stil med 



Redigeret af JørgenT - 29-Maj-2018 kl. 11:12
Mvh. JørgenT
Til top
Krebben Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 16-Maj-2018
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Krebben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2018 kl. 08:39
@ Peter Pan
Tak for input. Jeg har besluttet at der skal et andet TV til men der skal være digital tuner i alligevel så vi både har mulighed for at se via antenne og streame (var ikke helt afstemt med fruen på det område :-)). Jeg ønsker heller ikke at tilkoble nogle ekstra bokse til det "nye" TV. Og så skal det være plug and play med det eksisterende B&O surround. Har du en god anbefaling ?
 
@Jørgen T.  Det er alt for kompleks setup til mig og har kastet håndklædet i ringen som du nok kan se. Tak for dit input.
/Krebben
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2018 kl. 09:15
@ Krebben
Med dine nye ønsker er det ikke et nyere BV 7 der er i dine tanker.    
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Krebben Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 16-Maj-2018
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Krebben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2018 kl. 09:44
@ Peter Pan. Jo det er det og minimum 40"
/Krebben
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2018 kl. 12:23

Oprindeligt skrevet af Krebben Krebben skrev:

der skal være tuner i alligevel så vi både har mulighed for at se via antenne og streame.
 

Oprindeligt skrevet af MM. MM. skrev:

Han skal da bare have fat i en BV7-40....fra MK3 og frem (dog ikke MK4). Og så skal han købe det fra en forhandler, der
også kan lægge PUC’en til ATV4 ind. Den og en CC burde være nok til det meste. Mon ikke de fleste BV7 (fra MK3) har
en DVB-tuner indbygget. Så skal han bare ‘swappe’ sit nuværende BV7 (var det en 2’er?) ud med det nye - alt andet kan
jo genbruges!

Hvor svært kan det være. Hilsen MM.

Hej igen Krebben

Spørgsmålet er så om du kan finde et BV 7- 40" Mk III og frem / eller et BV-55", med indbygget MPEG 4-DVB-T tuner modul.

Om MM selv kan finde ud af at svare her på recordere hvis du har spørgsmål, må vi se. Ind til videre støbte
han ovenstående kuglen, og lod mig skyde den af.  Wink

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu