recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - unifi access point spørgsmål...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

unifi access point spørgsmål...

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
rene2012 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 16-Januar-2012
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rene2012 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: unifi access point spørgsmål...
    Sendt: 22-Maj-2018 kl. 11:58
hej 
jeg har købt et unifi ac lite acces point som er sat må min router/modem, det virker ganske fint 
jeg har også sat en dlink router på som access point , begge er sat til samme ssid (har også prøvet med 2 forskellige ssid) , men telefon skifter ikke mellem dem ? vil telefoner pc osv. skiftet automatisk hvis jeg køber en unifi til (f.eks pro) - jeg vil helst have samme ssid
?
Til top
skandshus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-November-2010
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skandshus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2018 kl. 12:35
smid din Dlink router ud og erstat den med et rigtigt access point istedet for en router/switch/access point.


pro udgaven er spild af penge for dig.
køb bare lite
Til top
rene2012 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 16-Januar-2012
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rene2012 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2018 kl. 12:48
pro udgaven har rj45 ud - som jeg skal bruge 

så hvis jeg køber lite/pro - så skifter tlf. automatisk mellem ap , selv om de har samme ssid ?
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2018 kl. 13:33
Hvordan har du sikret dig at telefonen ikke skifter mellem accespoints? Det plejer at køre rimeligt smertefrit hvis de alle har samme SSID.
Til top
rene2012 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 16-Januar-2012
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rene2012 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2018 kl. 13:47
med det setup jeg har unifi og dlink , på samme ssid virker det ikke synes jeg
men 2 forskellige ssid har jeg fået det til at virke nogen gange når jeg har en app på tlf. (swifi) som skulle skifte ved for lavt signal. 
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2018 kl. 14:38
Oprindeligt skrevet af rene2012 rene2012 skrev:

med det setup jeg har unifi og dlink , på samme ssid virker det ikke synes jeg
men 2 forskellige ssid har jeg fået det til at virke nogen gange når jeg har en app på tlf. (swifi) som skulle skifte ved for lavt signal. 
Du skal huske at mobilen som regel først skifter væk fra det fjerne AP, når signalet fra det er for lavt/dårligt til at kunne bruges.
Den skifter ikke nødvendigvis "bare" fordi der er et bedre signal tættere på Big smile
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
rene2012 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 16-Januar-2012
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rene2012 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2018 kl. 14:44
jeg vil egentlig bare vide om telefonen selv skifter og om jeg kan bruge samme ssid hvis jeg har 2 stk unifi,  som jeg har det nu skifter den ikke når signalet er dårlig (=ikke kan bruges) 
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2018 kl. 14:46
Oprindeligt skrevet af rene2012 rene2012 skrev:

jeg vil egentlig bare vide om telefonen selv skifter og om jeg kan bruge samme ssid hvis jeg har 2 stk unifi,  som jeg har det nu skifter den ikke når signalet er dårlig (=ikke kan bruges) 
Det gør den.
Jeg har 2 stk Unifi Lite og mine enheder skifter lystigt efter behov.
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
troley Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 10-November-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér troley Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2018 kl. 13:31
Man kan hjælpe telefonen med at vælge. Du skal bare sætte min rssi til -65 db, eller hvad der passer til dit behov.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu