recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DR Titanic med svag lyd?.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DR Titanic med svag lyd?.

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2018 kl. 15:10
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Jo jeg kan godt se film på DR med Prologic, og gjorde det også med Titanic. Hey, det er måske derfor signalet var svagt Confused
Ved du med sikkerhed at den blev sendt i Pro logic, og ikke i rent stereo?
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6626
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2018 kl. 16:23
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Syns enlig dette mere handler om hvilket krav og normer DR stiller til det materiale de modtager fra producenten etc. og ikke om de rent faktisk sender i Pro Logic, og så fald hvornår. 

Kan se at DR ikke benytter Dolby Metadata og at dokumentet er næsten er 3 år gammelt.

Det står på side 33.

"Der skal kontrollyttes på et nedmixet 2.0 Stereo Dolby Prologic II mix. Det er hvad DR udsender."
Venlig hilsen
KB
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2018 kl. 16:50
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Nu var det også mere for at illustrere hvor svag lyden var, når jeg skulle skrue op på 0 db for at høre dialogen i centerhøjttaleren, der var vigtig at pointere. Normalt kan minus 10-15 stykker gøre det. 


Så skriv det, frem for at skrive at det er højt fordi radien starter ved -80 dB.

Klaus
Ja hr SkolelærerTongue
Til top
Palleba Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Februar-2009
Sted: Faroe Islands
Status: Offline
Point: 111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Palleba Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2018 kl. 20:48
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

De kan hentes ved at køre programmet YouTube-dl fra en dospromt. Her er et eksempel:


Hilsen Carsten.


Den film du henviser til, er 1996 udgaven med Catherine Zeta-Jones. Den der vises på DR1 er 1997 udgaven med Kate Winslet.

Begge film er gode. :)

Jeg har ikke tjekket DR udgaven, så lyden kan jeg ikke kommentere på, men jeg har også kun 2.1 lyd, så...

MVH
Palleba
Med venlig hilsen
Palleba
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu