recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Udskiftning af pære i projektor
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Udskiftning af pære i projektor

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
chrkling Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Oktober-2016
Status: Offline
Point: 75
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chrkling Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2018 kl. 12:23
Har fået tjekket nu. Den har ingen lampe-LED der blinker. Der er 166 timer tilbage ifølge tælleren.

Har kigget på denne pære. Men kan ik helt lure hvad forskellen er. Har siddet og kigget på Relight24 og de har en pære med hus originalt til 1222 kr. Men de har så også en der bare hedder original pære til 2266 kr. Jeg har forsøgt at skrive til deres kundeservice men der er intet svar pt. Måske der er på sommerferie.. Nogle af jer der kan lure hvad forskellen er?

Det er en Panasonic PT-AT5000E jeg har.



Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2018 kl. 13:51
Oprindeligt skrevet af chrkling chrkling skrev:

Har fået tjekket nu. Den har ingen lampe-LED der blinker. Der er 166 timer tilbage ifølge tælleren.

Har kigget på denne pære. Men kan ik helt lure hvad forskellen er. Har siddet og kigget på Relight24 og de har en pære med hus originalt til 1222 kr. Men de har så også en der bare hedder original pære til 2266 kr. Jeg har forsøgt at skrive til deres kundeservice men der er intet svar pt. Måske der er på sommerferie.. Nogle af jer der kan lure hvad forskellen er?

Det er en Panasonic PT-AT5000E jeg har.


Relight24's priser er generelt meget mærkelige.

Ofte står en original pære med modul, til næsten den halve pris af en original pære uden modul....
Også lettere mistænkeligt at deres originale pærer er næsten halv pris af alle andre steder..
Jeg tror deres definition af "original" er noget andet end en lampe lavet af den fabrikant der oprindeligt producerede den originale pære til projektoren.

Skriv endelig hvis du bestiller og fortæl hvad du fik, til hvilken pris Smile


Redigeret af Deschain - 07-August-2018 kl. 14:00
Til top
chrkling Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Oktober-2016
Status: Offline
Point: 75
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chrkling Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2018 kl. 09:14
Jeg har faktisk skrevet til dem for snart 5 dage siden fordi jeg synes det var mystisk skruet sammen. Og de har ikke svaret. Kan heller ikke finde noget på Trustpilot om dem så generelt er jeg lidt i tvivl om hvorvidt jeg tør handle hos dem. Kunne selvfølgelig give dem et kald på deres service tlf.

Og ret skal være ret, de kan jo være på ferie pt.

Men jeg skal nok lige give en tilbagemelding når og hvis jeg får handlet hos dem.
Til top
chrkling Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Oktober-2016
Status: Offline
Point: 75
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chrkling Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2018 kl. 12:46
Så er der nyt.

Jeg opgav at vente på svar fra deres service mail på hjemmesiden så jeg forsøgte at skrive til dem på facebook... selvom siden så helt død ud, så gav jeg det et skud. Fik svar efter 2 minutter og han var super serviceminded og svarede på selv de mindste ting straks. Har bestilt en original pære inkl hus til 1200 kr til min projektor og der skulle være 14 dages leveringstid. So far virker det hele super godt faktisk. Skal nok skrive igen når det er modtaget og installeret.


Til top
sl1000 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-August-2006
Sted: Hørsholm, DK
Status: Offline
Point: 208
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sl1000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2018 kl. 08:16
På min BenQ 1100W får jeg en meddelelse op om at der skal skiftes pære da den er mere end 3500 timer gammel. jeg har altid kørt i ECOmode så der burde være til flere timer. Kan jeg ignorer denne meddeles og så bare skifte den senere ?
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2018 kl. 13:14
hvis du tør.

En sprungen pære kan ødelægge panelerne. Og så er det helt slut 

Held og lykke 😉
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2018 kl. 20:00
Jeg har alle dage blot kørt indtil pæren ikke længere virker, eller lyset begynder at blive gulligt.
Man hører også, det sker jævnligt for folk, at pæren går lang tid før den tid, de kalkulerer med, specielt hører man, det sker, hvis man køber uoriginale pærer, så det oftest ikke kan betale sig, men her har jeg ikke hørt om, de eksploderer. Tråden brænder bare over. Det kan selvfølgelig ske, men det kan også ske før tid.

Jeg har haft projektor de sidste 8 år, og det samme gælder flere af mine kammerater.
Min nuværende projektor er en Sony HW65ES, så den er væsentlig dyrere end de modeller, I nævner, alligevel ser jeg ingen grund til at skifte, før den ikke længere virker, selvom jeg har hørt historier om, den kan eksplodere...

Jeg kender heller ikke det omtalte sted at handle, men min er også ved at være klar til at skifte, da den har passeret de 5.000 timer.
Jeg synes også, det er svært at gennemskue, om det virkelig er en original pære, man køber, specielt da den med modul koster 500 kr. mindre end den uden.
Jeg er ret sikker på, huset ikke er originalt.

chrkling, da du havde kontakt med sælger på FB, fik du så svar på nogle spørgsmål vedr. dette?


Redigeret af Supergris - 17-August-2018 kl. 20:45
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
chrkling Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Oktober-2016
Status: Offline
Point: 75
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chrkling Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2018 kl. 12:18
Nej det gjorde jeg faktisk ikke. Der står jo alle steder på siden at det er originale dele han sælger. Så tænkte at svaret ville været selvskrevet hvis jeg havde spurgt. Jeg skal nok når jeg modtaget den nye pære inkl hus ta et billede af de to pære inkl hus når de er afmonteret. Og lige komme med en lille generelt view hvad jeg mener.. Men om det er det samme for alle de andre modeller han sælger til skal jeg jo ikke kunne sige :-)
Til top
wokmot Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 05-Juni-2005
Sted: Næstved Denmark
Status: Offline
Point: 272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wokmot Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2018 kl. 22:14
hej Thame og chrkling
 
jeg har også en w1300 jeg skal skifte en pære på.
 
 
så du må godt update tråden når du har fået din vare hjem og
om den er i ok´kvalitet
 
wokmot


Redigeret af wokmot - 28-August-2018 kl. 22:17
Panasonic TH-50PZ80E‏

Onkyo TX-SR876

BenQ W5000, PS3, wii,

Zaptor
Til top
chrkling Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Oktober-2016
Status: Offline
Point: 75
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chrkling Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2018 kl. 09:32
Jeg har modtaget pæren og skal nok se om jeg får mulighed for at få taget billeder snarest.
Til top
wokmot Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 05-Juni-2005
Sted: Næstved Denmark
Status: Offline
Point: 272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wokmot Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2018 kl. 12:02
Oprindeligt skrevet af chrkling chrkling skrev:

Jeg har modtaget pæren og skal nok se om jeg får mulighed for at få taget billeder snarest.

Venter stadigt spændt du😃
Panasonic TH-50PZ80E‏

Onkyo TX-SR876

BenQ W5000, PS3, wii,

Zaptor
Til top
chrkling Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Oktober-2016
Status: Offline
Point: 75
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chrkling Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2018 kl. 09:35
Så fik jeg kigget på det. Har taget lidt billeder af pæren og har også monteret den nu. Min umildbare vudering er at jeg tror ikke der er tale om en original pære, MEN jeg skal ikke gøre mig klog på det. Det eneste jeg bygger det på er at der er lidt forskel på indmaden i de to huse, dog synes jeg faktisk ledningerne og lodninger ser ud til at være bedre på den nye? Billeder er helt perfekt på den nye pære, dog lugter projektoren nu lidt at "brændt pære" det er sikker den nye pære der lige skal lugte af om man vil.. det forsvandt nemlig rimelig hurtigt og dagen efter da jeg brugte den var der intet der lugtede.








Den gamle er til højre og den nye til venstre. Beklager de rocker dårlige billeder. :-)

Den nye krævede lidt lirken for at få den i men passede nogenlunde direkte i, i forholdet til den "gamle".


Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu